Wij gaan voor het eerst een week lixe) kamperen in de meivakantie, vanaf Pasen tot koningsdag. We hebben wel een luxe bungalowtent incl bedden gehuurd, maar toch vraag ik me af, hoe koud zal dat zijn? Hebben we genoeg aan een dekbed of wordt het echt heel fris?
April is qua weer heel onzeker, kan alle kanten opgaan. Maar zelfs als het warm is, koelt het 'savonds behoorlijk af. Ik zou zeker warme pyjama's meenemen. En voor de zekerheid een extra deken.
Wij rijden dan ook al met de camper. En ik surf ook al in zee. Heb wel heel veel warme spullen bij me en voor de kinderen sowieso regenlaarzen, jassen en broeken. Ook lekker thermisch voor overdag.
Zit er een kacheltje in/bij ? En zitten er dekbedden in? Zo ja; dan zou ik nog eigen dekbedden als extra meenemen... Joggingpak/trainingspak om in te slapen eventueel. Dikke sokken. Wij hebben altijd veel gekampeerd, ook in de herfstvakantie - maar m'n moeder gaf laatst nog aan: Herfstvakantie kon regenachtig en slecht zijn - maar voorjaar kan érg fris zijn. Qua temperatuur is dan vaak de herfst beter. Wij zaten ook écht te twijfelen om te gaan kamperen de meivakantie... Maar ik had het op het weer af laten hangen. Maar als je ruimte hebt, gewoon lekker extra dikke spullen. En misschien merk je tegen die tijd wel dat de voorspellingen juist helemaal niet slecht zijn en dat het allemaal mee valt (ook met de minimum temp.)
Wij gaan ook eind april. Zelfde constructie en vorig jaar ook gedaan. Toen had ik dekbedden mee. Nooit meer. Wat hebben we het koud gehad zeg. Zelfs met twee op elkaar en samen in een bed. Ik heb nu twee slaapzakken gekocht die een temp. Van -1,5 kunnen hebben. Hopelijk scheelt dat wat.
Ik heb vorig jaar gekampeerd in april/mei Het vroor aan de grond. We hebben allemaal goede slaapzakken, lagen dicht tegen elkaar. Kacheltje brandde heel de nacht in de slaapcabine. We droegen allemaal dikke pyjamas etc etc. Maar. Overdag was het fantastisch!!! We hebben echt genoten