Nienke Eijsink Ik vond deze serie geweldig HET GEHEIM VAN MEDISCH CENTRUM WEST De nieuwe TV serie 'Het geheim van....' is een zoektocht naar het geheim achter het succes van populaire televisieprogrammas uit het verleden. In de eerste aflevering wordt 25 jaar na de eerste uitzending de cast en crew van Medisch Centrum West bij elkaar gebracht. De reeks was destijds ongekend populair en heeft 100 afleveringen lang een miljoenenpubliek weten te boeien. Regisseur Nienke Eijsink: Ik heb een zwak voor oude TV series. In 2009 zond NCRV Dokument FAN uit, mijn documentaire over de zoektocht naar mijn idool uit de Australische Tv-serie The Flying doctors. In deze documentaire bluescreende ik mezelf in de serie, maakte ik gebruik van animatie & archiefmateriaal en maakte ik een parallel montage tussen heden & verleden en realiteit & fictie. Deze manier van werken heb ik nu toegepast in de nieuwe TV serie Het Geheim van. In een interview met Sonja Barend in 1990 zei de schrijver Hans Galesloot 'Ik schrijf over incest, euthanasie en abortus. Ik voorspel dat als je over 20 jaar naar onze serie kijkt, het een perfecte doorsnede is van wat er eind jaren tachtig, begin jaren negentig allemaal speelde.' Kijk vrijdag 27 december 15.25uur op TROS Nederland 1 naar Het geheim van Medisch Centrum West om te zien of deze voorspelling is uitgekomen!
Als ik het niet vergeet ga ik ook zeker kijken. Was fan van mcw was van flying dokters veel series van uit de jaren 80 wel. Op Belgie zijn er nu herhalingen van Sint Elswear niemand die weet welke serie dat was. Maar ik weet het nog heel goed haha. Denzel is beroemd geworden met deze ziekenhuis serie en als je het deuntje hoort dan weet je ook dat het meteen sint elswaer was. Sorry voor mijn taal fouten.
Dat st elswear (ook geen idee hoe je het schrijft) - heb ik 15 jaar geleden ook een tijd gevolgd toen ik ziek thuis was indertijd (en toen waren het al oude herhalingen haha) . Maar dat vond ik ook wel erg leuk
Hier ook een fan van medisch centrum west en the flying doctors. Helaas heb ik vrijdag avond dienst, ik hoop dat ik het dan terug kan kijken op uitzending gemist. Ik vond die Marc klein Essink vroeger wel een leuke dokter
Helaas niet kunnen kijken. Kan het ook niet terug vinden op uitzending gemist. Waar kan ik het terug kijken?
En ook ik was fan van de ziekenhuisseries Medisch Centrum West, maar nog meer van The Flying Doctors! Was zelfs lid van de Flying Doctors Fanclub destijds. Jeugdsentiment. (Flauwe grap van vroeger was: wat krijg je als je Medisch Centrum West opblaast ?).