Een op de drie kinderen toont wangedrag

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Wilma, Apr 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    AMSTERDAM - Een op de drie kinderen van 10 en 11 jaar pleegt wel eens strafbare feiten, zoals stelen of brandstichting. Dat komt neer op ongeveer 130.000 kinderen.
    ANP

Dat zegt hoogleraar jeugdcriminologie Peter van der Laan donderdag in het AD.

Van der Laan is een van de wetenschappers die meewerkte aan een studie over kindermisdaad. Donderdag worden de resultaten van het onderzoek op het congres Misdadigers van Morgen op de Vrije Universiteit in Amsterdam bekendgemaakt.

Ondervraagd

Uit het onderzoek blijkt dat het vooral gaat om 11-jarigen en in mindere mate om 10-jarigen. De onderzoekers hebben voor hun studie gebruik gemaakt van cijfers van politie en hulpinstanties. Ook werden kinderen steekproefsgewijs ondervraagd over hun gedrag.

Volgens Van der Laan zijn er aanwijzingen "dat kinderen die op jonge leeftijd crimineel gedrag vertonen, de criminele adolescenten van later zijn."
    (c) ANP
    Bron:nu.nl

----------

Is wel erg hoog...maja wie heeft er als kind niet eens vuurtje gestookt?
    En dan die conclusie.... "dat kinderen die op jonge leeftijd crimineel gedrag vertonen, de criminele adolescenten van later zijn."
    Was echt zo'n DUH moment...
    Als kinderen die dit gedrag vertonen niet gecorrigeert worden ja dan gaan ze verder....soms.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn broertje was ook echt geen lieverdje (gewoon errug baldadig) maar is prima terecht gekomen!

Tuurlijk werkt het niet zo bij iedereen (vaker niet dan wel vrees ik) daarom moeten vooral jongeren EN hun ouders goed begeleid worden.....
    Maar dat kost weer geld...

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En het gaat de staat nog veel meer geld kosten als er niets aan gedaan wordt.

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb er 2 van rond die leeftijd (eentje 9 de ander bijna 11)
    Maar die hangen dan ook niet alleen rond bij winkels enzo... en brand stichten zie ik ze ook nog niet zomaar doen...veel te bang dat t mis gaat (gelukkig)
    Alleen de jongste...ik ben wel bang dat als hij toevallig een keer met n vriendje ofzo is die n vuurtje stookt dat hij dan mee zal doen.... Anders ben je niet stoer...ben ik bang.
    Stelen dat zal hij denk ik op dit moment nog niet pikken van anderen. Misschien niet meteen wat zeggen op t moment zelf. Maar hij zal dat vriendje niet meer zo leuk vinden erna denk ik....Maarja hij komt dus nog niet alleen in winkels. Dus de kans is NU nog klein.
    Ik heb dit van morgen met mn oudste besproken (de jongste was al richting school met papa) en die vertelde me al eens naar de meester te zijn gegaan omdat een kindje op school voor schooltijd n vuurtje aan t stoken was op t school plein. Eerst zei hij er wat van tegen dat jongetje...en toen die niet wilde luisteren is hij het dus gaan zeggen.
    Vond ik erg goed van hem...want hij is toch af en toe bang om voor mietje uit gemaakt te worden. Gelukkig heeft hij (misschien wel door zn PDD-NOS) een hoog plichts besef...laten we hopen dat dat zo blijft en over springt op zn broer ;)
    Maar goed, wat ik dus wil zeggen hier mee. Je kan de ouders er wel op aan kijken. Maar het zijn niet altijd de ouders die iets wel of niet gedaan hebben in de opvoeding. Gezichts verlies bij vriendjes doet ook ERG veel. En hoe groter ze worden hoe meer invloed vriendjes hebben en hoe meer tijd ze ook bij hun zijn ipv bij de ouders.
    Ik denk dat t n combi is van opvoeding, invloed van vriendjes en karakter.
    Sommige dingen kan je beinvloeden...andere niet.

Share This Page