BV bij verkouden kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Janne263, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Mijn dochtertje van 3 weken is snipverkouden. Ik geef haar neusspray voor het voeden en smeer met luuf. Ui ligt ook bij haar bedje. Maar het drinken gaat toch niet zo heel denderend, ze heeft het dan gewoon benauwd omdat ze slecht door de neus ademt. Ze neemt dan een paar flinke teugen en dat mondt weer uit in spugen, slikken en hikken want ze geeft sowieso al snel melk terug. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen om de borstvoeding goed te laten lopen? Aan mijn borsten te voelen drinkt ze nu minder dan normaal. Ik heb een meleda kolf maar wat een drama, ik krijg er weinig melk mee uit en ik krijg er blauwe tepels van.
    Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je borsten te vol raken omdat zij minder drinkt, wordt het voor haar ook steeds lastiger om aan te happen, ze krijgt dan in het begin ook veel melk binnen, na de eerste toeschietreflex. Je kunt evt voor je haar voedt wat afkolven, kan ook met de hand, dan is de borst wat zachter en makkelijker te pakken voor haar. Je kunt ook een andere houding proberen, bijvoorbeeld de rugbyhouding. Wat je doet tegen de verkoudheid is prima.

Mirjam

3. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Dank je wel ga het proberen. Mss dat het kolven makkelijker gaat bij zulke volle borsten

Deel Deze Pagina