Bacteriële infectie

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Sinds de bevalling van mijn jongste (nu een jaar) zit ik op en af met bacteriële infecties down under. Diverse infecties zijn door de gynaecoloog ook bevestigd door middel van een uitstrijkje. Nu heb ik na de bevalling een ontsteking gehad in de baarmoeder/baarmoederhals en vraag me dus echt af of dit het begin is geweest van de ellende. Nu krijg ik elke keer een ab kuur maar eigenlijk zie ik het nut er niet van in. Als ik geluk heb ben ik er een maand of twee af maar dan is het er gewoon weer. Nu dus ook en ik wil nu gaan kijken naar een natuurproduct. Ik weet dat zeker de Turkse gemeenschap veel werken met de 'huis, tuin en keuken' middeltjes en ben nu op zoek naar tips. Wie o wie heeft voor mij de goude tip die de doorbraak zal gaan maken in mijn o zo slechte flora want begin er ondertussen een beetje vervelend van te worden...

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heb je inwendig last of zit het echt aan de buitenkant?

Ik heb namelijk wel een huis tuin en keuken tip die ik gebruik ( heb er een paar keer jaar last van ) maar dan is dat wel aan de buitenkant, het is dan rood en jeukt enorm.

Ik kreeg de tip van mijn oma om 1 deel azijn ( pure azijn ) te mengen met 2 delen water. Dit meng je even goed door elkaar en dan doe je met een watje alles goed deppen, en niet een klein beetje maar maakt het goed nat. Niet afdrogen maar gewoon voor je naar bed gaat en dan goed in laten werken, ook geen inleg kruisje in je onderbroek doen.
    Volgende dag nog een keer herhalen en ik was binnen 2 dagen verlost. En het werkt echt nog steeds. En ik heb ik daarvoor alles geprobeerd, van Canensten Gyno ( ofzoiets ) tot aan huismerk smeersels en niets werkte. De '' Grootmoeders tip '' werkte het perfectst en ik gebruik dus echt niets anders meer. Meestal als ik het idee heb dat ik er weer last van heb maak ik meteen dat goedje en ben ik er eigenlijk de volgende dag alweer vanaf.

Enige nadeel is is dat niet werkt voor eventueel inwendige infecties.

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dank je wel voor je reactie. Helaas is het bij mij inderdaad geen schimmelinfectie maar echt een bacterie die dieper naar binnen zit. Mocht ik weer een keer een schimmelinfectie hebben (die overigens ineens foetsie zijn sinds ik deze infecties heb) dan ga ik deze tip zeker proberen. Die Canensren Gyno is inderdaad ook maar troep die bij mij ook niet werkte!

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb mij toen laten vertellen dat een inwendige Bacterie infectie vaak een '' verwaarloosde '' schimmelinfectie is. Misschien is het daarom dat je er nu geen last meer van hebt? ( van die schimmelinfecties )

Wel balen zeg dat je er niks tegen kan vinden, zou gek worden denk ik :(

Hopelijk ben je er snel vanaf.

5. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    O dat durf ik niet te zeggen, de gynaecoloog zei dat het echt een bacterie is die dit veroorzaakt. Zei ook al tegen haar dan geef me ook even de tip hoe ik er af kan komen aangezien steeds ab niet mijn voorkeur heeft maar dat wist ze niet helaas...verschil is dat ik nu down under geen jeuk heb want dat vond ik bij de schimmelinfecties altijd zo erg...nu wat last van buikpijn en wat pijn bij het plassen en natuurlijk de ongelooflijk vieze afscheiding :(

6. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Tea tree olie mengen met water en op een tampon doen en inbrengen. Prikkelde wel maar heeft mij wel geholpen.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar zou je het kunnen zoeken in voeding?
    Als ik dan een beetje Google kom ik dit soort dingen tegen: http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=526 (geen ervaring dus met de website) maar misschien in die richting gaan zoeken?

Succes, lijkt me enorm vervelend!

8. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Geen tips
    Wel veel herkenning ik loop al 2 jaar te kwakelen n de bevalling snik

Ik wil binnenkort naar een internist

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb de site even bekeken, was inderdaad al voorbij gekomen bij mijn eigen Google actie, vind het lastig om daar uit te halen wat je nou juist moet nemen om het te verbeteren. Ze hebben het onderandere over probiotica die ik zeker deels kan begrijpen. Misschien eens naar de natuurwinkel gaan hier...

10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ach jee jij ook, wat is je rede voor de internist? Verwacht je dat het probleem zich voordoet vanuit de rest van je lichaam?

11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Probeer inderdaad eens tea tree olie. Hier kun je ook een paar druppeltjes van mengen met water in een vaginale douche. het is echt een ''wondermiddel''. Zoek het maar is op op internet. In ieder geval sterkte.

12. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik heb je een pb bericht gestuurd

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kreeg eerst een inwendige AB-kuur voorgeschreven en als tip de vaginale probiotica voor ernaar om de zuurgraad en de natuurlijke huishouding weer op orde te brengen. Die eventueel herhalen na de menstruatie.
    Ik heb de probiotica inderdaad herhaald uit voorzorg, maar was eigenlijk na de beide kuren er al vanaf.

Mijn man hoefde niet behandeld te worden omdat wij condooms gebruiken, maar mocht het nogmaals terugkomen dan zou ze ook een AB-kuur voor mijn man voorschrijven.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gebruik je inlegkruisjes? Niet meer doen. Katoenen ondergoed en veel 'luchten'. En als het gaat om je flora verbeteren, heb ik gelezen dat yoghurt (of andere probiotica) eten wel kan helpen. Snap dat je niet telkens aan de AB wil, maar als het een uit de hand gelopen schimmel is, zou dit toch ook niet werken?

Sterkte, lijkt me ontzettend vervelend!

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Is je bloedsuiker wel eens nagekeken?
    Omdat je bij suikerziekte suiker in de urine hebt, wat een fijne voedingsbodem Is voor allerlei narigheid, kan ellende down under een symptoom zijn.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Je darmflora verbeteren schijnt ook vaak erg goed te helpen. En het anti candida dieet.

17. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Oké ik wist niet dat er ook een vaginale probiotica is. Mijn gynaecoloog gaf aan dat met deze bacteriële infectie mijn partner niet behandeld hoeft te worden. Wel als het inderdaad een schimmelinfectie bleek te zijn maar dat was echt niet zo. Ik ga eens zoeken naar de vaginale probiotica, dat is zeker het proberen waard! Bedankt!

18. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Mijn suiker word eens per jaar geprikt aangezien ik zwangerschapsdiabetes had, deze was de laatste keer prima...eerder te laag dan te hoog. Gelukkig zal het dit dus niet zijn, ondanks dat bedankt voor je bericht want het had natuurlijk zeker gekunnen!

19. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik gebruik inderdaad inlegkruisjes maar ik zou ook niet anders kunnen, heb wel bewust katoenen inlegkruisjes maar soms loopt het er echt als een tierelier uit (sorry voor de details) zonder inlegkruisjes zou ik me echt heel vies voelen aangezien ik dan altijd een natte onderbroek zou hebben!

20. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Bij problemen in de vagina doe ik altijd een kuur van 15 dagen met uiensap. Het werkt als een soort van antibiotica. (Heb het recept van een bekende Turkse arts trouwens. :D) Ken veel vrouwen die er baat bij hebben gehad.

Dagelijks 2 maal (voor je lunch en avonseten) een glas met uiensap drinken. Dit maak je door water te koken, een ui (geen rode of sjalottjes oid. Het liefst biologisch) door vieren te delen en toevoegen aan het water en dan nogmaals voor 4-5 min. koken. Laten afkoelen en dan kun je het opdrinken. Dagelijks vers maken. Qua smaak is het te doen, je gaat er niet opeens van stinken ofzo. En binnen 2-3 dagen merk je dat je afscheiding opeens toeneemt en veranderd. Eventueel kun je na 6 maanden nogmaals een onderhoudskuur doen.

(Tenzij je borstvoeding geeft, dan is het niet zo'n goed idee denk ik?)

Deel Deze Pagina