Hallo! Ik heb een vraagje. Ik heb nu al bijna 3 weken last van helderrood bloed bij de ontlasting. Mijn ontlasting varieert van dik naar dun en soms is het alleen maar een plas bloed en soms schuimig. De huisarts vermoed een bacterie, maar we weten nog niet welke. Zijn er bacteriele infecties aan de darmen die schadelijk kunnen zijn voor de baby? Ik ben nu bijna 15 weken zwanger. Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen, want ik maak me best wel zorgen. De huisarts negeerde mijn vragen of het schadelijk kan zijn voor de baby, vandaar mijn vraag.
hoi de kans dat het schadelijk is voor je baby is echt minimaal klein. Goed dat het verder wordt uitgezocht, dan kan het eventueel behandeld worden. Weet je zeker dat het geen aambeien zijn Mirjam
U had gelijk. Mijn vk heeft me net even op controle laten komen, voor mijn gemoedsrust, en alles is prima met de kleine. En nee het zijn zekerweten geen aambeien of scheurtjes, de labuitslagen komen eind deze/ begin volgende week binnen. Ik verlies alleen heel veel bloed waardoor ik me zo slap als een vaatdoek voel, en daarom ging ik me ook steeds meer zorgen maken om de kleine. Gelukkig is er met hem in ieder geval niks aan de hand! Nu afwachten wat er dan met mijzelf aan de hand is dat ik de afgelopen dagen alleen nog maar bloed poep, en dit wel (niet overdreven) 10 a 15 keer per dag. Ik wacht af! Toch bedankt
hoi als je zoveel bloed verliest is er inderdaad wel iets anders aan de hand. Fijn dat het in orde is met de baby. Hopelijk weet je snel meer en kan er een behandeling gestart worden. Mirjam