Bloed bij ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meerie, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hallo.

Even een vraag. Ik moest vanmorgen naar de wc voor een 'grote boodschap' en nu moest ik best wel persen voordat het lukte (nam er namelijk ook niet echt de tijd voor). Maar nu zag ik bij het afvegen dat er wat bloed op het papier zat. Nu geloof ik dat dat door het harde persen komt. Ik heb het van de week ook al een keer gehad (moest toen ook hard persen). Kan dit kwaad? Ik heb het normaal nooit.
    Normaal gesproken bij een grote boodschap heb ik geen bloed met afvegen maar toevallig ging ik vanmorgen erg hard persen en van de week ook (TE hard eigelijk dacht ik al) dus ik denk niet meteen aan aambeien maar gewoon dat ik te hard geperst heb.
    Wat vind u? Is dit erg of moet ik hier iets aan doen of is het niks?
    Alvast bedankt!!

Groeten Meerie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, het is normaal dat er bij de grote boodschap bloed kan zitten, komt door (inwendige) aambeien, daar ben je gevoeliger voor door de zw. hormonen. Veel drinken, vezelrijk eten en bewegen houd je ontlasting dun.

Mirjam

3. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Ik ben vanmiddag toch even bij de huisarts geweest (voor de zekerheid) en zij zei precies hetzelfde als jij. Ze heeft gekeken en zei dat ik door het persen gister een heel klein rood wondje heb maar dat er niks aan de hand is en ik ook niks hoef te smeren. Goed drinken en verzelrijk eten waardoor ik geen harde ontlasting heb.
    bedankt voor je reactie!!

Groeten Meerie

Deel Deze Pagina