Flauwvallen en overgeven - 29 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hommel82, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi,

Gisteren ben ik zomaar flauwgevallen (met daarbij hevig overgeven en helaas ook urineverlies). Gelukkig zat ik toevallig bij de pedicure en lag ik dus rustig in de stoel en kon ze op tijd een emmertje pakken.

Nu weet ik dat flauwvallen vaker voorkomt bij zwangerschap en voel ik de kleine nog prima. Maar wat ik wel jammer vind is dat de vk er heel luchtig over deed. Ik had in ieder geval wel verwacht dat ik even langs moest komen voor bloeddruk of iets dergelijks maar ik moest er niet te 'dramatisch' over doen.

Ik had gegeten, gedronken, goed geslapen en was erg ontspannen. Wel was ik een paar keer de trap op gegaan en heb ik gebukt om mijn panty/laarzen uit te doen. Het zal waarschijnlijk daar aan hebben gelegen. Maar zijn er nog tips om dit in de toekomst te voorkomen? Zout / drop / rustig aan doen? Het lijkt me zo eng wanneer dit bv in de auto gebeurd..

Alvast bedankt.

Hommel

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Toen je bij de pedicure zat lag je toen op je rug? Zo ja kan het daarvan komen, doordat de grote bloedvaten afgekneld worden waardoor je naar wordt.
    Heel normaal in de zwangerschap.

Een keer flauwvallen en daarbij overgeven is niks om je zorgen om te maken en is het meten van de bloeddruk niet nodig.

Zorg inderdaad altijd voor wat te eten bij je. Verder gewoon doen wat je normaal ook doet.

Groetjes Ineke

Share This Page