Sorry kom ik weer met een vraag. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger van de vierde. Nu heb ik sinds verleden week al een paar keer/bruinrose verlies gehad bij het afvegen en af en toe wat in mijn inlegkruisje. Nu valt het mij op dat het vaak na het werken is. Zo ook gisteren weer tijdens het werken begon het weer en nu best wel wat bruinverlies. Kan dit door het werken komen? Ik werk in de zorg en til vaak en moet mensen draaien op bed en dergelijke, dus lichamelijk best wel zwaar werk. Ik ben deze zwnagerschap al heel onzeker, maar dat maakt het er niet beter op door ieder keer dat bruin/roseverleis. Het is nu al voor de 5e dag dat ik er last van heb. Voel me verder nog wel zwanger want ben bij vlagen erg misselijk, heb gevoelige borsten en de spataderen zijn ook al weer erg aanwezig.
Hoi Oxbow, ik dnek dat het inderdaad met de activiteit van je werk te maken heeft . Zo te lezen is het fysiek zwaar werk en door de druk die je krijgt door het aanspannen van je (buik)spieren kan er in de baarmoedermond een vaatje knappen. Dat kan op zich helemaal geen kwaad, want daar merkt het kindje niets van, maar ik denk dat ik het toch even op mijn werk zou aangeven. Puur omdat het nu al een aantal dagen achter elkaar is en je al onzeker bent en je wilt niet dat het zware werk meer bloedverlies gaat geven, dat eventueel wel nadelig voor de zwangerschap kan zijn. Dus ik zou zeggen; kaart het aan en doe dan iets andere werkzaamheden de komende tijd, tot het weer gaat. Groetjes Brigitte
Hoi brigitte, BEdankt voor je snelle reactie. Kwijg nu in ider geval meer info dan van mijn iegen verloskundige. Heb nu nog steeds wat roseverlies. Morgen moet ik weer werken, maar heb al wel bij mij leidinggevende aangegeven dat ik zwanger ben. iom haar mag ik al wel gaan kijken welke afdelingen er wat lichter zijn, maar ik werk als oproepkracht en kom op 7 verschillende afdelingen en om daar nu al aan te geven dat ik zwanger ben vind ik nog wat vroeg. Ik hoop dat het roseverlies nu gewoon weer stopt, want het maakt je wel onzekerder.
Nu al 3 dagen rose verlies achter elkaar. had gehoopt dat het over zou gaan, maar helaas. Heb gisteravond ook erge buikpijn gehad en nu ook wel wat, maar geen krampen. ben vandaag wel extreem moe en missleijk en hoop dat dat een goed teken is. Zal blij zijn als het 8 december is en de eerste echo achter de rug is. Dat bruin en rose verlies maakt me gewoon heel erg onzeker.