bacteriele vaginose en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door melodyjoy, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melodyjoy

melodyjoy Nieuw lid

18 sep 2006
    4
    0
    0
    ok..zal maar gelijk met de deur in huis vallen..weet nog niet of ik zwanger ben..dat weet ik pas a.s vrijdag..heb wel last van zeer gevoelige borsten..en slaap meer dan normaal...maar waar ik dus mee zit is.....heb in het verleden wel eens last gehad van bacteriele vaginose...ben er ook voor behandeld,maar nu lijken de symptonen terug te komen..heb meer last van afscheiding dan normaal..het is wit..beetje melkachtig..en het ruikt niet echt fris....nou is mijn vraag...ofdat iemand daar ervaring mee heeft gehad tijdens de zwangerschap...en ofdat het schadelijk is voor je ongeboren vrucht??..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee, het is niet schadelijk voor je kindje. Maar het is wel belangrijk om te laten behandelen. In de zwangercshap ben je er gevoeliger voor. Draag katoenen onderbroeken, elke dag een schone, wassen op minstens 60 graden. gebruik zo min mogelijk inlegkruisjes, en als je ze moet gebruiken, vaak verschonen. En even langs de huisarts voor een kuurtje. Zeg erbij dat je misschien zwanger bent, dan houdt de huisarts daar rekening mee.

Mirjam

Deel Deze Pagina