Hallo, Was even benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan? Mijn dochtertje geboren met 31 weken, is morgen 12 weken oud. Ze weegt nu zo'n 3300 gram en drinkt 7 x 95 ml. Nu merk ik dat ze hier de laatste tijd niet altijd genoeg aan heeft en dus meer wil. Dit heb ik geprobeerd, en nu word ze meestal om de 4 uur wakker. Ik twijfel alleen een beetje, kan dit nu allemaal wel? Als ze om de 4 uur zich meld, dan zou ze dus na de 6 flessen gaan. Is dit niet beetje te vroeg? Als ik op het pak, ze krijgt nu friso standaard 1 (op advies van kinderarts) mag ze nu 6 x 100 ml. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden..
Ik heb even onze excellijst erbij gepakt (jaja wij hielden dat bij) en ik zie dat Simone met 3100 gram op 7 x 70 zat en met 4400 gram op 6 x 120. Ergens daartussenin zal wel 6 x 100 zitten, ik heb dat niet genoteerd. Wel weet ik dat ze 3300 gram woog toen ze 11 weken was dus dat komt verder ongeveer wel overeen met je dochtertje, ook de termijn waarmee ze geboren is scheelt niet veel. Ik zou met die gegevens dus zeggen, als je nu naar 6 x 100 kan gewoon doen (of zelfs iets meer, ze heeft nog wat in te halen he)! Simone kreeg trouwens wel moedermelk in de fles, maar dat zal in dit geval niet zoveel verschil maken. Succes!
ja hoor wij zaten rond dat gewicht ook op 6 voedingen van 110 geloof ik. Ik vond het ook best moeilijk met de voedingen maar het is echt gewoon naar je kindje kijken en op je gevoel af gaan dan kan het eigenlijk niet mis gaan.