Stuitje gebroken, gescheurd of zwaar gekneusd...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaIII, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Nou, het gaat lekker hier :(.

Vanmiddag ben ik vanaf de bovenste trede vd zoldertrap naar beneden gestuiterd op mijn billen. Beneden kon ik geen kant meer op. Gelukkig was mijn jongste thuis en kon die mijn telefoon naar boven brengen. Huisarts gebeld en die vond het gezien het ruim 26 weken zwanger zijn, nodig om een ambulance te laten komen.

Algehele check boven in de gang en toen door die 2 broeders omhoog geholpen. Ik ging door de grond vd pijn. Beneden op de brancard en met de ambulance naar het ziekenhuis, waar ze een ctg en een echo maakte: baby gelukkig 100% ok, maar daar was ik ook wel al gerust op.

Gezien de zwangerschap, hebben ze geen foto gemaakt, maar ze verwachten dat ik een breuk of scheur in mijn startbeen heb (het ziet helemaal paars en doet zoveel pijn :( ), maar daar kunnen ze toch niks aan doen.

Mijn vragen over het herstel, de bevalling, etc, die moest ik volgende week maar met mijn eigen verloskundige bespreken bij de controle. En nu blijf ik piekeren.

Inmiddels al weer wat uurtjes thuis en ik weet niet hoe ik moet zitten, staan, lopen of liggen.

Iemand ervaring hiermee? Hoe lang duurde het genezen en hoe zat het met de pijn tijdens de bevalling?

Misschien morgen toch maar vast de verloskundige bellen tijdens het spreekuur.

Bah, wat baal ik :(

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Wat naar heel veel beterschap!
    Ik zou morgen toch even bellen
    Misschien hebben ze ook nog een goede tip voor pijn bij het zitten ed

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Jeetje wat ontzettend vervelend voor je!
    Mijn ervaring is dat iets aan je stuitje ontzettend lang kan duren helaas.

Ik zou vandaag gewoon even je verloskundige bellen hoor! Dat is niet meer dan normaal.

Hopelijk is de ergste pijn er snel af! Succes en sterkte!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oei het stuitje kan zo pijnlijk zijn en lang duren voordat dat helemaal genezen is :(
    Zou zeker eventjes je VK op de hoogte stellen.

Veel beterschap!

5. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ik hoop voor nu vooral dat ik hierdoor geen negatief advies ga krijgen wbt thuis bevallen. Als ik google (met mijn 'slimme' hoofd), kom ik daarover niet veel positieve verhalen tegen helaas.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb vroeger een scheur gehad in mijn heiligbeen. Tijdens mijn bevalling is mijn stuit gekneusd of gebroken. Wat ik aan kan raden: zoveel mogelijk rusten, je gebruikt het bij alles. En misschien wil zo'n speciaal kussen helpen. Bij mij niet helaas.

sterkte!

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Auw wat naar...!
    Heb mn stuitje vroeger keer gebroken/gekneusd, niet eens met vallen eigenlijk, maar heb toen een hele tijd op een opblaasring gezeten, anders kon ik echt niet zitten. Heb hem geleend bij thuiszorgwinkel toen, maar een zwemband ofzo kan denk ik ook. Ik was pas pijnvrij toen ik weken later diclofenac kreeg van de huisarts, maar lijkt me niet dat je dat mag tijdens zwangerschap... Paracetamol mag wel en je kan huisarts vragen of er nog andere dingen zijn die je kan doen... Vrees dat er niet veel anders is wat je in mag nemen. Gelukkig heb je nog wat weken te gaan tot de bevalling, hopelijk is het dan wat beter! Beterschap!

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meid wat vreselijk voor je :(
    Ik weet hoe het voelt. Ik heb tijdens de bevalling van mijn oudste mijn stuitje gekneusd. Ik heb hier helaas nog steeds last van. Dit keer wordt het om die reden een keizersnee. Helaas geen positief verhaal om je op te beuren dus.
    Nadat je bent bevallen (al dan niet natuurlijk) kun je vragen om een spuit met corticosteroiden in je stuitje, zeer pijnlijk maar het helpt wel.
    Verder raad ik je aan om met pijnstilling te bevallen want je kindje zal langs je stuitje moeten en dat zal in jouw geval extreem pijnlijk zijn vrees ik.
    Als tip voor de komende tijd, schaf een stuitkussen aan. Ik heb de mijne zelf gemaakt van een blauw stuk schuimrubber van de markt. Gewoon een vierkant kussen met een halfrond gat aan de achterkant. Als je hem zelf maakt kun je het gat zo groot of klein maken als je zelf wilt.
    Waar woon je? Anders kom ik er wel even eentje brengen. (Ik heb echt enorm met je te doen merk ik aan mezelf)

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Toen ik zwanger was van de ouste ben ik ook van boven narr beneden van de trap gestuitert. En idd was mijn stuitje gebroken. Veel pijn, en nog steeds als ik teveel loop of sta kan ik er last van krijgen....

Mij is toen verteld dat ze niet 100% zeker weten hoe het weer vast groeit en daardoor met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Ook van nummer 2 maar dat was een hele andere hoofd-reden.

Een tip voor het zitten: je hebt nog wel eens van die opblaasbare kussentjes met een gat in het midden. Misschien bij de thuiszorgwinkel of iets. Dan kun je makkelijker gaan zitten zonder als te veel druk op je stuitje.
    Succes met het herstel!

10. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Vanavond belde mijn andere verloskundige me nog even. Erg lief.

Zij zegt dat we nu eerst de zwelling weg moeten laten gaan en dat ze dan kunnen beoordelen wat de schade is. Aan de hand daarvan gaan ze me een beval advies geven. Ik wil erg graag thuis bevallen, maar ga me er maar vast een beetje op instellen dat dat hem niet gaat worden :(. Qua pijnstilling: ik ben 'een snelle bevaller', ook de uitdrijving van de jongste 2 duurden maar 15 en 5 minuten. Volgens de verloskundige zijn die 2 dingen in mijn voordeel. De kans op weer meer pijn na de bevalling is helaas wel 99%...

Ik ga de komende maanden maar lief zijn voor mijn stuitje en daarmee hopen op een mooie en fijne geboorte ;). Ik zag absoluut niet op tegen het bevallen, maar nu helaas wel.

Verder bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Deel Deze Pagina