Hallo Ik lees net dat softijs niet mag tijdens de zwangerschap. Nu heb ik wel veel softijs op van de macdonalds en ook van de macdonalds in egypte. Heb daarna wel een 20 weken echo gehad en alles was goed. Kun je op een 20 weken echo zien dat je een bepaald bacterie hebt opgelopen, zoals listeria enz? Wat zijn de gevolgen van zulke bacterie zoals listeria, salmonella etc voor je kleintje? kan die daardoor gehandicapt worden ofzo? Ik weet wel dat je moet oppassen met brie enz maar dus niet wat de gevolgen zijn mocht er iets gebeuren alvast vriendelijk bedankt
hoi, op een 20 weken echo kun je geen bacterie zien. De kans dat er echt een bacterie in het ijs heeft gezeten is klein, de kans dat jij daar ziek van bent geworden is nog veel kleiner, en de kans dat je dat doorgeeft aan de baby is minimaal. Geen zorgen dus. In Nederland worden alle apparaten goed schoongemaakt en wordt ook vaak gecontroleerd door de keuringsdienst van waren. In andere landen met hogere temperaturen heb je wel iets meer kans op niet schone ijsmachines, we weten ook vaak niet hoe streng de controles daar zijn, dus vandaar dat we dan zeggen. eet daar maar liever een verpakt ijsje! Mirjam
Dank je wel voor je antwoord Dus als ik zo'n bacterie heb opgelopen dan zou ik er ziek van zijn geworden? En hoe zit het dan met mijn baby, wat zijn de gevolgen voor hem?