mag het nou wel of mag het nou niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Sunshine09, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Mag je nu wel of niet (sla/olijf)olie aan de flesvoeding toevoegen. Ik hoor hier zoveel verhalen over. De een zegt gewoon doen maar ik heb ook gehoord dat het de darmen lui kan maken.

Mijn zoontje heeft enorm veel problemen met zijn ontlasting. En ik durf dus niet goed aan de olie te beginnen.

En als je het wil doen hoeveel en hoe vaak moet je het dan doen. Elke flesvoeding of 1x per dag?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een theelepeltje olie door de voeding van je kind kan geen kwaad. Echter moet het geen routine worden anders is de kans op luie darmen inderdaad aanwezig.

Als je kind veel last heeft van het niet kunnen poepen is het misschien verstandig om dit eens bespreekbaar te maken met het Cb. Samen kijken wat je eigen mogelijkheden zijn en/of eventueel met de HA.

Ilja

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ik heb al contact gehad met cb en ha en ook al de adviezen opgevolgd die zij gaven en jullie. Maar helaas gaat het nog niet echt zoals het moet.

Volgende week naar de kinderarts hopelijk kan zij wat meer er over zeggen.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed dat er in ieder geval een KA naar gaat kijken.

Succes!

Ilja

Deel Deze Pagina