Mijn dochters en ik kunnen allergisch reageren op zonnebrand. We hebben een aantal merken waar we weinig tot geen last van hebben en die neem ik altijd flink in voorraad mee als we met de auto naar Frankrijk gaan. Nu gaan we deze zomer vliegen. Mag ik dan ook bijv. 6 flessen meenemen?
Ik neem altijd 2 flessen mee en kom met 4 nieuwe flessen thuis ik weet niet welk merk je gebruikt, maar La Roche Possay is in Frankrijk en Spanje veel goedkoper dan hier. Ook wel alleen bij de apotheek verkrijgbaar.
Afgelopen jaar waren we 18 dagen weg. En dan met 3 personen 3x per dag smeren, dan gaat het hard! Nu gaan we 12 dagen naar Griekenland. Minder lang weg dus, maar wel weer warmer en dus meer zweten en veel zwemmen. Dan moet je toch ook zeker 3x smeren. Eigenlijk elke 2 uur he?
Wij zijn met z'n 4en. Mijn man heeft een donkere huidskleur, hij smeert alleen zijn hoofd en schouders in. Mijn kinderen smeer ik 2x per dag in met vision. En ik smeer mij 3x per dag in ongeveer. We verbranden nooit. Ik heb aan 2 flessen zonnebrand echt genoeg.
Ze mogen mee hoor maar ik vind 6 ook wat veel.. zoon smeer ik vaak en royaal in op 2 weken vakantie en dan is de fles (ook garnier) nog net niet leeg. Man idem en ik hou nog veel over. Hier dus 3 flessen nagenoeg op. Neem lekker mee wat jij denkt dat nodig is maar je sjouwt je te pletter en het is zonde van je gewicht in de koffer.
Ik vind 6 flessen niet overdreven veel hoor. Wij nemen ook 5 flessen mee voor 10 dagen. En die raken ook wel aardig op.
In de ruimbagage kan dat zeker mee. Zorg ervoor dat je de verpakkingen goed dicht doet en eventueel een plastic tas dichtgeknoopt erom. Zou zonde zijn als de zonnebrand over je kleding lekt en vlekt in de koffer!!