Bad bevalling ziekenhuis

Discussion in 'De bevalling' started by Nala89, Aug 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik ga ook in het ziekenhuis in bad bevallen. Ben echt benieuwd. Zoveel goede dingen erover gelezen. Is wel een gewoon bad maar maakt niet uit. En het kan hier alleen als de vk de bevalling doet! Kan niet wachten!

2. imp

imp Bekend lid

Nov 16, 2012
    712
    22
    18
    Hier in het ziekenhuis:
    Poliklinisch met verloskundige moet je verloskundige het goed vinden en er is 1 verloskamer waar een bad in past dus die moet dan vrij zijn.
    Medisch: de gynaecologen willen het niet. Maar dan zit je ook vaak aan snoertjes en dergelijke zodat het niet kan.

3. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

Mar 2, 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    een bad bevalling lijkt mij ook heel fijn heb dat altijd al heel interessant gevonden. ik wil wel gewoon thuis bevallen. heb alleen gelezen dat zon bevallingsbad nogal duur is om te huren.... toch blijft het altijd nog door mijn hoofd spoken om een bad bevalling te willen.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier een geweldige ervaring met een badbevalling in het ziekenhuis.

Ik kwam met 4 cm ontsluiting binnen, ging het bad in en na een weeënstorm van 3 uur had ik al volledige ontsluiting.
    Door het warme water kon ik me goed ontspannen en vond ik de weeën heel goed te doen. Mijn dochter is ook in het water geboren, ik had ook geen scheur, alleen twee kleine 'schaafwondjes'. Ik voelde van de geboorte nagenoeg niets, ja, dat ze eruit kwam, maar geen branderig gevoel of pijn, wat je vaak hoort bij het staan van het hoofdje.

Het ziekenhuis waar ik nu ga bevallen doet geen badbevallingen, maar ze hebben wel een superrelaxed bad en ik heb het nagevraagd, toen zei de vk dat als alles goed is met moeder en kind, geen gyn er eigenlijk moeilijk over zou doen :)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben in bad bevallen :) Ik verhuur mijn bad ook ;)
    Wij hebben het bad meegenomen naar het geboortecentrum was prima te doen.
    Ken ook mensen die t bad meenemen naar het ziekenhuis voor hun poliklinische bevalling..
    Heerlijk rustgevend en minder pijnlijk vond ik het.

6. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ja het is best duur om ye huren je bet sowieso zo een 200 kwijt als je het via de water ooievaar doet.wou het eerst thuis doen maar vind het weer te veel geld mocht het niet doorgaan. ga het dan in het ziekenhuis proberen met de vk in een gewoon bad daar doen ze niet zo moeilijk over zolang de vk de bevalling doet!
    Aan de ene kant twijfel ik het toch om het thuis te proberen maarja vind het veel geld mocht het niet doorgaan!

Share This Page