Hoe lang na ziekenhuisbevalling weer naar huis ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door fee90, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik beval in het ziekenhuis op medische indicatie, maar zoals het er nu naar uitziet zijn er geen spannende dingen. Heb auto immuunziekte met schildklier, maar deze is zo goed als uitgedoofd door de zwangerschap, dus antistoffen aan kindje doorgeven is eigenlijk geen kans, wat de voornaamste reden is dat ziekenhuis bevalling moet.

Op zich helemaal prima, maar hoe lang duurde het voordat jullie weer naar huis mochten, uitgaand natuurlijk van geen gekke dingen na de bevalling met jou of het kindje.

Neem aan dat je even bij moet komen, misschien moet worden gehecht, in ons zh is sowieso begeleiding met de borstvoeding, maar wat is nou normaal na zo'n bevalling?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik weet niet of het helemaal hetzelfde is, maar ik moest halverwege mijn bevalling alsnog naar het ziekenhuis ivm dat mijn zoontje gepoept had in het vruchtwater.

Ik was er om 04.30, 06.45 is mijn zoontje geboren. Geen gekke dingen.. en om 11.00 uur mochten we al naar huis :) Ik moest douchen met een verpleegkundige en ik moest plassen.. als dat gelukt was mocht ik weg :)

3. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Meestal is dat tussen de 2 en 4 uur ongeveer als alles oke is

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier van de 2e snachts bevallen, ongeveer half 2, tot ongeveer 9u gebleven,na de bevalling idd eerst ff geducht (toen had ze al een keer gedronken) en moest ik ook kunnen plassen en toen nog even naar de kraam afdeling zodat ik nog even kon bijkomen en slapen.
    En dan na het ontbijt naar huis.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    met zwangerschapsdiabetes moesten we 1 nachtje blijven.
    bij de oudste moesten we onverhoopt naar het ziekenhuis en ook een nachtje gebleven omdat het al zo laat zou zijn voor we thuis waren met kraamzorg ed..
    oudste is begin van de avond geboren..

6. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben om 9 uur 's ochtends bevallen en we mochten om 6 uur 's avonds pas naar huis. Zl was zwaar en daardoor moest hij geprikt worden op glucosewaarden. Ik mocht pas naar huis toen ik kon plassen (katheter).

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Bij mijn inleiding ben ik om 13.08 bevallen en moest ik een nacht blijven. De volgende dag tegen 12 uur mocht ik naar huis. Ik was erg slap van de bevalling en was 2x flauw gevallen dus mocht pas weg wanneer ik weer op mijn benen kon staan.

Bij de 2e ben ik spontaan bevallen in het ziekenhuis en mocht ik na 3 uur weer naar huis. Voelde me vrij snel goed gelukkig.

8. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Mijn zoontje had bij het breken van mijn vliezen thuis ook in het vruchtwater gepoept. Helaas werd ik dus ook medisch.
    Gelukkig geen gekke dingen, weeën kwamen direct als een gek opgang en hij werd niet eens meegenomen na de bevalling.

Eigenlijk mocht ik direct naar huis maar omdat het 03.00 s nachts was toen ik klaar en gedoucht was mochten we nog lekker in het geboortehotel blijven en zo snel mogelijk de volgende ochtend naar huis. Lekker hoor dat eerste nachtje onder toezicht. Hij ging erg hoesten en liep blauw aan ivm vruchtwaterslijm dus ik was zo blij dat ik daar nog was!

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik had helaas een KS en moest 3 dagen blijven.
    Op zich ook wel fijn hoor, want je kan niks na zo'n ks, dus dan is dat knopje waar je dag en nacht op kan drukken heeeeel fijn!

10. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier bij beide 1 nachtje moeten blijven omdat ze allebei bleven steken in het geboortekanaal.
    Ze zijn om 22.28 uur en de ander om 15:38 uur geboren de volgende dag werden we tegen 12:00 uur vrij gelaten ;)

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier 8u savonds bevallen in het ziekenhuis (thuis begonnen). Dochter is met vacuümpomp gehaald wat inhoudt dat ze nagekeken moet door kinderarts. Die is er savonds niet meer dus daarom moest ik nacht blijven. Uiteindelijk kwam kinderarts volgende dag tussen 10 en 11. Waren 12u weer thuis ongeveer.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben om 23:00 uur bevallen en wij zijn de nacht daar gebleven. Volgende dag om 13:00 uur mochten we naar huis.

Ik vond het heel fijn om te blijven. Er was direct hulp als dat nodig was en ik kon het bed nog niet uit. Maar als ik in de ochtend was bevallen, dan had ik het denk ik wel fijn gevonden om weer snel thuis te zijn.
    Voordat ik op de kraamafdeling lag was het 01:00 uur;) ik was gesloopt na een bevalling van 18 uur. Ouders waren nog wel heel even langs gekomen. Maar ik had eigenlijk zelf geen idee dat dat midden in de nacht was! Haha.

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier is een regel in het ziekenhuis. Beval je voor 6 uur dan mag je na controle, hechten enz naar huis.

Beval je daarna ga je de volgende ochtend naar huis.

14. bolli

bolli Niet meer actief

Raar seg bij jullie in nl. In België blijven we langer in het ziekenhuis.
    Min 3dagen als alles goed is. Als er problemen zijn kan het tot 5dagen duren.

Vroeger was het nog langer. Ze zijn dagen aan het inkorten. Ik denk nu 2 dagen en een half

15. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik moest wat drinken en plassen en toen moest ik naar huis. Mocht nog nét douchen omdat ik dat héél graag wilde, maar eigenlijk liever niet. Ik werd met de ambulance naar binnen gereden en stond nog geen twee uur later weer buiten...

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    In Nederland hebben we kraamzorg:) dus thuis wordt je niet zomaar aan je lot overgelaten hoor;)

17. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja,in Nederland heb je 8 a 10 dagen kraamzorg overdag in huis die alle controles doet en je leert hoe je je kind verzorgd dus dan is het niet nodig om in het ziekenhuis te blijven tenzij er medisch iets niet in orde is.

18. Alva

Alva Niet meer actief

Ik heb dezelfde ziekte maar met antistoffen.. ik moest 2 tot 3 dagen blijven.. er waren geen bijzonderheden, ik durf ook eigenlijk niet te zeggen waarom het een aantal dagen waren. Ze hebben de kinderen destijds geprikt na de bevalling en na 2 dagen opnieuw. Toen die uitslag goed was mochten we gaan.
    Ik zou het even aan de gyn vragen, misschien verschilt het per ziekenhuis.

Ik ga nu ook heel lief vragen of we sneller naar huis mogen en desnoods terugkomen voor extra controle omdat ik nu al 3 kindjes heb..

19. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ook Graves?
    Dooft die bij jou niet uit in de zwangerschap dan?

Bedankt voor de reacties dames! Ga het ook zeker in het zhuis vragen wat medisch gezien kan,maar al goed jullie verhalen te lezen.

20. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Hier in de regio (Nijmegen) is het zo dat als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt, je na 3 uur naar huis gaat als er verder geen gekke dingen zijn. Ook 's nachts.

Deel Deze Pagina