Oke een fatsoenlijke titel is hier niet voor te verzinnen... maar goed, vorig weekend ben ik bij een vriendin op verjaardag geweest. Het was overdag dus iedereen had de kinderen mee. Eerder in die week was ik nog een keer bij haar voor een bakkie en toen kregen we het over de verjaardag en taart en hapjes e.d. Dat taart met de meeste kinderen lastig is omdat ze er vaak maar 2 happen van nemen en is toch best zonde. Mijn vriendin maakt de taarten zelf meestal ook 1 met marsepein enz en had zelf het idee om voor de kids dan cupcakes te maken..vullen en met marsepein bekleden zoals de taart. Dan hebben ze toch hetzelfde maar noet te groot. Ook had ze voor de kids zakjes uitdeelchips gedaan. Ik vond vooral die cupcakes een heel goed idee. En mijn dochter en de meeste kids hebben er ook heerlijk van gesmuld. Nu belt ze mij vanmiddag op: een andere vriendin was not amused dat haar zoon (3) een cupcake kreeg en hem niet gevraagd was of hij liever van de andere taart wilde. Zij vond dat de ouders van het kind zelf maar moeten bepalen of hij dat mag en niet de gastvrouw. Ik stond hier eerlijk gezegd nogal van te kijken...ik vind het goed recht van de gastvrouw om te bepalen of er voor de kinderen bepaalde hapjes wel of niet zijn. Wat vinden jullie?
Nou ik vind toch echt wel dat ik bepaal wat ik iedereen voorschotel ( en dat je dan rekening houdt met oké ) Maar als ik slagroomtaart heb en cake voor de kinderen ga ik niet het ene kind slagroom taart aanbieden en de rest niet..
Dat er serieus moeders zijn die hier over kunnen vallen en hier dan ook speciaal voor gaan bellen. Ontzettend sneu en zielig.
Ben het er helemaal mee eens. Hier ook altijd cupcakes voor de kinderen. En daarbij, vind ik het ook heel vreemd om over zoiets op te bellen.
Ik vind het ook geen probleem hoor een cupcake. En wil mijn zoon vd grote mensen taart dan komt hij wel een hapje bij mij of papa halen. Ik ga er vanuit dat ze de kinderen kent op het feestje dus op de hoogte is van allergie/diëten vd kinderen (als die er al zijn). En 3jaar vind ik ook geen leeftijd meer dat je alles eerst moet vragen (doe ik bij jongere kindjes nml altijd wel 'mag hij dit of dat al hebben'.) Je bent er als ouder zelf altijd ook nog bij..
Pff.. Lekkere vrienden. Ze mogen blij zijn dat er extra's gemaakt worden... Hier is hetzelfde op feestjes trouwens.
Nou ik vind dat die vriendin niet moet zeuren! Zou mooi zijn dat je als gastvrouw niet zelf mag bepalen wat je je gasten geeft.
Ik vind het eigenlijk nogal lullig van die vriendin om daarover te beginnen. Meestal is het voor de volwassenen taart en voor de kinderen wat kleiners. Als ze graag wilde dat haar kind taart kreeg had ze 'm toch wat kunnen geven van d'r eigen stuk. Doe ik ook vaak (heb meestal dan zelf ook bijna niks meer over).
Als het specifiek voor de kinderen was tja dan krijgen ze een cupcake toch? Al zou ik het ook wel snappen dat er wel kinderen zijn die een gewoon stukje taart zouden willen opeten. Onze middelste zou je veel blijer maken met een stukje taart (en nee dan niet een gewone punt, maar bijv een klein smal puntje). Echter had ik het als ouder daar gewoon zelf 'opgelost' door eventueel mijn kind van mijn stukje te laten eten als ze echt graag ook daarvan had willen eten. Je beklag erover doen.. Wtf?!
Tja, ik heb voor de kinderen altijd van die gewone basic cakejes die ze dan zelf mogen versieren. Dus ik vind dat die vriendin gewoon een beetje zeurt. Wat maakt het nou uit zeg wat je kind voor taartje krijgt. Leuk toch juist dat er speciale kindercakejes zijn. Sommige mensen maken echt van een mug een olifant .
Het ging idd niet om dieeten oid...puur om het feit dat hij per se van "de grote mensentaart" wil (en er dus idd maar 3 happen van neemt) en dat dus niet aangeboden kreeg...want alle kids kregen een cupcake.
Pfff tjonge wat een gezeur een cupcake voor de kids is toch prima , het is of alle kinderen zelf een keuze laten maken of ze allemaal hetzelfde geven maar niet een kind iets anders. Dat is niet eerlijk tegen over de rest . Snap niet waar die moeder zich zo druk over maakt . Het is toch juist super attent dat er speciaal voor de kinderen iets anders is.
Ik verbaas me eerlijk gezegd meer over het feit dat dit een issue zou kunnen zijn. Waar maken mensen zich druk om...
Pfff wat een zeur die vriendin. Die zou ik al niet meer uitnodigen. Ze mag al blij zijn dat er iets voor de kinderen was. Vroeger zelf genoeg meegemaakt dat de volwassenen taart kregen en de kinderen moesten het maar doen met een koekje. Natuurlijk kregen we wel een hapje of 2 van onze ouders. Of nog beter, de volgende die jarig is en waar de 'zeur' ook bij gaat zijn zou dan enkel maar cupcakes moeten serveren voor iedereen.
Haha nou ze komt gelukkig niet bij mij zondag (het is een vriendin van mijn vriendin en geen gemeenschappelijke) want ik heb ook cupcakes voor de kids..vond het een superidee namelijk
Mijn ervaring is dat het kind toch altijd taart zegt mocht je vragen of ze taart of cake willen.... Vervolgens na 3 happen hoeven ze niet meer en kunnen de paps en mams de restjes opeten.... Oftewel,voor kinderen heb ik meestal cupcakes of een kruimelvlaai in kleine punten....
Waar mensen toch om kunnen zeuren! Ik vind het een leuk idee om cupcakes aan de kinderen te geven. Als het zoontje van die vriendin zo graag taart wou, dan kon ze hem toch laten mee eten van haar stuk.