zojuist is mijn zoontje van 6 jaar eerder thuisgebracht van een kinderfeestjeje. Ze gingen naar zo'n speelparadijs.1e uur leek hij zich nog wel te vermaken maar daarna wilde hij echt naar mama toe. hij ging zitten en wilde niks meer. de moeder belde mij en eerst dacht ik probeer nog maar even wie weet gaat het later weer beter ( hij was niet verdrietig ofzo) maar hij had nergens meer zin in en wilde echt naar huis. aangezien ze nog nog wilde gaan eten en hij daar ook geen zin meer in had is hij dus thuisgebracht. is dit herkenbaar voor iemand? was trouwens wel zn eerste kinderfeestje en hoe hier mee omgaan, ook voor de volgende keer?
Wat jammer. Nee, met kinderfeestjes eerder thuis brengen of ophalen niet gehad. Wel aangegeven bij feestjes die lang duurden, dat ze me konden bellen als hij vervelend zou worden of moe. Verder wel een keer eerder bij een speelafspraakje opgehaald. Hij had die ouders zelf gevraagd of ze me wilden bellen, want dat kind wou helemaal niet samen spelen, hij mocht nergens aan komen etc. Vond het prima dat hij dat zelf zo heeft aangegeven. De ouders zelf begrepen het ook wel, het kind had nogal een pittig karakter.
Dat geeft toch niks. 't Is ook wel wat voor die kleintjes zo'n eerste kinderfeestje. Ken wel meer kindjes die eerder zijn opgehaald of zijn thuis gebracht. Hier ook weleens playdates gehad die eerder eindigden dan in eerste instantie was afgesproken. Wat niet (meer) gaat, gaat niet. Volgende keer beter.
Ik weet dit zelf nog wel van vroeger. Liever verdrietig thuis als verdrietig op een feestje... Mn dochter heeft ook weleens een speel afspraakje 45 minuten moe en verdrietig geweest, in dr broek geplast en op de bank daar, de mama had me gewoon mogen bellen!
Geen herkenning, maar met 6 jaar hadden ze hier al 2 jaar aan kinderfeesten achter de rug. Misschien toch spannend zo'n eerste feest? Was het voor andere 6jarigen op het feest ook dec eerste keer, of waren andere kinderen meer gewend hoe zo'n feest aan toe gaat? Want ik vind de kinderen van begin groep 1 heel anders op een feestje (onbekend iets, erg wennen) dan 6jarigen.