Nachtangsten?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sammie85, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter van 21 maanden heeft al 3 nachten dat ze helemaal hysterisch en bezweet midden in de nacht wakker wordt. Ze is dan niet te kalmeren en is boos op zichzelf en alles om haar heen. Ze `lijkt` wel enigszins contact te maken maar wijst ons resoluut af. Ik voel mee heel schuldig want blijkbaar wordt het veroorzaakt door stress en spanningen. Wij hebben net een dochter erbij gekregen en door het lange inleiden en uiteindelijk een keizersnee is ze de afgelopen weken veel van huis geweest en waren het `rare` weken. Sinds woensdag is ze weer gewoon thuis en is dit begonnen. We nemen haar nu bij ons in bed en laten haar uitrazen. En filmpje kijken werkt soms ook maar wel als ze al wat gekalmeerd is. Daarna slaapt ze bij ons want wil absoluut niet in haar eigen bed.

Zijn er meer met kinderen die hier last van hebben/hadden. Hoe gingen jullie hiermee om en wanneer was het over?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier was het precies hetzelfde de eerste weken na de geboorte van ons zoontje... En daarna door de hele sinterklaastoestand....
    Onze dochter (2,5) heeft ook nachten bij ons geslapen omdat ze alles bij elkaar gilde snachts, terwijl ze altijd een goede slaper was. Ze moeten gewoon veel verwerken.
    Het gaat nu gelukkig weer beter maar gisteravond was het weer even mis. Ze was de hele dag bij opa en oma geweest wat ze erg leuk vindt maar waar ze doodmoe vandaan komt.
    Rond 9 uur werd ze weer wakker, huilen en verward praten, toen ging ze slaan naar mij, toen wilde ze bij me zitten en ging ze heel hard huilen en vervolgens kreeg ze een driftbui van het ergste soort....
    Even meegenomen naar beneden toen werd ze weer rustig en is later weer gaan slapen tot vanmorgen.
    Dit zal nog wel vaker voorkomen na spannende of drukke dagen ben ik bang. Maar het gaat over hoor!

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als het echt nachtangst is dan was er bij ons geen contact mogelijk met onze zoon. Hij heeft het tussen zijn 2e en 4e jaar ook regelmatig gehad. Dan was hij zo overstuur dat we geen contact met hem kregen, hij ging ons alleen maar slaan en wegduwen. Ik bleef dan bij hem zitten en wachtte tot hij weer iets rustiger werd. Dan kon ik vaak wel wat met hem praten en ging hij vanzelf weer slapen. De volgende dag wist hij nergens meer van. Ik heb het een keer opgenomen en als ik wel eens terug hoor dan is het best wel beangstigend.

Nu heeft ook wel eens een nachtmerrie en dat is toch echt anders, hij wordt dan wel schreeuwend of huilend wakker en hij is dan ook echt wakker en kan met ons praten en contact maken.

4. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja daarom schreef ik ook dat het lijkt alsof ze contact maakt maar dat lijkt waarschijnlijk zo. Ze wil absoluut geen lichamelijk contact op dat moment. Als ze weer"wakker" is dan is ze snel gekalmeerd.

5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja hier dus precies hetzelfde. Het is zo zielig als je ze niet kunt troosten.
    Als het vannacht weer gebeurd willen we kijken wat er gebeurd als we haar gewoon in haar bed laten en er bij blijven.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij haalden hem nooit uit bed, bleven wel naast hem zitten, soms kon ik een hand op zijn rug leggen maar vaak ook niet. Meestal werd hij na maximaal 15 minuten weer rustig en sliep dan weer verder.

7. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat gaan we vannacht dus ook maar eens proberen als het weer gebeurd. Ik slaap al nachten bijna niets op deze manier dus het zou fijn zijn als ze daarna weer gewoon verder slaapt in haar eigen bed.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ben benieuwd hoe het gaat als je haar in haar bed laat, hou je ons op de hoogte?

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Onze dames hebben er ook allebei last van, sinds vlak voor hun tweede verjaardag. Mijn ervaring is dat het niet direct gerelateerd hoeft te zijn aan stress. Hier werkt het vooral niet om ze wakker te maken, dat lukt toch niet. Rustig bij blijven zitten en rustig tegen haar praten. Zodra ze gekalmeerd is terug in bed en 's morgens weten ze er niets meer van. Het is voor jou erger dan voor haar!

10. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja klopt dat hoeft niet maar gezien de afgelopen weken denk ik dat het wat teveel voor haar is geweest. (Mama en papa en het ziekenhuis, zusje erbij, overal logeren, opa in het ziekenhuis en logeren bij oma) Nu komt langzaamaan het gewone ritme weer terug dus hopelijk slaapt ze snel weer de hele nacht door.

Ja dat had ik vannacht inderdaad in de gaten. Naderhand lag ze nog 2 uur gezellig te kletsen in ons bed haha. Dat gaan we vandaag toch anders aanpakken.

11. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja doe ik! Al hoop ik natuurlijk dat ze lekker doorslaapt :)

12. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik zou nog even een update sturen over hitte het ging maar ze heeft vannacht de Geertje nacht doorgeslapen. Hopen dat het nu over is.

Deel Deze Pagina