bad ja of nee???

Discussion in 'Zwangerschap' started by cristel1986, Jun 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

ik ben onlangs mijn slijmprop verloren... en ben al iets wat aan het openen... nu zei de dokter een week geleden dat ik dus geen bad meer mag nemen... nu vraag ik me af waarom... want ik heb zoveel rug pijn en al af en toe weeen en een warm bad zou toch wel heel fijn zijn.... kan iemand me advies geven.....

dank u
    cristel

2. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik weet wel bij mijn eerste zwangerschap was ik ook de slijmprop verloren en bij het kraamhotel zeiden ze ..ga maar lekker in bad ...dus dat heb ik gedaan ...dus ik denk wel dat het mag hoor ;)

3. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    volgens mij is dat ivm met het infectie gevaar;

je hebt een opening dus kan er ook water en dus bacterien etc naar binnen!

maar je moet natuurlijk zelf doen wat je lichaam je ingeeft; een dokter zegt het alleen niet voor niets ;)

suc6

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Cristel,

Ik weet van een vriendin van mij (mocht je toch dat bad niet nemen) het heerlijk vond dat haar vriend haar met de harde straal van de douchekop op haar rug soort van masseerde...misschien dat je dat eerst kunt doen?

Heel veel succes ermee!!!!

Liefs,
    Daphne

5. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    hmm ik heb 6 cm ontsluiting, slijmprop verloren en mag wel in bad. Je vliezen zorgen er nml voor dat je geen infectie krijgt.. zit er een scheurtje in of zijn je vliezen al gebroken dan mag je niet meer in bad.

Toen ik in het zkhs lag zeiden ze juist dat het goed was voor de rugweeen etc.. (daar hebben ze nml ook een bad, op de kraamafdeling)

6. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook begrepen dat je niet meer in bad mag als je vliezen gebroken zijn. Die houden het infectiegevaar tegen.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Klopt.. je mag niet meer in bad als je vliezen gebroken zijn...

Dus geniet ze!!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Alleen een bubbelbad mag niet meer toch?
    Ga maar lekker in bad :)

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik weet niet wat je dokter precies gezien heeft. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een lange douche nemen in plaats van een bad, eerlijk gezegd.

10. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Zolang je vliezen nog niet gebroken zijn mag je gewoon in bad, geen probleem.

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ik dacht ook dat je in bad mocht mij hij zei dus dat ik niet in bad mocht gaan... enzo ver ik weet zijn mn vliezen in tact... ik bennog geen water verloren enzo dat is getest.. nou ja een douche is ook. goed maar een bad is heerlijk wanneer je pijn aan je rug heb

12. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    Ik ben professioneel bezig op dit gebied, namelijk bevallen in water en ik kan je verzekeren dat het geen probleem is. Er zijn maar zat vrouwen die al wat ontsluiting hebben op het einde. Als je dan niet in bad mag, hoe kan je dan in bad bevallen? Het is echt geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat je het zekere voor het onzekere neemt als je arts zoiets zegt. Toch zou ik het er nog eens over hebben als ik jou was, want het is echt geen probleem als de vliezen nog intact zijn.
    Groetjes,

Linda

13. sim

sim Niet meer actief

anders zou ik gewoon nog even diegene die dat gezegd heeft bellen en vragen waarom je niet meer in bad mag, als je wel gaat bellen ben ik wel heel benieuwd, laat je het ons dan nog even weten?

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Slijmprop verliezen heeft niets te maken met de bescherming van je kindje tegen infecties. Daar zijn de vliezen voor. Dus gewoon lekker in bad!

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien is het een idee om een warme kruik of hittepit tegen je rug te leggen? Dat helpt misschien ook. Ik zou naar de dokter luisteren, en mocht je er vanaf willen wijken, zou ik het in ieder geval eerst met hem overleggen. Vraag hem waarom je niet in bad mag. Ik zou persoonlijk niet in bad gaan als ik niet helemaal zeker was dat het veilig was.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja vanwege infectie gevaar,
    gewoon onder de douche dus.

17. Nadje

Nadje Actief lid

Oct 7, 2005
    335
    0
    0
    Gewoon je bad goed schoonmaken met dettol. Dan is de kans op bacterien minimaal lijkt me. Ik werd bij de 2e in het ziekenhuis in bad gezet terwijl mijn vliezen al gebroken waren, omdat het ontspant en zodoende helpt de weeen op te vangen.
    Ik heb een bubbelbad, maak die steeds goed schoon, eerst met soda en daarna doorspoelen met dettol. lekker badgeurtje erin en je ruikt er ook niks meer van.

18. Linda Laene

Nov 24, 2005
    59
    0
    0
    In bad met gebroken vliezen mag pas als je weeen zo goed op gang zijn dat je zeker binnen korte tijd gaat bevallen. Onze baden maak ik ook altijd schoon met Dettol, dat ontsmet inderdaad goed.

19. sim

sim Niet meer actief

één van de weinige geuren waar ik tegen kan is die van dettol (nu ook in handzeep :D )heerlijk gewoon.

als er zoveel twijfel over bestaat over het in bad gaan, zou ik denk ik gewoon een warme douche nemen...

Share This Page