Wat een pech...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cynthia, Jun 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynthia

Cynthia Actief lid

Sep 6, 2005
    243
    0
    0
    Even flink klagen hoor...

Heel mijn zwangerschap is het goed gegaan en de dingen die ik verwacht had zijn niet gebeurd. Mijn bloeddruk is keurig gebleven, ondanks hoge bloeddruk in het verleden. En ondanks fibromyalgie heb ik niet al te veel last van mijn banden en spieren. Tenminste, het is hanteerbaar.

En nu zijn ze er deze week achter gekomen dat mijn bloedsuiker veel te hoog is. Zo hoog dat ik niet eens meer een dieet krijg, maar direct naar de internist word gestuurd om ingesteld te worden op insuline!
    Potver, met een beetje geluk hoef ik nog maar een kleine vier weken en dan moet ik naar de gynaecoloog in plaats van de verloskundige.
    Een ziekenhuis bevalling zou het toch wel worden, maar toch... (Nu wordt het een medische indicatie, dus de eigen bijdrage vervalt, dat is dan wel weer fijn)

Ik ben heel blij dat ik goed begeleid wordt en dat ze goed voor me zorgen, maar toch is het een beetje een teleurstelling.
    Voor het prikken ben ik niet bang, ik ben zelf ziekenverzorgende, dus heb in mijn leven al heel wat prikjes uitgedeeld...
    Morgen moet ik naar de internist voor de insuline, ben benieuwd.

2. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    He wat vervelend zeg.

Ik hoop dat het na de bevalling weer snel minder zal worden.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Cynthia !

Wat vervelend zeg, en inderdaad al helemaal zo vlak voor je bevalling. Dan verwacht je dit soort dingen toch niet meer !

Had je veel klachten waardoor ze de suiker hebben gecontroleerd ?

Veel sterkte !

Groetjes,
    Nikki F

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    He, dat is inderdaad vervelend zeg. Gelukkig hoef je niet meer zo lang. Wel fijn dat je niet opziet tegen het prikken.

5. sim

sim Niet meer actief

jeetje heel vervelend hoor, gelukkig hoef je niet meer zo lang. alvast heel veel succes straks en ik hoop dat je je daarna gauw weer beter zult voelen

6. Cynthia

Cynthia Actief lid

Sep 6, 2005
    243
    0
    0
    Nee, ik had geen klachten, ik moest gewoon bloed prikken met 34 weken. En omdat ik overgewicht heb en daarom een groter risico, ook mijn bloedsuiker. Deze was toen te hoog en moest voor een glucosetoterantietest.
    Mijn bloedsuiker is dus nuchter wel netjes, maar mijn lijf heeft moeite om suikers te verwerken.
    Gelukkig leek bij controle de baby niet zo groot, maar de rest van de onderzoeken komen donderdag pas. CTG en echo. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen...

7. arianeke

arianeke Lid

Oct 1, 2005
    68
    0
    0
    huismoeder
    denderleeuw
    hoi cynthia ,heb juist je probleempje gelezen,en vind het zo erg maar je moet denken dat het voor je eigen en voor je dochter haar goed gaat zijn .Was het daarmee dat je zo bijgekomen bent ,waarschijnlijk wel ??

Het komt allemaal wel goed ,ben ik zeker van .Doet het anders nog goed en zoals ik al zei ,ik zal voor je duimen .groetjes

8. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Wat erg dat ze er zo laat achter komen....maar weet zeker dat het allemaal goed gaat komen. Je moet maar zo denken nog ongeveer 4 weekjes en dan heb je je kleine meid in je armen!

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    wat vervelend zeg, maar ze houden je goed in de gaten. en wat betrefd het prikken daar word je goed bij begeleid en went heel snel.
    veel sterkte!

10. Cynthia

Cynthia Actief lid

Sep 6, 2005
    243
    0
    0
    Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, naar de internist, voor de diabetes. Mocht gelijk door naar de diabetesverpleegkundige.
    Ik moet nu 7 keer per dag bloedsuiker gaan prikken en 4 keer per dag insuline. Morgen moet ik naar de dietiste voor wat richtlijnen mbt eten enzo en weer naar de diabetesverpleegkundige. Donderdag ook al 3 afspraken in het ziekenhuis en dan moet ik van de week ook nog een keer nuchter bloed laten prikken. Ik word er echt helemaal gek van.
    Normaal zou ik zeggen dat ze mocht blijven zitten tot de uitgerekende datum, maar nu mag ze van mij best wel eerder komen.
    Ik heb nog geluk dat ik zo dicht bij het ziekenhuis woon.

11. Nadje

Nadje Actief lid

Oct 7, 2005
    335
    0
    0
    Wat vervelend zeg! Sterkte ermee, kan me voorstellen dat je je de laatste weken anders voorgesteld had dan steeds bezoekjes aan het ziekenhuis!

12. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Hoi Cynthia

Heel veel sterkte de komende weken!
    Kan me inderdaad voorstellen dat je de laatste weken anders had voorgesteld. Het is goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.

Groetjes, Cynthia

Share This Page