Even een vraag aan de moeders die een zoon hebben. Mijn zoon van 7 roept als de hele week:"Mam mijn ballen zijn al de hele week kwijt'' Van de week even met hem gezocht en inderdaad zijn zakje was leeg en na lang zoeken 1 gevonden helemaal bovenin,beetje drukken en terug was ie. Nu net in bad zei hij dat ze nog steeds weg waren. Na heel lang zoeken hebben we ze gevonden helemaal bovenin,maar ze schieten gelijk weer weg......buikholte???? Hij zegt dat ze er altijd hebben gezeten,maar nu sinds een week gewoon iedere keer weg zijn. Dit gebeurd niet bij mijn andere zoontje........ Vind dit raar en weet niet of dit normaal is dat ze zo ineens zo verdwijnen? Wie kan deze mama geruststellen? Beetje rare vraag mischien,maar jullie weten het vast wel of dit normaal is of niet.........
mmm heb ooit gehoord dat als balletjes niet indalen of naar binnen kruipen een probleem geeft voor later,maar kan ook mis zijn. ik denk dat je toch best eens contact opneemt met de HA. groetjes
Ik zou ook even bellen morgen. Als balletjes niet goed indalen en in de buikholte blijven zitten, kan dit flinke vruchtbaarheidsproblemen geven (KAN, hoeft niet). Zekere voor het onzekere nemen lijkt me. Elmo
Lees net op google iets over een pendelbal(len) Wel vreemd dat dit ineens zo kan,omdat ze er altijd hebben gezeten. Ik bel wel ff de huisarts Maandag(is nu op vakantie)en bespreek dit liever met haar als een andere dokter.... Helaas heeft mijn zoon de nodige problemen gehad(nierkleppen die niet goed waren en een operatie aan zijn piep,voledige besnijdenis) Dus ik word er behoorlijk zenuwachtig van als dit zo ineens gebeurd
Kan ik me helemaal voorstellen hoor. Tis niet niks allemaal zeg. Ik hoop dat het meevalt en ze niks hoeven te doen. Anders beter nu ingrijpen dan dat hij straks op de ferti-poli zit met zijn vrouw. Nouja, straks...over heeeeel veel jaartjes Elmo
Inderdaad je kan er maar beter vroeg bij zijn!!! Dus geen risico nemen en maandag even naar de huisarts...
Mijn moeder vind het toch verstandig dat ik morgen de vervangende huisarts bel en mijn man ook. Ga gewoon morgenochtend even advies aan de assistente vragen. Zit me niet lekker
Ik had ook even advies ingewonnen!ik heb dan wel geen zoontje,maar ik zou me ook afvragen hoe dit ineens kan!
mijn man heeft dit de laatste tijd ook heel vaak niet beide maar 1 die vaak naar boven schiet en dan vaak tijdens de sex
hoi, volgens mij kan dit een liesbreuk zijn. Maar dan een met een groot gat in de buikholte. en de bal kan dus in de buikholte terecht komen. Bij groei wordt dat gat in de buikholte kleiner en dus kan de bal dan vast komen te zitten, wat schadelijk is voor de bal. Mijn zoontje is geopereerd aan een liesbreuk, maar bij hem kwam er een stuk darm juist uit de buik en bleef de bal erin, dat gat in de buikholte was kleiner, maar er was wel een kans dat darm of bal klem kwam te zitten, wat beiden gevaarlijk was. Hij is daarom ook 2 weken daarna geopereerd. Volgens mij moet het gat in de buikholte worden dichtgemaakt. Ik zou zeker op korte termijn naar de huisarts gaan, maar ik lees dat je dat morgen al gaat doen via de assistente. Succes!
Mijn vriend heeft hetzelfde gehad toen hij de leeftijd van je zoontje had en dat noemde ze een zwevende teelbal. Hij is er toen aan geopereerd, dus zou idd even contact opnemen met de huisarts.
Heeft mijn 2e idd ook gehad. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat zn balletje dan eventueel ook die kant op zou kunnen... Gut wat eng! (hebben ze me trouwens ook helemaal niks over gezegd!) Ik had zo ineens toen hij 6 maanden was dat ik zn luier open deed en zn bal blauw leek Bleek dus niet zn bal te zijn maar n stuk darm die naar beneden gezakt was door t gat. Man wat schrok ik me rot zeg! En weet nog steeds hoe het voelde als ik dat stukje darm terug moest duwen (want de artsen wilden liever wachten tot hij 1 was met opereren ivm narcose enz. Maar als t niet meer terug te duwen was moest hij met spoed) @TS: Zou idd ook maar even gaan babbelen bij de dokter. Wie weet is het onschuldig maar je kan maar beter zeker zijn. Ook voor je zoon want die is uiteraard oud genoeg om zich zorgen te maken. En dat kunnen ze goed hoor op zo'n leeftijd (met de nodige enge en ongegronde gekke gedachten erbij!) Succes/sterkte.
Nou ik heb net gebeld. De assistente vond het raar en zou het met de huisarts overleggen. Huisarts belt me in de loop van de ochtend terug,want spreekuur zat vol.
Oke! Wel goed dat je gebeld hebt, geen enkel risico nemen met dit soort dingen.. hoop dat je vandaag wel nog even terecht kan... Succes!!
Hoi Nathalie, Jeetje meid, er is weer wat he!?! Zo sneu voor jullie! Laat je even weten als je de assistente gesproken hebt?! Sterkte en liefs van mij
Ik hou je topic in de gaten. Mijn man had toen een gedraaide bal. Die is verwijderd en de zaadcheck daarna was ICSI Ik ben dus altijd super allert als het om balletjes gaat, ook bij mijn eigen jongens! Bij de geboorte vroeg ik direcht: ingedaalde balletjes? Misschien voor een ander een idiote eerste zorg, maar in ons geval... Elmo
Elmo: mijn vriend heeft ook een gedraaide bal gehad toen hij een jaar of 16-17 was. Hij wist in het begin niet echt wat er aan de hand was, pas toen de pijn verergerde is hij met spoed binnen gegaan. Ze hebben hem geopereerd en gelukkig voor ons zijn er geen gevolgen geweest. Maar bij hem hebben ze wel geen zaadtest gedaan, wel vreemd! Ik denk dat alles in orde is vermits ons dochter 'zomaar' gekomen is.
Wij hebben er zelf op aangestuurd hoor. Uiteindelijk op eigen kosten in een kliniek laten testen. Tis ook niet gezegd dat het daar van komt, maar het kan wel. Mijn man was ook ouder. We zijn toen direct de MMM ingegaan. In 2003 geopereerd en eind 2007 onze eerste zoon!