dag ritme met kids

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Wat doen jullie thuis op dagen dat het regent?

mijn kids zijn al om 7.00 uur wakker en het is vakantie

wat voor dagritme hebben jullie dan?

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zou je graag willen helpen haha. Maar ik heb totaal geen ritme. Wat over het algemeen niet slecht voor me zou zijn, maar je heb hier te maken met een raschaoot. Kan k niks aan doen.

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ontbijten, wassen, kleren aan (soms samen bad)
    Dochter doet een puzzel oid/tv kijken en ik het huishouden
    Samen fruit eten, samen spelen (puzzel, memory of met poppen)
    Lunch samen, samen afwassen (kliederen met water dus).
    Dan vaak iets met Lego of we gaan koekjes bakken
    Samen koekje eten
    Tent bouwen tussen de bank: verstoppen voor als papa thuis komt
    Eten koken, dochter met papa stoeien

Zoiets dus, het is natuurlijk niet elke dag hetzelfde :)

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Opstaan...lekker lang ontbijten want ze hebben niet snel honger. Daarna samen in bad. Aankleden...meteen daarna blijven spelen boven. Naar beneden...daar kunnen ze verder spelen. Vaak verven. .kleien..speelgoed. of een disneyfilm/Zappelin.

Lunchen. Daarna
    Meestal na lunch de deur uit. Bij slecht weer (hou ik rekening mee van tevoren) cupcakes bakken en versieren..of iets anders bakken.

5. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Rond 8 uur zijn ze hier wakker.
    Dan bedje uit, aankleden, verschonen, fles voor de kleinste.
    Ze komen meestal even bij op de bank.
    Dan samen ontbijten aan de grote tafel.
    Meestal mogen ze daarna een film kijken
    Daarna gaan ze meestal zelf wel spelen tot de lunch
    Lunchen
    Naar buiten voor boodschappen of speeltuin, mijn zoon van 7 is meestal zelf buiten aan het spelen met andere kids en als het slecht weer is speelt hij meestal met lego of iets anders en de kleine meis vermaakt zich ook wel goed.
    Ook in de middag vaak knutselen/tekenen/plakken of iets van koekjes bakken enzo.
    De oudste vind het leuk me te helpen met koken, waarbij kleine meid kijkt.
    Dan avond eten, na het eten meestal nog een filmpje.
    Dan douchen, verhaaltje en naar bed, de kleinste om half 8 en de oudste om 8 uur / half 9

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Dit dus:D

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

730 opstaan , speelt hij zelf even in kamer heeft niet meteen honger .
    800 samen ontbijten
    830 wassen verschonen aankleden en daarna zelf spelen
    930 fruit eten
    10u naar winkel / speeltuintje stad etc
    12 lunchen
    13 slapen
    15u wakker en dan samen spelen of ergens naar toe. Wat drinken en lekkers
    1730 eten
    1830 fles melk
    19 naar boven en slapen.

Zootje is 2,5

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ontbijten
    Spelen
    Fruit eten aan tafel
    spelen ( knutselen)
    Lunchen
    Ergens naartoe
    Spelen ( voorlezen, spelletje of zelf)
    Avond eten

Spelen gaat hier eigenlijk altijd makkelijk. Ze zijn met zijn 2en en hebben een speelzolder

Ik vind dat je kinderen niet bezig moet houden en dat ze gewoon zelf moeten gaan spelen. Natuurlijk is het leuk om een spelletje te doen af en toe of voorlezen

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook totaal geen ritme en ik vind het heerlijk!!

Nu helaas wel weer, want de oudste moet naar school. Maar in de vakantie/weekenden doen we gewoon lekker waar we zin in hebben. Uitgebreid ontbijten, lekker douchen, spelen, wandelen (ook als het regent, lekker in de plassen stampen), naar de bieb/kinderboerderij/speeltuin, knutselen, koken, bakken, hutten bouwen, etc. etc.

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik de vakantie doen wij het rustiger aan, dat betekend dat er niet op de klok gekeken hoeft te worden... Uitgebreid ontbijten of lunchen, dvdtje kijken, boodschapje, broodjes halen, badderen..

Heerlijk! maar de zon schijnt nu nog, dus naar buiten! :p

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier geen ritme en dat vind ik heerlijk

Vaak is het 7 uur half 8 wakker worden en dan meteen ontbijten maar nu het vakantie is vind ik het ook heerlijk om eerst lekker tv te kijken met de kinderen, even wassen met een washand tanden poetsen en aankleden En dan om 9 uur lekker ontbijten bij de Hema voor een euro :p de kinderen vinden het ook heerlijk, ze spelen nog even bij de Hema en rond 10 uur gaan we weer, dan gaan we even gauw naar huis haal ik fruit en koekjes en drinken en dan gaan we naar de speeltuin en dan eten we fruit en koekjes in het gras

Of we gaan op visite bij oma die vakantie heeft, of we spelen gewoon de hele ochtend binnen of in de achtertuin of we gaan het dorp in of boodschappen halen en doen in de middag de dingen die ik opnoemde

Verven doe ik altijd na het avond eten met de kinderen de kinderen vinden et heerlijk om een vel papier over de grond uit te rollen en lekker in hun blote billen te verven door de hele keuken, en daarna meteen onder de douche zodat mama alles kan opruimen :p

2 september begint school weer voor de oudste en dan hebben we natuurlijk wel weer een redelijk ritme

Deel Deze Pagina