Bad Mommy's...

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik vergeet bij mijn zoon van 2 ook vit D, heb ook in zijn velletje geknipt en daarna nooit meer!
    ben ook meteen met fv begonnen.
    nog geen zindelijkheidstraining omdat ik er geen zin in heb en mijn zoon blijkbaar ook niet want hij rent weg voor het potje!

ik heb ook een bad daddy, hij heeft hem weleens tijdens het voetballen onderuit geschopt ( per ongeluk)

oja tv staat hier ook vaak aan maar word zelden naar gekeken veel te druk met de ipad haha.
    veel dingen zijn herkenbaar gelukkig.

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wat een geweldig topic! :D

Ik zal ook eens wat opsommen:
    - hier ook meteen met fv begonnen (mocht weliswaar geen bv geven door medicatie, maar heb er ook geen moeite voor gedaan om naar oplossingen te zoeken om tóch bv te kunnen geven)
    - de tv staat ook hier te vaak aan
    - als mijn dochter een dwarse dag heeft, ben ik blij als mijn man thuis komt, zodat ik even tijd voor mezelf heb
    - soms ben ik blij als het bedtijd is (maar als ze dan lekker ligt te slapen voel ik me meteen schuldig en bedenk ik me weer wat een heerlijk mopke ze is!:))
    - ik kan soms te snel mijn geduld verliezen en soms ga ik dan schreeuwen (en dit vind ik echt heel erg :) en hier voel ik me ook echt schuldig om)

Zo, hele lijst, haha! :D

3. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Ik heb zelf nog geen kinderen... maar er is er wel 1tje op komst..
    Heb nu al een eigenschap dat ik absoluut een minpunt vind.. Ik eet niet gezond genoeg. Sinds begin zwangerschap smaken veel groenten me niet meer, aardappelen en vlees (afhankelijk wat van vlees, en puree eet ik wel nog graag) ook niet. Ben nu vooral een grote pasta-eter en probeer mezelf er wel toe te verplichten de nodige hoeveelheid groenten te eten maar die zelfdiscipline is er niet altijd. Heb wel iets nieuws gevonden... fruitpap eten! :-D dat krijg ik wel goed binnen.
    Voor de rest ben ik wel fier op mezelf dat ik ben kunnen stoppen met roken en met drinken (allebei verslaafd aan geweest en sinds een jaar drankvrij, sinds oktober rookvrij), dit kon natuurlijk niet zonder een drastische verandering in men leven (nieuwe vriend) en nodige hulp (psychiatrisch ziekenhuis), dit is een punt waar ik me nog steeds voor schaam en tegelijk fier op ben op die overwinning... Maar ben aan het afwijken...
    Ik snap de rokende moeders wel, het is idd niet gezond voor u en uw kindje, maar het heet niet voor niets een verslaving... en niets zo moeilijk om daar van af te geraken!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ik heb ooit bij mijn dochter in haar vinger geknipt, sinds dien gebruik ik nooit meer een nagelknipper maar altijd een schaartje, is ook nooit meer mis gegaan.

Vergeet idd altijd vitamine D maar ik heb gelukkig echte buitenkinderen dus hoop dat ze daar weinig van gaan merken haha

Verder kan ik weinig bedenken, geen kinderen die uit bed of van commodes afvallen of andere dingen die ik had kunnen voorkomen ofzo... Maargoed nr 3 komt eraan dus klop even af haha

5. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Heerlijk topic!!!:D

Even zien...

* ik heb twee weken bv gegeven maar het deed me te zeer, kloven tot bloedens aan toe en vond het niet heel speciaal... Dus gestopt...
    Nu met de tweede opkomst ga ik het weer proberen, maar ga niet jankend zitten voeden;)
    * wij eten vaak sochtends een broodje op de bank met de tv aan want mama moet eerst ff wakker worden
    * ik hou erg van snoepjes en als zoonlief me betrapt dan krijgt hij er ook 1tje:) maar doe het vaak stiekem (schaam:))

6. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hee wat leuk dat er ook nog normale moeders zijn en niet alleen perfecte ;)

- meteen gestart met fv. ik wilde geen bv geven
    - vitamine d. Dat gaat hier een paar dagen goed en dan weer weken niet. Ik zeg op het cb altijd braaf dat hij het wel krijgt ;)
    - heb al eens in z'n vingertje geknipt met nagels knippen.
    - met de kinderstoel aanschuiven, zaten z'n vingers ertussen, oeps!
    - is al een keer van de bank gevallen. Ik stond erbij en ik keek er naar...
    - ik geef hem ook wel eens een extra koekje om hem stil te houden.
    - als we het dorp in gaan en ik koop een (soft)ijsje, eet hij met mij mee.

Ergste vind ik wel dat ik hem een keer (zo rond 6 maanden oud) in de Doomoo voor de tv had gezet (oh wat slecht :p), zodat ik rustig kon gaan koken. Hij was ontzettend aan het jengelen, maar dat deed hij eigenlijk al de hele dag, dus ik schonk er verder geen aandacht aan. Was al effe aan de gang, dat ik toch maar eens ben gaan kijken. Was meneer aan het draaien gegaan en hing een soort van zijwaarts ondersteboven in de zitzak (zat vast met gordel). Toen voelde ik me natuurlijk wel heel erg slecht.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Kunnen ze die vitamines niet standaard in voeding doen?? :D

8. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb wel eens flink over haar gemopperd als ik er na 20x speentje teruggeven 's nachts wéér uit moest voor dat tutje + maar een voeding ( bv :D ) gaf in de hoop dat ze dan weer even verder zou slapen. Maar wel over haar gemopperd, tot op heden niet óp haar.

En vers van de pers... Vanmiddag een pompoen-aardappel hapje gemaakt. Lekker smeuig, ze hapte het zo weg... Tot ze zich meerdere keren verslikte. Ik snapte er maar niets van... Normaliter eet ze zelf grof geprakt en stukjes...
    Dan nam ze weer een paar happen en herhaalde zich het tafereel.
    Uiteindelijk zat haar echt iets niet lekker en kokhalsde ze flink. Ik heb kinder-ehbo, dus ik 'sandwichen'. Noppes, weer kokhalzen... Ik begon al te denken aan een heftige allergische reactie... Dus ik voelen in haar mondje, trek ik uit haar keeltje zo'n lang stukje plastic van een prijskaartje ( waar een prijskaartje aan bevestigd zit zeg maar ).
    Ik bleef rustig, het was er ook zo uit... Dochter begon gelijk te giebelen en at vrolijk de rest op, maar ik brak toen mijn vriend thuis kwam. Toch wel erg geschrokken.

Vermoedelijk zat het plasticje aan het vergiet ( die in de gootsteen stond ). Ik vang het kookvocht op in een bekertje en doe dit bij de hap om 'm wat zachter te maken. Pasticje van vergiet in het kookvocht gevallen en meegepureerd... Gok ik althans.
    Oeps!

Ook wel eens met haar gebukt en haar hoofd tegen de deurpost gestoten... Ai!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen maar hier mijn punten;

- bij de eerste niet eens begonnen met bv, bij de tweede wel maar moeten stoppen vanwege medicatie gebruik van mezelf.
    - heb wel eens in het velletje van mijn oudste geknipt :(
    - ben wel eens ongeduldig
    - zeg wel eens dat ze niet kan/mag verven of kleien als ik net de hele boel heb schoongemaakt, gezogen en gedweild.
    - tja, de oudste krijgt wel soms iets te vaak een snoepje of koekje...

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    - Vitamine D...paar dagen volgehouden in het begin maar daarna nooit meer gegeven
    - Hoofdje al ontelbare keren gestoten tegen de deurpost met bukken, tegen de auto, de kast etc (en dan zeg ik daarna: mama houdt echt wel van je hoor, ik doe het niet expres!!)
    - In vingertje geknipt (en dan boos op haar worden omdat ze zo bewegelijk is)
    - Hapje badwater laten proberen
    - Ze heeft al regelmatig een minislokje cola op (pakt overal en altijd mijn beker en het laatste drupje drinkt ze dan op)
    - De tv is een erg goede oppas
    - Ze is al 2x naar boven gegaan zonder dat ik of mijn vriend het doorhadden (JIJ zou toch op haar letten!!?? hihi)

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, heb er nog eentje.
    Ik poets niet dagelijks haar tanden. Ze wordt er zo boos en overstuur van dat ik er zelf zo tegenop ga zien. Ik geef haar wel elke dag de tandenborstel met tandpasta maar soms laat ik haar er gewoon op kauwen en dan vind ik het wel best.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dan was je heel erg moe.....

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb niet alles gelezen hahaha, zag die 20 pagina's in het begin niet...

Maar hier ook dus wel wat dingen...

Mijn dochter is wel eens van boven de trap af gevallen terwijl ik ervoor stond.
    Ze is 3de (niet zo heel erg, maar wel blaartjes) verbrand in de zon...omdat ik niet goed op had gelet toen ze sliep :(
    Zoontje heeft nooit extra vitamines gehad bij de BV.
    En als ik te moe was om te voeden kreeg hij een fles.....
    Ik ben bijna iedere avond blij als mijn man thuis komt en geef de kinderen met een grote zucht aan hem over...en ben ook blij als ze dan om 7 uur op bed liggen.

oh en vast nog wel meer hahahah

Ik rook niet, maar heb wel heeeel slecht gegeten beide zwangerschappen....zo misselijk en overgeven...ben bij beide 20 kg bijna af gevallen. Daar voel ik me wel eens schuldig over, dat ik me niet kon dwingen om te eten....

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben een keer met dochter en al van de trap gevallen.. ze was toen 5 maand oud... pffff gelukkig had ze niks! ik was bont en blauw.

enne ik zei vroeger altijd, als ik ooit kinderen krijg zal ik ze nooit zoet houden met een snoepje als ik de supermarkt inga.... uhu...

of ze voor de tv zetten tijdens het koken... uhu

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

in probleem is dat ik nooit kan slapen overdag, als ik overdag een uurtje wil bijslapen dan heb ik de volle 100% zekerheid dat ik na dat slaapje minimaal 2 uur hoofdpijn heb en heel erg misselijk ben en dat is alles behalve leuk

Geen idee hoe dat komt, heb ik altijd al gehad dus de enige slaap wat ik heb is snachts en na een dikke 4 maanden nachtvoeding, daarna nog regelmatig of opstaan voor speentjes enz,...gaat het ooit 1 keer mis ja

Maar ik vind het echt heel erg!!! Ik ben tegen het laten huilen maar als mn vriend hem hoorde tot in de slaapkamer dan was hij overstuur

Gelukkig lachte hij naar me toen ik uit mn coma kwam

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn grootste misser is toch wel dat ik pure alcohol op een wond van mijn dochter spoot:(. Ik had het verkeerde flesje.... :$. Schaam me er nog enorm voor. Ik huilde nog harder dan mijn dochter;)

Verder zijn we eens een dochter van bijna 3 jaar kwijt geraakt. Groot (kinder) feest.... we moesten de tribune op. Ik zag haar achter mijn man aanlopen en riep ik zet de buggy even weg. Paar minuten later ging ik naast mijn man zitten en zeg waar is ????. Die was toch bij jou zegt ie doodleuk KIND WEG:$. Na 10 minuten vonden we haar weer terug... man dat heeft me 10 jaar van mijn leven gekost.

Verder is hier ook wel eens 1 van mijn kinderen van de trap afgevallen.

Vitamine D?? ben ik ook heel slecht in geweest:)

17. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    De perfecte moeder... bestaat die eigenlijk wel?

Hier een paar van mijn tekortkomingen:
    Soms verlies ik iets te snel mijn geduld.
    De tv staat hier vaak aan.
    Mijn zoontje krijgt geregeld koek en snoep.
    Ik geef soms makkelijk toe bij gezeur, om er maar vanaf te zijn.
    Ik dreig soms met consequenties als hij iets niet doet of dwarsligt.
    Ik heb mijn jongste vorige week van mijn arm laten vallen (waar ik me nog steeds schuldig over voel).

En zo zijn er nog wel meer dingen.
    Maar wat het allerbelangrijkste is en wat je nooit genoeg kunt geven als moeder is onvoorwaardelijke LIEFDE! En dat is wat je kinderen zich later zullen herinneren, ondanks alle schoonheidsfoutjes in je opvoeding;).

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heerlijk topic!

Hebben jullie even??

*gerookt 2 van de 4 zwangerschappen
    *velletjes eraf knippen ipv nagel
    *4 keer flesvoeding gegeven, niet eens bv geprobeerd
    *als ze lang zeuren, geef ik soms toe om er maar vanaf te zijn
    *vit. D vergeet ik nogal eens
    *Tim zn schoenen verkeerd aan gedaan, waardoor hij een enorme smakkert maakte.

Tja vast nog wel meer, maar daar moet ik nog ff opkomen haha.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben de oudste kwijt geraakt toen hij net 1 jaar was. Was hij in een schap gekropen in de intratuin...
    De jongste is laatst van de trap gekukeld..(halverwege). 2 dikke bulten en een bloedneus :)

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ow ik geef John (28 maanden) nog steeds een avondfles, dat is echt een bijkom moment, papa leest verhaaltje en hij ligt bij mij een flesje te drinken (anders blijft hij niet rustig zitten) en om het goed te praten zeg ik altijd, ja hij heeft nooit een speen gehad en duimt niet en voor de rest drinkt hij uit een gewone beker :p

Deel Deze Pagina