Bad Mommy's...

Discussion in 'De lounge' started by Partyrocker, Jul 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

Jul 25, 2011
    1,882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou, dan ga ik ook maar met de billen bloot :) . Heerlijk topic dit:

- in het velletje geknipt bij nagels knippen. Oh, wat veel bloed. Ik voelde me zo schuldig.
    - na 6 weken bv al opgegeven.
    - ik vergeet vitamine d regelmatig.
    - mannetje is nu al verslaafd aan de tv.
    - hij eet bijna altijd potjes, terwijl ik me zo had voorgenomen om altijd vers te koken.

Maar ondanks dit alles is het een heerlijk mannetje, dus ik heb nog goede hoop voor hem (ondanks zo'n slechte moeder ;) )

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Tja, bad mommy???

o.a. het geven van potjes ipv vers. Ik was met vers begonnen, maar Robin begon zo te kokhalzen dat ik meteen aan de potjes gegaan ben en nu niet goed durf terug te gaan naar vers. Ik geef m wel af en toe een stukje fruit of groente en brood krijgt ie ook al, maar ik ben dan zoooo angstig :(

Als ik vrij ben, ga ik na Robins eerste voeding nog wel eens terug naar bed. Dan neem ik Robin mee en komt het met regelmaat voor dat we zijn fruithapje voorbij slapen :)

Ik at een waterijsje en heb m laten proeven ervan. Stond er niet eens bij stil.

Toen ie een week oud was, krabbelde ik m per ongelijk aan zijn oor (bleef min of meer met mijn nagel hangen). Hij begon meteen te brullen ik heb gelijk mijn nagels afgeknipt.

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wat een leuk topic en wat leuk om al die herkenbare dingen te lezen.
    Ik heb er ook wel een aantal:

* van de trap gevallen toen mama dacht dat oma de deur had dicht gedaan en ik dus dacht dat hij bij mn mams in de keuken was. Ineens hoorde we een hoop kabaal en gestommel op de trap en vervolgens een hoop gehuil. Ik heb geloof ik nog nooit zo snel kunnen rennen. Hij heel hard huilen en ik ook. Had het er helemaal warm van. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Ik wel een trauma dat de deur goed dicht moest zitten.
    * In zijn velletje knippen met nageltjes knippen (en dan idd boos worden omdat hij zo zit te wiebelen)
    * snel geirriteerd zijn als ik moe ben en dus naar hem snauwen.
    * hem (zoals vandaag) ophalen van het kdv (en dat terwijl ik vrij was!!) en dan tijdens het eten koken denken jeetje lag je maar al in je bed. Vervolgens krijg je dan een dikke knuffel en denk ik ahhh mijn ventje!
    * tv kijken is hier ook wel favoriet. Wanneer hij bij ons op bed kruipt vraagt hij al; magge vee aan?
    * en ja in en uit de auto blijft lastig....waarom is die deurpost ook zo laag? Gelukkig klimt hij er nu vaak zelf in en uit (ik denk uit zelfbescherming)

Dus ja dan zou ik ook een bad mommy moeten zijn? Gelukkig zegt ie regelmatig af joe mama *smelt*

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb er ook nog wel eentje... Ik heb van mijn meisje nu al een patatkind gemaakt!! :$:D

1x een patatje gegeven toen wij dat aten, en sindsdien is het keihard brullen als wij een keer patat eten en zij niks krijgt... Bijdehandje!!! Wij geven het dan maar omdat we op onze zeldzame-relax-niks-doen-patat-dag effe geen zin hebben in gezeur :) oeps! Hihi

5. Lous1982

Lous1982 Actief lid

Jun 22, 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Geweldig, dit topic!! Nou, komt-ie:

- Onze dochter krijgt nog weleens een potje
    - Ik heb de fles gegeven omdat borstvoeding absoluut niet bij me past
    - Deze week heeft ze twee keer pizza gegeten
    - Ze kijkt vaak even een filmpje op de laptop en dat ene filmpje worden vervolgens een stuk of 8 filmpjes
    - Soms word ik boos op haar terwijl dat helemaal niet nodig is of terwijl ze niet kan weten dat ze iets fout doet
    - Ze valt 's avonds in slaap met een flesje (lichte) diksap
    - Ze kan uit een beker drinken maar een flesje is voor haar zo makkelijk
    - Als ik op haar crèchedagen vrij ben, breng ik haar wel en geniet ik van de tijd alleen
    - Tijdens mijn huidige zwangerschap heb ik een paar slokken wijn op, verse tiramisu en rode eendenborst

Maar inderdaad: als je je kind maar liefde geeft, komt alles goed. Ik knuffel Floor helemaal plat, doe veel dingen met haar die ze erg leuk vindt (speeltuin, met andere kindjes laten spelen, gek dansen, eindeloos liedjes zingen, noem maar op) en ik weet dat ik alles zou doen om haar gelukkig te zien. Dus wat nou bad mommy's ;)

6. Lous1982

Lous1982 Actief lid

Jun 22, 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik vind dit mooi gezegd, Wolfje. Tuurlijk is het onverstandig dat je door hebt gerookt maar je beseft dit zelf heel goed en daar heb je het oordeel van anderen niet bij nodig. De tijd terugdraaien kan niet, er is alleen nog maar een schuldgevoel. Ik vind je opmerking dapper!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    FV gegeven (kan me daar geen bad mommy om noemen, :()

Velletjes geknipt (meerdere keren)

Beer krijgt 1x per week friet, is hij dol op! (Wel pas na zn
    versgekookte prakkie, ;))

1x Bij ons uit bed gevallen, gelukkig niks aan de hand, alleen ff flink brullen.

Tijdens t IVF traject gerookt! :)
    Maar tijdens mn zwangerschap niet!!!!!

8. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    * nageltje knippen werd velletje knippen
    * een lange haar van mij zat helemaal om haar teentje vast moest het los knippen en ik maar denken iedere keer wat zit daar toch. En toen zat het er al een dag of 2 *schaam*
    * in het weekend zodra ze wakker is en wij nog wel eigenlijk willen liggen krijgt ze de tab om spelletjes te doen of om filmpjes/tv te kijken
    * toen ze 9 maand was al aan de patat
    * 3 weken bv toen overgegaan op fv omdat ik haar geen aandacht meer gaf maar meer met mijn borsten bezig was of het allemaal wel goed kwam
    * bodempje zwarte koffie drinken
    * velletje tussen de rits omdat ik te snel wou haastige spoed is zelden goed
    * rits zat vast dus heel hard aantrekken waardoor ik dus uitschoot met mijn hand bij haar in het gezicht

Gelukkig zijn er ook een hoop mooie, blije en trotse momenten. En vind zij mij geen bad mommy want krijg elke dag tig knuffels, kusjes en lieve woordjes. Dus ze is het vast allemaal weer vergeten, gelukkig ;)

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wat jij zegt.
    Het liefst ben ik daarvoor nog gestopt.
    Na Djays dacht ik trouwens dat ik roken nodig had om niet gestrest te zijn en deels was ik door de stress ( en dan heb ik het niet over een beetje zenuwen) te zwak was om te stoppen, maar roken veroorzaakte vooral veel stress voor mij.
    De angst op een niet gezond kindje bijv.

Ik kon niet zonder, maar ik kon ook niet leven met de risico's. Dus ik stopte de wetenschap maar weg.
    Bij Djays wist ik niet echt veel beter. Want mijn moeder roojte immers ook door.....

Nee de volgende wil ik het zeker anders doen. En dat schuldgevoel? Dat blijft. En terecht

10. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Gelukkig ben ik niet de enige haha

*de laatste tijd eten we heel vaak brood voor de tv. Omdat ik dan even een rust moment heb.
    *ik ben zo prikkelbaar door vermoeidheid dat ik te boos ben geworden op de oudste. Hij is namelijk erg vervelend de laatste tijd. Heb dus echt geschreeuwd tegen hem. En wel eens wat stoms gezegd. Voel me nu nog schuldig.
    *ik poets maar 1keer per dag zijn tanden.
    *Mijn oudste is aan het logeren en ik ben echt blij dat ik even rust heb.

Very bad mommy:)

11. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ik ook maar eens reageren, nadat ik het van iedereen heb gelezen!

- gelijk begonnen met fv bij de oudste en straks weer bij de 2de.
    - s'morgens wel eens zelf eerst naar beneden ga om even 10 min zelf wakker te worde , ook al is zoonlief al wakker (speelt dan nog in zijn bed).
    - helaas nog een uitkering heb, had in januari kunnen gaan werken en toen bleek ik zwanger te zijn dus mocht in uitkering blijven met vrijwilligers werk (deed dat 1 ochtend in de week).
    - ondanks ik 1 ochtend "werkte" gaat mijn zoontje 2 volle dagen naar het KDV, om daar te spelen. Krijg dit vergoed vanuit de belastingdienst icm de gemeente.
    - mijn zoontje altijd gezond eet, alleen ik niet altijd, vind het niet een goed voorbeeld.
    - minder met mijn zoontje doe nu dan ik zou willen omdat ik erg moe ben.
    - soms voel ik me schuldig dat ik alleen ben, dus geen gezin heb voor mijn zoontjes straks. Ondanks ik weet dat ik hier geen schuld aan heb.

Nog wel paar dingetjes maar die zijn door andere genoemd.

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik vind veel van die super nanny tips echt handig, en probeer dat dan ook.
    Helaas heb ik niet voor alles evenveel geduld :)

Zo ook met bedtijd. Een van de dingen waarin ik absoluut niet toegeef is bedtijd, hoppa. Alleen na 352x super nanny pedagogisch verantwoord bezig te zijn, ben ik het zat. Dan zeg ik dat als hij nog een keer uit bed komt, dat B (zijn beertje) bij mama komt slapen.
    Meestal hoor ik dan nog een keer zijn deur open gaan, dan roep ik 'Bye bye B!!!' deur gaat dicht en ik hoor hem niet meer.

Misschien niet pedagogisch verantwoord...maar het werkt wel :)

13. Paige

Paige Niet meer actief

Na de 352ste keer pas? Dat vind ik nog goed!
    Hier na één keer al hoor. :D

14. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik vind zelf als je dingen hier neer zet onder het mom van bad mommy je het dus zelf niet eens bent met wat je doet dus dan moet je dat veranderen.

Dus ik ben in andere ogen geen perfecte moeder wil ik ook niet zijn maar de dingen die ik doe komen vanuit mijn hart en goekeuring.
    Ach en welk kind is nou niet van het bed commode of de bank gevallen. Al zit je er naast tja het zijn kinderen.

Ik zal een lijstje geven waarvan ANDEREN vinden dat het niet zo hoort maar waar ik 100% achter sta.
    Zo slaapt Zoey nog heerlijk bij mij in bed we leggen haar in haar eigen bed maar ze komt altijd heerlijk naast ons liggen...
    Ze heeft 19 maanden BV gehad en pas met 6 maanden haar eerste groenteprutje.
    Ze mag tv kijken wanneer ze wilt heeft ook tv met upc kastje in haar kamer.
    Ze mag zelf kiezen wat voor kleren ze aanwilt en wat voor groente ze wilt eten.
    Ze mag snoepen als ze maar erom vraagt ( 1 a 2 keer per dag max vraagt ze erom)
    Haar heerlijk gedragen in een draagdoek ( kreeg ik veel kritiek op)
    En zo zullen er nog wel veel meer kleine dingen zijn.

Maar roken en drinken tijdens zwangerschap en bv periode was echt een no go!
    Ik heb 1 keer iets gedaan wat ik never nooit meer zou doen zo schuldig voelde ik me erover.
    Ik had vergadering en was pas laat bij de metro en moest nog een bus naar huis pakken en dat duurde nog heel lang heb toen me vriend me laten ophalen terwijl Zoey thuis sliep langer als 10 min zal ze echt niet alleen geweest zijn. Maar ik voelde me zo schuldig dat ik mijn eigen veiligheidsgevoel boven die van haar zette.
    Dus dat is een ding wat ook nooit meer zal gebeuren...

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hahaha ik denk, als ik minder zeg, krijg ik vast commentaar :p

Trouwens, als iemand nu een foto maakt, zitten we allebei op de bank met een tablet :)

16. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Gerookt tijdens de zwangerschap
    Soms val ik onredelijk uit tegen zoontje
    Ik vind mijn kind echt niet leuk als hij een driftbui heb en die heeft hij vaak en heb mezelf gelukkig nu wel afgeleerd dat tegen hem te zeggen
    Ik ben blij als ik op do,vrij, za weer mag werken om even van het mama zijn af te zijn
    Ik geef aan het eind van de dag vol drampartijen echt wel eens toe om ervan af te zijn
    Heel af en toe ben ik het allemaal zo zat dat ik denk, ik geef je weg aan iemand die geen kinderen kan krijgen, maar ja, dat wil je die mensen dan ook weer niet aandoen! :p
    Het schijnt ook heel slecht te zijn dat ik niet zo van babies hou en het leuker vind worden nu hij groter wordt

Ik hou heel veel van mijn zoontje hoor, maar af en toe heeft hij zo een week (zoals sinds woensdag) dat ik hem alleen maar zie huilen en boos zie zijn (slecht weer ws) en dan ben ik het echt even zat!

17. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach niemand is perfect en anderen hebben altijd een mening he ;)

maar waarom andere vinden dat ik geen perfecte moeder ben
    - nooit bv gegeven bij de eerste en ook bij de 2e ga ik het niet doen
    - ze vinden me vaak te streng
    -ze vinden me te voorzichtig

waarom ik mezelf niet de perfecte moeder vindt?
    -niemand is perfect dus ook ik niet ;)
    - ow en nu ik zwanger ben heb ik soms een ietwat kort lontje..maar ik ben me er bewust van en probeer dat te voorkomen..dus

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Oh ja als mijn zoontje wakker is, en heerlijk op zijn kamer aan het spelen is (wat hij altijd wel gewoon doet, ga ik gerust nog eerst eben stofzuigen enzo voor ik hem ophaal
    Hij speelt soms ook met telefoon of tablet, maar sporadisch, hij kijkt vrijwel nooit rv!

19. spiffy

spiffy Niet meer actief

Ik ben ook geen perfecte moeder maar vind het roken tijdens de zwangerschap echt bizar!! En dan het feit dat het zo gebagatelliseerd wordt! Ahhh, het is zo moeilijk..., kom op zeg! En ik heb zelf jaren gerookt dus weet waar ik over praat.

Sorry hoor echt geen begrip voor, en ik vind het terecht dat die moeders keihard worden aangepakt. Dat je het überhaupt een soort "trots" hier komt neerpennen, kijk mij eens een slechte moeder zijn, ik heb gerookt tijdens de zwangerschap! Zeker als je sommige onderschriften leest, begrijp ik er al helemaal niets van.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

- Ik laat haar wel eens nog even in bed liggen 's ochtends terwijl ik hoor dat ze wakker is, zodat ik zelf nog even verder kan slapen (ze brabbelt dan een beetje en speelt met haar knuffels, huilt niet)
    - ze mag spelen met dingen die geen speelgoed zijn (afstandsbedieningen, potten en pannen die ze uit het kastje haalt en de hele kamer door sleept, etc.)
    - Ik gebruik koekjes ook als afleidingsmiddel als we ergens moeten wachten
    - We oefenen veel te weinig met haar bril die ze eigenlijk de hele dag op moet

Ik vind deze dingen nog niet eens zo erg eigenlijk, behalve het brilletje want die moet ze wel echt op.. Maar kan even niks anders verzinnen (en nee, ben geen perfect mommy..)

Share This Page