Bad Mommy's...

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Schiet mij steeds meer te binnen!

Ik ging altijd redelijk onvoorbereid de deur uit, ook toen ze nog een ukkie was. Luiertas? Nee hoor, gewoon een extra grote handtas waar een luiertje in paste (en dan ook echt maar 1 luiertje). Extra kleertjes? Nee zeker niet.. En ook niet toen ze net zindelijk begon te worden. ;) Paracetamol heb ik vaak niet eens in huis, thermometer...Geen idee waar hij is....

Altijd wel redelijk goed op kunnen lossen overigens :D

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Soms mogen ze van mij niet knutselen, tekenen of kleien omdat ik gek van die troep word!

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik ben een slechte moeder omdat ik mijn zoon in een peuterbedje wilde doen terwijl ik weet dat hij slecht tegen veranderinge kan en wij dit dus rustig moeten doen.

dat ik hem wel een geen fruit geef maar koekjes.
    dat hij in de ochtend al limonade krijgt (heel waterig)
    te beschermend ben.
    mijn kleinste wel eens 2 tellen op de commode laat liggen als ik snel iets moet pakken ( gebeurt nu niet meer sinds hij goed kan rollen)
    dat we niet netjes elke avond aardappels met groente eten.
    soms blij ben dat ze op bed liggen na een lange dag.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Haha oh dit is zo herkenbaar. De keren dat ik ergens stond zonder luiers of kleertjes bij me zijn allang niet meer op 2 handen te tellen :p
    Gelukkig zijn mijn vriendinnen betere moeders (;)) en kan ik vaak wel wat lenen :p

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Gisteren stonden we om 9u al bij de aldi, ivm een hittegolf hier, hij mocht een cadeautje uitzoeken ivm zijn verdiende stickers, eenmaal bij de kassa de boodschapjes op de band en hij gaf zijn vrachtwagen heel netjes aan de cassiere. Waarop de cassiere reageerde met aaawww, en aan mij vroeg of ze hem een klein zakje snoep mocht geven. Het was 9u!!!

Ach ja joh, doe maar ;)

Oh, en dit zullen sommige misschien wel erg pedagogisch onverantwoord vinden, maar als opa komt oppassen, zo vaak ziet hij hem niet, lees ik iedereen heeeel streng de les. Geen koekjes, snoepjes of ongein!
    En dan fluister ik naar opa dat hij hem gewoon mag geven waar hij om vraagt. (binnen de perken, dat wel)
    Daar zijn opa's voor, vind ik :)

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    -na 3 weken moeten stoppen met bv, ik heb na de bevalling een fluxus gehad, en door het vele bloed verlies stopte mijn lichaam er gewoon mee. het werd steeds minder, en op het laatst was het gewoon "water" . baal nog steeds als een stekker. en het voelt als falen.

-dochter soms snachts bij mij in bed nemen als ze ontroostbaar is, door bijv krampjes.

-dochter gelijk vanaf geboorte in ledikant laten slapen(staat praktisch naast ons bed vanwege gedeelde slaapkamer), er schijnen mama's te zijn die dat echt een no go vinden, blijkbaar "moet" je perse een wieg hebben voor de eerste weken.

7. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Nou Lennox slaapt ook in een ledikant hoor, bijna alle baby's die ik ken!
    Wel naast ons nog.

8. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    oh nog wat vergeten..

-bij schoonouders op visite zijn, en er bij flesje tijd achter komen dat je alles in de luiertas hebt zitten behalve de fles. baby huilen van de honger, honger stillen met speen, en vriend snel naar huis gestuurd voor de fles. al met al heeft ze een kwartiertje moeten wachten. :);)

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    blij dat ik niet de enige ben, ik kreeg zulke rare blikken van een aantal mama's! een baby zou zich niet veilig en geborgen voelen in zo'n grote ruimte. nou mijn dochter slaapt er anders prima in:)

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Zo zijn wij al diverse keren terug gereden voor een speen ;)

11. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    dat gebeurt mij ook regelmatig! van de week nog, liep in de supermarkt, beeb begon te huilen omdat ze moe was en de speen wilde, en wie was hem weer eens vergeten:).

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Mijn lijstje :)

- ik ben de laatste tijd snel geirriteerd (door prive omstandigheden) en reageer dat af op de oudste
    - de tv wordt hier ook af en toe als oppas gebruikt
    - vergeet vaak de vitamine D bij de jongste
    - oudste krijgt niet altijd verantwoorde tussendoortjes
    - ik vaak 's avonds blij ben dat ze op bed liggen (even wat tijd voor ons/me zelf)

13. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Oja gister L laten huilen voor 10 min ik werd even gek dus ging op t balkon staan toen ik ging kijken rolde de tranen over zijn wangen en ze lipje trilde me hart brak echt in honderd stukken...

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Nou hier nog 1tje..

-doorgerookt, (Ja ik weet het ook)
    -nu sinds ik zwanger ben kan ik wel een beetje te snel roepen dat iets niet mag, terwijl het helemaal niet zo heel erg is.. (ik let er nu wel meer op)
    -Heb dochterlief wel eens omhoog gegooit (spelen) en kwam dus per ongeluk tegen een lamp aan van glas. ooh ik heb er zelf van gehuild.. :p
    -geef haar ook wel eens extra koekje of fruitknijpzakje om het nog even rustig te houden.

En verder weet ik zo even niet, heb haar nooit van de commode laten vallen ofzo, niet dat dat expres gaat hoor ;).. en pakte soms ook gauw wel wat ergens vandaan.
    Nu (1.4 jaar) valt ze heus wel eens van de bank of laatst uit de buggy ( ze wilde er per se in en bukte te ver voorover) maar ja, ik kan niet álles tegenhouden! ;)

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben ook heeeeeel slecht:

Vanaf dag 1 in het ledikant laten slapen en op zijn eigen kamertje (volgens sommige ben ik door en door slecht, maar mijn zoon slaapt al wel vanaf 6wkn door en is nu nog een makkelijke en goede slaper. Hij heeft er dus niets onder geleden.)

Ik heb meteen fv gegeven, bv wilde ik gewoon niet (om tig redenen maar die hoef ik niet aan jan en alleman uit te leggen)

Sus mijn zoon ook weleens met een krentje/koekje oid. (Nou ja sussen..omkopen is het ;) )

En dan zijn er een hele hoop dingen waarvan ik altijd riep dat ik die noooooit zou gaan doen en een deel ervan moet ik toch echt op terug komen.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk om te lezen allemaal.
    Ik koop de oudste 2 ook regelmatig om met speelgoed of iets lekkers.Ze zijn ondertussen 7 en 9 jaar en zien er wel de humor van in haha.
    Ik ben trouwens ook blij wanneer het hele spul 's avonds op bed ligt en ik even kan bijtanken.
    Hier heeft de jongste ook een speen.
    Ik zie het probleem niet.De oudste heeft hem met slapen zelfs gehad tot ruim 4 jaar haha.Heeft een prachtig gebit met zijn 9 jaar.

17. adi

adi Niet meer actief

- als wij met zn 5en gaan uiteten is het eerste wat ik vraag in het restaurant of ze Wi-Fi hebben. Om zelf rustig te kunnen eten houden we de kinderen dan zoet met de tablet ;),
    - Ik heb ze maar 2 maanden bv gegeven :(
    - ook heb ik ze maar 30 weken bij me kunnen dragen :(
    - als ze ziek zijn krijgen ze nog steeds een flesje melk snachts (bijna 4 jaar);
    - Toen ze 5 mnd zijn ben ik met zoontje van de trap gevallen en hij knalde met zijn hoofd tegen de grond ( gelukkig niks aan overgehouden);
    - en vast nog meer dingetjes die ik inmiddels heb verdrongen ;)

18. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wel een fijn topic dit, veel herkenning gelukkig.. Soms heb ik wel het gevoel dat ik een slechte moeder ben omdat:

- De tv staat teveel aan, en dan niet voor hem maar voor mezelf om tot rust te komen. Vooral dit punt vind ik erg.
    - Af en toe krijgt hij ook wel een cracker als hij jengelt (ook vaak genoeg niet)
    - Na een maand (6 weken?) naar flesvoeding overstapt omdat ik geestelijk helemaal kapot was en er kwam gewoon niet meer uit (hele dag bestond uit BV en kolven) en hij maar afviel/niet aankwam. En nu krijg ik nog van mensen te horen dat als ik het nog wat langer had geprobeerd het heus wel gelukt zou zijn! Dat maakt me echt zo kwaad en toch voel ik me er schuldig onder.
    - Ik heel blij ben als hij 's avonds in bed ligt, zodat ik even bij kan tanken.

En zo is er vast nog wel genoeg..

Gelukkig voel ik me vaker een goede moeder dan een slechte moeder haha :D.

19. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Na een dag werken heb ik de kleine in totaal maar zo'n twee uurtjes gezien. Toch snak ik er dan soms naar dat het zijn bedtijd is en hij lekker kan slapen omdat ik zo moe ben (komt ook door zwangerschap, geniet daar erg van maar ben er ook altijd erg moe door ;)). Op zo'n moment voel ik me wel even een slechte moeder...

20. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Vandaag ben ik erg moe (en mijn meisje ook) en nu staat de televisie al twee keer anderhalf uur aan. Oh en ze heeft ook haar pyjama nog aan. Oh en ben vanmorgen vergeten haar tanden te poetsen...

Bad mommy day dus.

Had een tijdje terug een topic geopend dat ik me zo'n slechte moeder voelde omdat ik vanwege hormonen, vermoeidheid en verhuis stress een heel kort lontje had en veel heftiger reageerde op mijn dochter. Dat is gelukkig niet meer zo. Heb weer meer rust in mijn donder en DL heeft ook wat minder last van de peuterpuberteit...

Oh en door alle verhuisperikelen van de laatste tijd en zwangerschap zijn we ook wat laat met zindelijkheidstraining. Volgende week gaan w voor de cold turkey methode. Ook lekker veel bloot lopen met het mooie weer. Ze wordt in september 3....

Deel Deze Pagina