* te lang potjes gegeven * toen hij met de pot mee ging eten nooit zoutloos voor hem gekookt * hij is wel is van het bed gevallen * de tv staat hier eigenlijk te vaak aan * ik kan er erg slecht tegen als meneertje aan het jammeren is over kleine pijntjes etc. Ik heb snel al zoiets van niet aanstellen en niet jengelen. * ik heb soms te weinig geduld waardoor ik wel eens uit m'n slof kan schieten * vitamine d?? En toch vind ik, dat ondanks ik fouten maak en het zeker niet perfect doe, het eigenlijk best goed gaat!
-Tv staat teveel aan. -Onze oudste van 3 is nu al verslaafd aan de ipad. -Ze krijgen regelmatig koek, snoep en chips. -Naast dat ze al 2 dagen bij opa en oma zijn wil ik ze op mijn vrije dag ook nog wel eens wegbrengen. -Ik scheld waar ze bij zijn. -Ik heb FV gegeven. -Ik geef geen vitamine D -Ik sla het tanden poetsen wel eens over. -Ze liggen er wel eens na 22.00 uur in. -De oudste van 3 krijgt soms cola en koffie.
Lastig lastig. Okee ik rook ook door tijdens me zwangerschap, ben er nog mee bezig en is niet goed tepraten. Kindje is trouwens in oorde op de echo en groeit als kool. Til ook gewoon door tot ik niet meer kan (eigen instinkt tot me lichaam stop zegt) Wat misschien normaal is maar me toch schuldig over voel is dat het niet doordringt datik zwanger ben en er dus weinig mee bezig hou (wel rekening met het rauwe vlees enwat wel of niet mag) Verder weet ik het even niet wel weet ik als de kleine er is dat ik me moeder instinkt volg en niet met wat wel of niet aangeraden word. Voor mij voelt dat het beste
*beide kids zijn hier weleens uit bed gevallen. *tv staat te lang aan *ik ben met de oudste weleens van de trap gevallen (gelukkig allebei niks) *soms laten we de kids bij ons in bed slapen (vinden we stiekem ook weleens gezellig) *ik ben soms blij als ik kan gaan werken *af en toe krijgen ze een 2e koekje .. Of 3e En dat was ik dan niet zelf maar mijn vriend heeft de oudste per ongeluk over zijn schouder heen gemikt in plaats van ertegen aan.. Gelukkig kon hij hem tussen hem zelf en de kast 'klem' zetten zodat hij niet op de grond viel
OH echt??! Tssss.... Ontaarde moeder.... Dat hebben ze bij mij tot hun 4de gedaan... (ok, Jitte tot 3.5) Uit een bakje was zo'n geknoei iedere ochtend. En pap uit een flesje kan op de bank voor de tv terwijl ik even op de laptop ga en een kop koffie drink om even wakker te worden... En na het drama van het begin van de middag vandaag (zie mijn eerdere post) heb ik ze allebei op de bank gezet en hebben we "Hoe tem je een draak?" èn "Dolfje Weerwolfje" gekeken... Ze zijn nu net weer aan het spelen..
Omg ja inderdaad, vitamine d... Het is super slecht, maar ik ben het zeker een maand lang vergeten. Zie ik ineens dat potje staan, toen herinnerde ik het me weer. En dat s'ochtends in de pyama zitten komt hier ook voor. Soms best praktisch, want de normale kleren zitten dan niet gelijk onder beleg -en fruitvlekken
Dat zeiden ze tegen mij ook dat ie groeide als kool, wil er niks van zeggen want ik rookte ook gewoon door en het is echt kei moeilijk maar schrik niet als je straks een kleintje op de wereld zet, ik schrok me kapot!
Wij deden laatst een spelletje.. Heel hard rondjes draaien en dan naar een lege fles rennen die in het midden van de kamer stond. Hartstikke leuk, totdat zoonlief zo draaierig was en niet een klein beetje zwalkte, maar naar rechts rende (ipv rechtdoor dus), over z'n eigen benen heen viel en over de kop ging..
Vergeet nog wat! Soms zet ik s morgens mijn iphone op de conmode en kijkt ze vabuit bed teletubbies zodat ik ff kan douchen/aankleden en haar spullen opzoeken Bad mommy? Of tip voor jullie?
Heel leuk topic dit. Ben dan nog wel mommy in spe maar vind bovenstaande echt leuk om te lezen. Ik weet niet of ik dat zou durven maar vind dit juist een goede aanpak en zeker geen bad mommy Ik mag er alvast 2 op mijn lijstje zetten; - ik wil, en ga geen bv geven, ook niet proberen. Meteen fv. - beeb slaapt meteen op eigen kamertje, en in haar eigen ledikantje. Geen wiegje en ook niet bij ons op de slaapkamer. Vind ik onzin. Dus dan ben ik waarschijnlijk ook al een bad mommy hihi
Ik heb welgeteld 2dg geprobeerd bv te geven. Nee zo niet mijn ding. Lekker fv. Bij de 2e begin ik daar gelijk mee. Ook hier gelijk op het eigen kamertje geslapen. Hebben we nu alleen maar profijt van. En nee hierom vind ik mezelf geen slechte moeder. Iedereen doet het toch op zijn eigen manier? Wanneer ben je een slechte moeder? Zo te lezen doen alle mama's harstikke goed hun best hier op hun eigen manier.
Klopt me moeder heeft presies het zelfde gehad. Zei heeft trouwens door gerookt met allee xwangerschappen en alle zijn iets kleiner geweest maar verder gewoon gezond. Maat het was wel altijd me bedoeling geweest om te stoppen maar dat is even allenmaal anders gelopen.. ;(
Lennox was en is ook gezond maar moest wel even blijven ivm bloedsuiker bij mij kreeg hij de laatste weken amper voeding. Maar wat de vk zegt kwa metingen zou ik niet vanuit gaan
Daarom zei ik tot zover het te zien is (als het goed is) Maar het is nooit goed te praten of een excuse om te roken in een zwangerschap ben ik het mee eens
Je hebt nog heel wat belangrijke maanden te gaan die cruciaal zijn, je weet niet wanneer je kind opgroeit of zelfs volwassen is nog de gevolgen van het roken van gaat ondervinden.
Hier ook een bad mommy - tv staat de hele dag aan (voor mezelf) - dochter krijgt nog afentoe een potje. - gister heeft ze voor haar verjaardag een happymeal gekregen - ik heb niet altijd zin om met haar te spelen - sliep vanaf dag 1 op haar eigen kamer omdat de kat bij ons slaapt - ik vloek soms waar ze bij is - heb direct fv gegeven, bv leek me niks
Wat fijn dit topic....al die perfecte moeders af en toe....er zijn blijkbaar toch mensen zoals ik..hihi Ben zelfs nog wat vergeten....vitamini d! Ben dit zeker l 4 weken vergeten te geven!!!!
Hier Alle 3 kinderen van de bank/bed af gevallen (ja kansloos bij je derde kindje nog niet door) Soms als ze ruzie hebben laat ik ze maar gewoon even Ik zit soms stiekem op de bank tv te kijken als ze boven spelen