Hoi meiden Iets wat ik me afvroeg. ok wellicht meer een vraag voor de vk, maar misschien kan hier iemand ook het antwoord weten Je neemt al enkele jaren medicatie tegen hoge bloeddruk maar door de medicatie is hij gewoon goed (zo een 120/80). Heb je dan eigenlijk hoge bloeddruk of niet, snap je? Werd gewaarschuwd voor zwangerschapsvergiftiging door de vk maar word ik nu aanzien als iemand met hoge bloeddruk of is daar pas weer sprake van wanneer de onderdruk boven de 90 gaat ondanks de medicatie zeg maar? dankje!
Je hebt een hoge bloeddruk maar dat wordt onderdrukt door de medicatie. Hoge bloeddruk is een symptoom van zwschaps vergiftiging. Denk dat je vk dat bedoelt.. doordat dat symptoom wellicht onderdrukt is, moet je extra alert zijn. Maar is inderdaad een vraag voor je vk of een huisarts.
Loop je niet bij de gynaecoloog dan? Ik slikte ook voor de zwangerschap al medicatie wegens hypertensie en liep daardoor de hele zwangerschap bij de gyn. Dit wegens hoger risico op achterliggende groei en PE. Met medicatie is mijn bloeddruk zo'n 120/75, dus werd als normale, gezonde bloeddruk gezien door de gyn, dus niet als hoge bloeddruk. Vanwege het hogere risico werd ik echter wel extra in de gaten gehouden.
Hoi, Ik gebruikte voor mijn zwangerschap medicatie tegen hoge bloeddruk. Iom huisarts gestopt omdat ik zwanger wilde worden Sinds ik zwanger ben is mijn bloeddruk prima. Maar vanwege mijn verleden bestaat er kans op PE en groei-vertraging. Hierdoor moet ik extra gecontroleerd worden. Op mijn verzoek ben ik nu onder behandeling bij een gyn. En hierdoor zal ik ook moeten bevallen int zkh. Ik had liever thuis bevallen. Maar veiligheid voor alles.