Wat is dit nu weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellieee, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weer onzeker. Zoontje slaapt sinds een week door. Dit is dan vanaf zn laatste fles tussen 23.00 en 00.00 tot 06.00 en 07.00. Nu heb ik dus zijn flessen verhoogd. Hij krijgt nu 6x150cc. Hij weegt trouwens 6250gram. Nu is het zo dat hij na zijn 1e fles 's ochtends in totaal ongeveer 45 minuten wakker is. Dan geeft hij duidelijk aan dat hij moe is en gaat hij naar bed. Zonder problemen gaat hij dan slapen. Dan na maximaal een uur wordt ie wakker en slaapt hij niet meer tot z'n volgende fles. In het begin gezellig, maar dan toch moe en weer terug naar bed. Dan blijft hij dus rommelen tot zijn volgende fles. Dit gaat sinds 1 week zo de hele dag tot zijn een na laatste fles rond 19.30. Daarna slaapt hij weer perfect. De 2 weken voor ie door ging slapen sliep ie tussen zijn voedingen door ongeveer 3 uur (geef om de 3 1/2 uur een fles), dan had hij z'n onrustige uurtjes tussen 17.30 en 19.30 en daarna ging het weer perfect.

Wat is dit? Te weinig voeding? Te veel voeding? Groeispurt? Sprongetje?

Ik ben op zich heel tevreden, na de super onrustige weken die we achter de rug hebben. Maar het is gewoon frustrerend. Ik weet dat hij als hij tussendoor wakker is gewoon nog niet uitgeslapen is.

Ik weet ook dat ik bijvoorbeeld zou kunnen proberen om zijn voeding op de een of andere manier nog een beetje te verhogen of zo, maar ik zou graag wat ervaringen horen :)

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Voor zijn gewicht zou hij wel wat meer voeding mogen hebben. Je zou eens kunnen proberen de eerste ochtendfles 180+6 aan te bieden en dan kijken hoeveel hij daar van drinkt en of hij daar dan ook weer langer op slaapt. Je hoeft niet meteen alle flessen te verhogen, eerst 1 of 2 proberen. Het kan overigens ook een sprongetje zijn of een combinatie van beiden. Blijft altijd zoeken met die kleintjes;)

3. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zijn voeding toch weer verlaagd, maar wel een beetje extra water. Nu krijgt ie 130+4 (=150) hij is erg gevoelig, al eerder overvoed geweest vandaar dat ik dus voorzichtig ben met ophogen. Denk dat de stap naar 5 scheppen nog te groot was ofzo. Hij slaapt nu weer perfect. Jeetje wat is het af en toe lastig zeg :) maar bedankt voor je reactie!

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Je kunt ook een beetje spelen. Toen mijn zoon zo oud was als jouw kleine kreeg hij ongeveer dit:
    6:00 uur 120/4 (kwam vaak niet op)
    10:00 uur had hij meer honger dus kreeg hij 150/5
    14:00 120/4
    Enz..
    Hij had op bepaalde tijdeen vd dag meer honger, dus gaf ik hem iets meer.
    Zolang je totale voeding niet boven de 1 liter uitkomt is het goed. Je kunt een lijstje bijhouden met wat hij gedronken heeft zodar je kunt zien wat je nog kan geven. Mocht hij een halve fles laten staan kun je dat later alsnog wat meer geven.
    Je kunt er een beetje mee spelen he.. wij hebben zelf ook niet altijd even veel honger.
    En waarom extra water? In principe verdunt dat de voeding alleen maar en zal hij niet langer op zn fles teren..
    Slapen heb ik geen tips voor ;)

5. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat zou ik inderdaad ook kunnen doen. Gewoon ff op letten wanneer ie het meeste honger heeft. Ik hou idd al bij wanneer ie krijgt en hoe veel. Extra water ivm moeilijk poepen. Dit komt door de reflux medicijnen.

Ik geloof dat ik voorlopig de oplossing heb. En dan kan ik langzaamaan misschien gaan verhogen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat :p

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

O ja dan is extra water een prima idee! Succes ermee!
    Oja.. met reflux zeggen ze dat kleinere beetjes vaker geven beter is.. maargoed.. je kan niet alleen maar de hele dag voeden denk ik dan ;)

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Die korte slaapjes dat ging mijn zoon op gegeven moment ook doen. Snachts sliep hij super.. hier kwam hij smorgens om half 8 voor de fles. Dan rond half 9 weer naar bed en voor half 10 weer wakker. Viel ook evht niet weer in slaap. Dus eruit halen. En tsja soms deed ik hem om half 11 gewoon weer naar bed en dan sliep hij weer even en dan kreeg hij de fles om half 12...
    Langzaam aan ging het steeds beter en nu sinds een week of 2 zitten we op smorgens slaapje van een uur(half 8 wakker rond kwart voor 9 naar bed) dan blijft hij wakker tot fles van half 12. Daarna meteen naar bed en slaapt hij elke keer wel 2 uur soms 2 en een half. En eind van de middag nog weer kort slaapje.
    Geen tips maar wel herkenning dus. Nouja misschien kan je proberen hem tussen 2 voedingen gewoon 2 keer op bed te doen. Ja je bent dan wel de hele dag bezig met naar bed brengen, maar ik heb dat toen maar geaccepteerd. Ik was vervolgens erg bang om hoe ze daarmee zouden omgaan op de opvang maar ze dachten daar super mee en ze kregen daar zelfs voor het eerst voor elkaar dat hij langer sliep

8. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afgelopen nacht was niet echt een super nacht. Hij verslikt zich steeds in het laatste slokje van zn fles, en is dan meteen klaarwakker. Ik ga zo gelijk even een nieuwe speen halen voor die fles want ik denk dar het gat te groot is geworden. Verder heel de nacht liggen kreunen en smakken. Zal de reflux wel weer zijn. Geen pijn want hij huilde niet dus dan doen de medicijnen in ieder geval wel zn werk!

Het is weer even zoeken. Maar net moest ik hem uit bed halen om zijn zus naar de psz te brengen en hij was al meteen weer aan het lachen dus ik ben wel tevreden :)

Deel Deze Pagina