Oké ik open irritante topics vandaag haha. Naar aanleiding van het topic over de woonkamervloer... Wij hebben een eikenhouten vloer sinds we verhuisd zijn. Dat ding heeft onderhoud nodig in de vorm van olie en die olie moet blijkbaar 24u intrekken voor je erover mag lopen... Wie zoiets onhandigs heeft bedacht weet ik niet, maar goed. Iemand ook zo'n vloer en een tip voor een kortere behandelmethode?
eerst de meubels naar 1 kant schuiven en die helft behandelen en 24 uur later alles naar de andere kant schuiven om de andere helft te behandelen? Of denk ik dan te simpel?
Da's wel een goed idee. Irritant want dan kost t in totaal 48u en kan mn dochter niet lekker rondkruipen maar wel een goed idee. Hoop eigenlijk op iets wat gewoon korter intrekt.
Gewoon niet oliën. Onze vorige bewoonster had het twintig jaar niet gedaan en wij vonden de vloer best prima. We hebben hem laten schuren en behandelen en nu zitten we ook met die olie. Ik doe het gewoon niet. Ik dweil met speciaal spul en probeer me verder niet te ergeren aan krassen en droge plekken. Die krijg je met de olie namelijk zo weg maar daar heb ik dan geen zin in. En met twee, straks drie kleine kinderen al helemaal niet.
S avonds als de kleine slaapt de olie aanbrengen en dan voor overdag een dagje naar het park of op bezoek bij iemand. Als je thuiskomt kan de kleine naar bed.
Wij oliën wel weer een keer als de kindjes wat groter zijn... binnen de kortste keren zie je er toch niks meer van...
Oliezeep. Het is voor onderhoud, maar als je het regelmatig gebruikt en goed laat drogen, hoef je niet jaarlijks de boel in de olie te zetten.
Wij lieten het doen toen we nog aan t klussen waren en er nog niet woonden. Mijn schoonvader deed het zelf, stukje voor stukje. Denk dat een nachtje/weekend weg het meest praktisch is.
Vorige bewoner deed het zoals nan zegr... Eerste ene kant en dan de andere kant maar dat zie ik dus echt niet zitten. Ik wacht ermee totdat de kinderen begrijpen dat je niet mag lopen op de vloer met natte voeten, Niet erop mag kotsen, niet erop mag plassen (ongelukjes) en dat je gewoon moet lopen en spelen op die vloer zonder dat er krasjes/vlekken/zand plekken inkomen Grapje natuurlijk...ik vind mijn vloer echt super mooi maar de krassen en vlekken door gewoon normaal te leven vind ik erg tegen vallen. Ben zo bang dat ik die vloer heb behandeld en er komen weer krassen in. Nu is het een geheel mooi geleefde vloer
Ik ga denk ik oliezeep zoeken en dat voordat we op zomervakantie gaan gebruiken. Mocht dat echt goed werken dan ben ik er hopelijk een flinke tijd vanaf. Mocht t niet werken dan wordt het ook een geleefde vloer denk ik haha. Qua meubels verschuiven heb ik bekeken maar is niet te doen. De vloer start bij de hal en sluit aan op de keuken en de trap dus er is altijd een deel waar we overheen moeten lopen.
Maar ga je nooit een dagje/nachtje weg? (visite met logeerpartij) Een weekend weg? Zomervakantie? Ik deed het altijd voor de vakantie aan. Bij thuiskomst een mooi vloer cadeau
Nou we gaan op zomervakantie zoals ik al eerder zei maar verder nee zou niet weten bij wie ik zou moeten logeren. En voor weekendjes weg hebben we het geld nu niet.
Wanneer doe je dat dan? De dag voordat je op vakantie gaat? Ik ben dan de caravan aan het inpakken enz...dan heb ik geen tijd om die vloer nog te doen. Oprechte vraag.
Oprechte antwoord:dezelfde dag als vertrek. Kids spelen boven/buiten, de auto is ingepakt. 45 minuten later, gaan.