fleece

Discussion in 'De babyuitzet' started by missX, Oct 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    hallo dames,
    ik hoor ineens vanuit diversen hoeken dat fleece niet goed zou zijn als dekentje in het ledikant of wagen? Weet iemand of dit inderdaad zo is...mijn moeder heeft namelijk net van fleece zelf leuke dekentjes gemaakt en ik zou het erg jammer vinden als deze niet "veilig" zouden zijn en ik ze dus niet kan gebruiken.

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik dacht juist laatst ergens gelezen te hebben dat het niet uitmaakt :confused:
    Had net bijna een fleecedeken gekocht bij de Blokker voor 4 euro.....leek me leuk voor in het ledikantje. eventueel ook als reserve.

Ben dus ook erg benieuwd naar de antwoorden op dit topic!

3. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    hoi ik heb nooit anders gebruikt,gebruikte ze zelfs in wieg en ledikant....nooit wat van gezegd zelfs niet door het bureau,dus lijkt me niet.....

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Het ademt minder goed als katoen en het is snel brandbaar, verder moet je een kraamverleegkundige vragen ofzo denk ik , zij kan je vertellen of het wel of niet kan. Ikzelf heb katoenen dekentjes, lijkt op fleece maar is gewoon katoen.

5. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mij werd 4x duidelijk gevragd of mijn dekentje wel van katoen is en het beddengoed ook want fleece ademt niet genoeg en kan snel te warm zijn en baby's kunnen nog niet zweten zoals wij als we het warm hebben, fleece wordt vooral in ledikantjes en wiegjes zeker niet aangeraden of zelfs verboden, maar ik lees overal zoveel tegenstrijdigheden, zegt een prenatal ja zegt de kraamzorg weer nee!
    Vraag het aan je verloskundige die kan het je wel duidelijk vertellen denk ik.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb katoenen fleece dekentjes die mogen wel!

Maar sinds kort slaap Tim in een fleece slaapzakje (Beddiebye) en die is van polyester fleece! :confused:

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    een fleecedeken in het ledikantje zou ik zelf niet snel doen..
    wel heb ik een fleeceplaid gekocht voor als het echt heel koud is,
    als extra in de wagen, of in de box om even in te wikkelen..

8. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    mmm vraag het dan toch nog maar eens na bij mijn VK...8 november heb ik weer een afspraak. En ik zal nog wel eens navragen waar de kleedjes van gemaakt zijn bij mijn moeder...

9. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    polyester fleece->niet doen!

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Deze slaapzak mag wel omdat je er geen dekentje bij gebruikt. Zo kan het dus niet te warm worden wat bij polyester meestal het geval is.

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    polyester is enorm brandbaar en plakt aan het lijfje zodra het vlam vat.

Dus fleece met gemaakt van katoen doen.

12. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Heb het nog even nagevraagd bij mijn moeder en die zag dat de dekentjes inderdaad 100% polyester zijn! Helaas...gelukkig had ze ze nog niet op maat genaaid, maar we gaan ze wel gewoon gebruiken als speeldeken ofzo...als het okmde brandveilighied gaat dan zou je wel vanalles in je huis kunnen wegdoen..wij roken in ieder geval allebei niet dus dat scheelt natuurlijk.

13. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jammer missX dat het polyester is, idd een speelkleed kan je er ook van maken oid, misschien kan je het dan inspuiten met van dat impregneer spulen dat zorgt er voor dat het brand vertagend is, dat verkopenen ze staks overal in het teken van de kerst en oud en nieuw.

14. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    dat inspuiten met brandvertragend spul kan ik zeer afraden!het duurt lang voor het droog is maar bovenal het is zeer irriterend voor de huid!NIET gebruiken dus!

15. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Je hebt, dacht ik, twee soorten fleece: polyester en katoen. Polyester is goedkoop, veel te warm, superbrandbaar en eigenlijk gewoon plastic. Katoen is wat duurder maar regelt de warmte veel beter en ademt heel goed (natuurlijk materiaal).

16. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    idd je mag fleece van polyester niet gebruiken met voornaamste reden dat het te snel warm word en het niet ademd de warmte kan dus niet weg...

Share This Page