Bad

Discussion in 'De babyuitzet' started by Katje77, Jan 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katje77

Katje77 Actief lid

Dec 11, 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Hier een leek mét kleine badkamer :)
    Ik was aan het denken voor de kleine straks een badje te geven:
    Een verzorgingstafel op wieltjes, zodat ik de kleine in de warme badkamer kan aankleden en deze nadien weer kan wegrollen uit de badkamer. Maar plaats voor een badje heb ik dan amper.

Hebben jullie ervaringen met een babyligzitje gewoon in het grote bad te zetten? En kan dit vanaf 0 maanden? Ik dacht dan na 6 maanden over te stappen naar zo'n gewoon zitje waar je de beentjes in kunt vastzetten, ook gewoon in bad. Maar is dat allemaal handig, zo hurkend?
    Het lijkt me een goede oplossing maar wat zijn jullie ervaringen?

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hier een grote badkamer, maar de eerste maanden gewoon een badje op een standaard in de kinderkamer gehad. Naast de commode. je vult het met 2 emmers en je kan je baby makkelijk vasthouden en wassen :) Het badje hebben we, toen ze goed kon zitten, ergens aan de muur gehangen en zetten we nu nog in het grote bad als ze in bad wil (scheelt water).

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,252
    1,893
    113
    Female
    In t grote bad lijkt me niet handig. Voor je rug niet, lastig vasthouden.
    Babybadje is ook meer geborgen. Ze vinden t fijn om met de voetjes de rand te raken bijvoorbeeld.
    Denk dat ze in t begin ook niet in zon zitje kunnen nog. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Bij zoon nr 1 gebruikte ik m pas toen hij zn hoofd beter rechtop kon houden en wat steviger zat.

Ik zet het badje in de douchehoek en vul m dan met de douche. Na afloop stop eruit en klaar. Dan til ik t badje weer naar zn kamer.
    Uit t badje wikkel ik m in een cape en neem m zo mee naar zn kamertje.
    Je kunt evt ook een plank op je wasbak leggen en daar het verschoonkussen op. Maar dat ligt eraan of je wasbak daar geschikt voor is.

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,034
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    Hier ook de eerste maanden op de slaapkamer.

Voor de jongens had ik een badje met standaard, het badje gebruiken ze nu nog. Voor de jongste heb ik een tummy tub gekocht. Die is een stuk minder zwaar tillen en zet ik gewoon op de commode.

Zo hurkend lijkt me niets, vooral omdat zo'n kleintje behoorlijk glibberig is in bad.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    In de keuken badderen kan ook prima. Vul een emmer met water en badje vol gooien. Op de keukentafel plek om je aankleedkussen neer te leggen.
    Wat ik heel handig vond: ons badje had een geïntegreerde badthermometer die tegelijkertijd een badstop was.
    Ben je klaar met het badje: emmer eronder en stop er uit. Sjouw je ook niet met een bad vol water en kan je het in 2 of 3 keer weggooien (kon zelf de eerste weken echt geen badje met water tillen).
    In bad zou ik de eerste tijd niet doen, dat kost je je rug en knieën. Tenzij je samen in bad gaat, maar dan moet je wel weer met z'n tweetjes zijn.

6. Budgie

Budgie Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,721
    8
    38
    Bij mijn dochter voornamelijk gedoucht. Niet omdat ik een enorm kleine badkamer had ofzo, maar ze schreeuwde het uit in het badje. Verschoningskussen op de wasmachine en gaan.

Mini op komst gaat in badje in badkamer of ook weer mee douchen. Verschoningskussen weer op wasmachine :).

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Zo doen wij het ook met de kinderen tot plus minus 9 maanden. Dan word het te zwaar voor mij en zet ik ze in het badje (met anti slib). Net voor onze 2 jarige een extra badje gehaald omdat 1 samen te krap werd.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij zijn begonnen in de woonkamer. Bademmer op de eettafel, aankleedkussen ernaast.. Maar met 2 vierkante meter aan badkamer (alleen douche en wastafel) was dat ook de beste optie..
    We zijn al vrij snel de kleine mee gaan nemen onder de douche. Vanaf een week al. Heerlijk samen. En dan legde ik een wasmand klaar met daarin een dikke handdoek. Als we dan klaar waren, legde ik de kleine is de wasmand en vouwde hem lekker in. Dan zelf snel (half) afdrogen en badjas aan. Vervolgens de kleine naar zijn kamertje en aankleden.. Daarna pas mezelf echt goed afdrogen en aankleden.. Werkte prima..

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier stond het badje in de slaapkamer maar, vrij snel ging de kleine mee onder de douche of in het grote bad op mijn benen (opgetrokken). Dan lag hij een beetje schuin zeg maar en Had hij aan alle kanten contact. Het badje hebben we ech vrij weinig gebruikt. Bijna alleen in de kraamweek.

Met kleren aan doen op de badkamer legde ik het verschoonkussen op de grond of het badmeubel. Het lag dan gedeeltelijk onder de kraan. Nu staat hij op de grond als ik hem daar aankleed.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou geen newborn in het grote bad gaan badderen. Dan zou ik met ze gaan douchen, een Tummy tub gebruiken of in de wastafel badderen. Wij hebben een kleine badkamer (dus geen ligbad of plek voor een verzorgingstafel in de badkamer gewoon douche wc wastafel klaar. Ik badder in de badkamer en klap dan de standaard weg en zet het badje terug in de baby kamer.

11. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,412
    17,380
    113
    Je heb ook standaards die je op het gewone bad zet en daar dan babybadje in/op. Hebben wij ook tijd gedaan maar heel fijn vond ik het niet omdat je je voeten er niet onder kan zetten en dus kromme rug. Met vullen en leeg maken wel ideaal ;)

Is een tummytub met standaard nog een optie? Dat neemt minder ruimte in

Anders in een andere ruimte badderen

12. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,412
    17,380
    113
    Oh en aankleedkussen op wasmachine een optie? Moet je alleen opletten dat hij niet juist gaat centrifugeren :p

13. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Een tummy tub kun je makkelijk op je verzorgingstafel zetten.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wij gebruiken de badinzet sinds hij ongeveer 6 weken is. ( op vakantie ) en 9 weken thuis in het grote bad ( ik had een super mooi badje gekocht, paste perfect overal bij. Beetje jammer dat hij niet zo groot was waardoor onze lange knul die vooral heul graag in bad aan het spartelen is met zijn benen, geen kant meer op kon )Daarvoor gewoon in het babybadje vast houden. Een newborn zou ik nog niet doen in zo'n standaard.

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook zon standaard gehad voor onze zoon. Die lag er met 3 maand in en die zou ik zeker niet doen voor een newborn. Denk dat het van de kraamverzorgster niet eens mag en ze moeten echt wel beetje stevig zijn. Dan zou ik kiezen voor meenemen onder de douche.

16. Katje77

Katje77 Actief lid

Dec 11, 2015
    498
    33
    28
    Bedankt
    Ik denk dat we het in de keuken zullen doen in babybadje, daar hebben we wel heel veel plaats en was al van plan ook in de woonkamer een verzorgingstafel te zetten. lijkt me dus ideaal want hier is het ook warmer dan in de slaapkamers.
    Onze wastafel staat niet in de badkamer :) had anders ook handig geweest.
    Bedankt voor de reacties !

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    De keren dat wij ons zoontje in bad hebben gedaan deden we dat gewoon in zijn slaapkamer en in de kraamweek in onze slaapkamer.
    Uit het badje kon hij dan gelijk op de commode om aangekleed te worden.
    Maar ik vond het ook veel gedoe, dus hij ging al heel snel met ons mee onder de douche of ik pakte de eerste 3 maanden de tummy tubb en zette die in het badje, was makkelijker te legen.

18. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Zoon vond het badje verschrikkelijk. Altijd krijzen.
    Mijn vriend is toen met hem gaan douchen en dat vond hij wel fijn.
    Ik ben niet groot (ook niet heel klein ca. 1.65) en voor mij was het badje ook te hoog dus elke keer pijn in de rug.
    Na 2 keer badderen is hij dus lekker gaan douchen en op een gegeven moment met een van ons mee in het grote bad

Share This Page