Badbevalling: de huur van het bad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daphne, 10 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Vanmiddag ga ik naar een bijeenkomst over badbevallingen. Ik roep al jaren dat ik in bad wil bevallen en mijn VK was hier ook enthousiast over. Nu kost het huren van een bad daar € 225,00. Ik vind dat best duur. Heeft iemand ervaring met een badbevalling en met het huren van een bad?

2. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Je schijnt nu ook een bad te kunnen kopen....das goedkoper dan huren en je kunt hem evt later voor de kleine hummel gebruiken. Mijn vriendin heeft er bij haar eerste bevalling een gehuurd en nu een gekocht en die vond de gekochte fijner....geloof dat ze iets van 100 euro ervoor heeft betaald....moet ff vragen waar ze hem gekocht heeft.....

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Joh, je zou verwachten dat het huren van een bad goedkoper is dan het kopen ervan. Als je het na zou willen vragen, heel graag!!

4. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ja het is zeg maar een groot opblaasbad (waarbij zowel de randen als de vloer worden opgeblazen) met daarbij wel de techniek (in de badrand zelf) dat het water per zoveel uur maar 1 graad kouder wordt...met een gehuurd bad zit je met een verwarmingselement, en zo'n hygiene zak, pompen enz enz enz...ze vond dit veel makkelijker...en comfortabeler

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goh, mijn verloskundige vroeg gelijk of ik zelf een lekker bad had. Nou heb ik dat, dus als alles goed gaat kan ik gewoon in m'n eigen bad bevallen.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat doen ze hier niet, in je eigen bad bevallen. Je kunt ook bijna geen andere houdingen aannemen en ze kunnen er niet goed bij.

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wel als je een heerlijk groot 2 persoons bad hebt hihihihi! Maar daar vroeg de vk trouwens helemaal niet naar.

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    op deze site kun je het bad zelf kopen: http://www.waterooievaar.nl/nl/badverhu ... pakket.htm
    Ik had het hier ook met mijn verloskundige over en ze vroeg of ik zelf een bad heb. Ze zegt dan kun je daar toch ook in bevallen. Ze heeft veel meer bevalling in een gewoon bad gedaan dan in zo'n huurbadje. Als je een normaal postuur hebt, is het voor haar geen probleem. Dan kan ze er goed bij.
    Ik vind het ook wel een fijner idee. Dan hoef ik me niet druk om dat badje te gaan maken dat je het voor niks aanschaft of huurt. Ik had anders dan badje willen kopen.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben vandaag naar de bijeenkomst over in bad bevallen geweest. Ik heb toch besloten om een bad te huren. In mijn eigen eenspersoonbad kun je bijna je benen niet uit elkaar doen en het koelt ook heel snel af. Verder blijft het natuurlijk niet op temperatuur.

Ik heb ook nog aan het koop-bad gedacht, maar dan moet je weer een pomp hebben om hem leeg te pompen en het kan niet te lang blijven staan, met alle smurrie van de bevalling erin.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Je kunt toch gewoon dan een tuinslang eruit hangen naar buiten hangen. we hebben een mega groot bad en met 2 slangen is ie na 4 uur gewoon leeg

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou dat oko wel willen...
    maar me ventje ziet dat niet zo zitten.... jammerrrrrr

12. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    hey bedankt voor de site!!! :D
    wij willen dus ook graag een bad bevalling en heb gelijk de site ff aan mijn vriend laten zien scheelt toch heel wat geld in vergelijking met de 225,- huur voor een bad!

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Annechien: Houd er wel rekening mee dat je dat bad waarschijnlijk alsnog kunt weggooien naderhand. Er zit natuurlijk allemaal weefsel van de bevalling in het bad en dat zou je echt heel goed moeten ontsmetten. Ook zit er geen pomp bij en je kunt er wel een tuinslang in leggen, maar volgens mij gaat dat allemaal niet zomaar vanzelf.

@Anniek: Eehm, jij moet toch bevallen?

14. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Je kan er ook een pompset bij kopen hoor... ;)

Bij mijn vriendin werkt ie nog steeds. De rotzooi die er tijdens de bevalling inkomt valt wel aardig mee...daarna schoongemaakt met Detol en de kids hebben er nog steeds plezier van....

Deel Deze Pagina