Badbevalling kraamsuite in het ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Goudlokj, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag thuis bevallen omdat het me erg fijn lijkt om tijdens het weeën opvangen in bad te kunnen, helaas is in een gewoon bad thuis niet de mogelijkheid aanwezig om daarin daadwerkelijk te bevallen. Verder zie ik het niet zo zitten om een bad te huren voor in de woonkamer.

Nu hoorde ik dat er in ons ziekenhuis in één van de kraamsuites een beval bad aanwezig is en dit lijkt me erg fijn. Alleen nu twijfel ik mocht de bevalling en de ontsluiting voorspoedig gaan om er dan nog voor te kiezen om de auto in te moeten en ben ik bang dat de weeën wellicht zullen afnemen, want ook dan mag je pas met een ruim aantal cm ontsluiting richting het ziekenhuis denk ik? Nu zei de verloskundige dat ze altijd kan bellen op dat moment of er plek is en ik altijd nog thuis mag blijven.
    Maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft en hoe je dit hebt ervaren?:)

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wilde graag in bevalbad in geboortehuis. Toen de vk kwam had ik al heftige weeen en 4cm ontsluiting. Direct auto in gestapt en naar het geboortehuis gereden . Ritje was niet zo prettig vooral door de beenweeen.. Eenmaal in het ziekenhuis is bad opgezet en kon ik er na 45 minuten in. De ontsluiting vorderde in het water goed (beter) en de beenweeen hielden op. Ik vond het in het water véél meer ontspannen en hoefde niet te zoeken naar een houding, ging vanzelf. Het was het autoritje zeker waard! Volgende bevalling is ook weer in bad!

3. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt positief, ben zo bang de ontsluiting en de weeën in de auto afnemen, maar jij was dus erg positief erover :)

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Had het niet erg gevonden als de weeën hadden afgenomen in de auto haha.
    Warm water ontspant super goed wat een positief effect heeft op de ontsluiting. Ik zou me daar niet zo een zorgen over maken;)
    Ik kan het echt iedereen aanraden!

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier was het water gebroken en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Had 2/3 cm ontsluiting. 01.00 uur naar ziekenhuis. 02.15 uur in bad en om 03.50 bevallen in bad. Ik hoop zo dat ik dit keer weer in bad mag bevallen (moet deze keer onder gyn :( ).
    Echt als het kan een badbevalling is zoveel fijner dan in bed vind ik.

6. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is waar, zodra je ontspannen bent gaat het vaak sneller. Naja zeker iets om over na te denken, kan thuis ook in bad (hebben een vrij breed bad) alleen mag daar natuurlijk niet in bevallen.
    Gelukkig mag ik zelfs op dat moment nog bepalen om te verkassen naar de kraamsuite en beval bad of thuis blijven dus we gaan het zien!
    Bedankt voor het delen van je ervaring;)

7. Goudlokj

Goudlokj Lid

24 aug 2015
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt als een erg voorspoedige bevalling! Heb je het idee dat dat ook wel door het warme water kwam en ging het naar jou idee makkelijker doordat je in het water zat?
    Hoop voor je dat je gewoon in bad mag bevallen!!:(

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Bij mijn 1e ging de bevalling ook zo snel. 13.00 uur in ziekenhuis en om 15.40 geboren. Alleen geen badbevalling. Wat ik fijn vond in bad is dat je de druk amper voelt, had maar 3 persweeen en baby was er al maar vooral alles ging zo ontspannen en soepel en kon beter een houding vinden in bad dan op bed. Bij mijn 1e had ik been en rugweeen en amper persweeen. Vond het niet fijn om op bed te liggen en was ook een deel ingescheurd. Maar ik moet wel erbij zeggen ik vind het sowieso ontspannen in een douche/bad. Denk dat dat ook mee speelt :)
    Zondag hoor ik of ik in een ander ziekenhuis mag bevallen in bad onder medisch toezicht.
    Luister naar jouw gevoel wat jij graag wilt.

Deel Deze Pagina