Badbevalling na keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by Natas123, Jul 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    De kans op een litteken scheuren is 0.03/0.05% al zegt de assisten arts 1 tot 2 % maar die berekeningen kloppen niet helemaal volgens 2 vk oraktijken en internet.
    Ook is er wel wat nood mocht je litteken scheuren, maar niet zoveel nood van seconden kwestie. Uberhaubt, ks of geen ks je baarmoeder kan altijd scheuren!
    Wij wonen 2 min van zkh af, en dus ben snel in het ziekenhuis (mocht het fout gaan en ik thuis mag/kan bevallen), en bij 9 van de 10 zkh moet er een arts van thuis komen dus moet je ook wachten

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Waar halen zij die cijfers vandaan? Ik ben wel benieuwd! (Ben hier ook zwanger na ks en wil ook graag zo min mogelijk medische rompslomp dit keer)

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Welke medische rompslomp? Ik ben van de 2e en 3e natuurlijk bevalling en heb maar weinig medische rompslomp gehad. Ook niet heel veel verschillende mensen aan mijn. Bij de 2e alleen gynaecoloog en kraamverzorgster (overdag bevallen) en bij mijn 3e alleen klinisch verloskundige en verpleegkundige ('s nachts bevallen). Dus niet meer mensen dan er bij een thuisbevaling.

Ik heb wel een infuus gehad, maar ik wilde pijnstilling. Als ik dat niet had gewild was er verder weinig medische rompslomp geweest.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Ik ben na een ks in het ziekenhuis bevallen. Ik had in bad gemogen want ik had een draadloze CTG. Ik ben uiteindelijk niet in bad gegaan; geen zin meer in.

Die draadloze CTG zat van geen meter. Zakte af zodra ik bewoog en dan begon het zaakje weer te piepen. Heel irritant! Heb toen overlegd om het zonder CTG te doen maar dat wilden ze liever niet, het mocht wel. Toch maar niet gedaan.

Iemand die ik ken wilde thuis bevallende bad na een ks. Zij had een vk gevonden die daarin mee ging maar moest uiteindelijk toch naar het zh omdat het niet vorderde.

Succes met je keuze!

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Waarom zou je hier risico’s in willen nemen voor een ‘droombevalling’? Uiteindelijk lijkt me toch veel belangrijker dat jij en je kindje er in zon goed mogelijke gezondheid uitkomen

chrystel73 likes this.
  6. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Er zijn verschillende onderzoeken, daar komen de cijfers vandaan. De verloskundige zegt dat het ligt naar welk onderzoek er gekeken wordt hihi.
    Ik wil ook zo min mogelijk medisch en zoveel mogelijk op de natuur laten af gaan. Zal hele boel stress schelen!

7. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Een risico is er overal. Je hoeft geen keizersnede gehad te hebben terwijl je baarmoeder ook gewoon kan scheuren.
    Het is niet dat ik een risico neem, maar ik denk, als jij je in je geheel rustig en veilig voelt dat er stukken beter aan toe zal gaan dan dat je in strest zit

8. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Wat vervelend dat de draadloze ctg niet zat, ik heb er voor de rest nog geen ervaring mee.
    Als ik poli klinisch zal bevallen, dan zal er alleen met doptone geluisterd worden (beter als ctg want als ctg verkeerd zit krijg je ook hele verkeerde uitslagen natuurlijk).
    Het js allemaal afwachten. Heb donderdag de afspraak ipv woensdag dus ik hou alle opties open en kijk natuurlijk wat andere zorgverleners er ook van vinden!

Wel vervelend voor diegene die alsnof naar het ziekenhuis moest, maar fijn dat ze het wel kon proberen.
    Dat wil ik ook gewoon, het in ieder geval proberen, zonder alle medische spul, zoals oxytocine etc dat komt echt absoluut nooit meer in mn lijf haha

9. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Fijn dat het bij jou bij de 2e en 3e gelukt is! Hoefde jij niet aan de ctg dan, toen je medisch beviel bij de gyn?
    En medische rompslomp... heb je even? Haha. Überhaupt bevallen in het ziekenhuis, personeel, ctg, infuus, bevalhouding, toucheren, oxytocine, etc..

10. mommyof3boys

Jun 23, 2018
    62
    107
    33
    Female
    Nummer 2 was een keizersnede en moest van nummer 3 in ziekenhuis bevallen.
    Ik werd ook meteen aan ctg gelegd en ik werd in de gaten gehouden ivm scheuren van litteken.
    Gelukkig hier niet gebeurt, bij een vriendin wel die moest met spoed naar ok .

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ja wel aan de CTG, maar ik wou toch niks anders dan op bed liggen. Personeel viel bij mij dus wel mee. En ik ben bij de 3e onder leiding van een verloskundige bevallen. Infuus heb ik gehad omdat ik pijnstilling wou. Bij de 2e ook een katheter gehad (geen idee waarom), bij de 3e niet. Bevalhouding: ik wou alleen maar op mijn rug liggen, heb op de zij geprobeerd, maar vond ik vreselijk. Bij de 3e trouwens wel veel op mijn zij gelegen. Toucheren gebeurde niet zo heel vaak. Bij de 2e volgens mij 2x (1x toen ik zei dat ik dacht dat de bevalling begonnen was en 1x toen ik zei dat ik een ruggenprik wilde). Bij de 3e ook 2x (zelfde als bij de 2e). Oxytocine heb ik alleen bij mijn 1e gehad die sowieso in het ziekenhuis moest omdat ik nog geen 37 weken zwanger was. En die dus uiteindelijk ks werd.

Bij zowel de 2e als de 3e was het maar goed dat ik in het ziekenhuis was. Toen 2 net geboren was had ik vreselijke buikpijn, koorts en was misselijk. Toen dachten ze meteen aan het litteken, was het niet maar ben wel een nacht gebleven. De 3e was zwaar en boven de 4100 (en nog wat) gram gaan ze dan de blds controleren. Dat moet 3x goed zijn en dan mag je naar huis. Bij die van ons was de 3e keer te laag en moest het weer 3x opnieuw. Ik moest er niet aan denken dat ik dan alsnog richting ziekenhuis zou moeten.

12. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    @Eppo82 vandaag gesprek gehad, en we gaan voor poliklinische bad bevalling en door de klapdeuren heen zijn we op het medische gedeelte van het ziekenhuis! :-D

Eppo82, chrystel73 and Kaila like this.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Super dat het mogelijk is! En fijn dat ze goed met je meedenken. Ik hoop dat de bevalling straks gaat zoals je hoopt :thumup:

Natas123 likes this.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Nou ik vind het nogal wat hoor en juist zulke verhalen doen me dan echt denken: waarom wil je dit? Zoveel risico’s die eraan vastzitten. Het zal best ook wel eens goed gaan, maar waarom is de wil zo groot om het zelf te doen? Het maakt toch niets uit: als het er maar uitkomt.

rijo likes this.
  15. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,469
    323
    83
    Het enige risico wat er is, is dat je kans het op litteken scheuren, maar dit kan ook gebeuren als je geen keizersnede heb gehad.
    Het gaat vaak genoeg gelukkig goed. En dat je zegt “het maakt toch niets uit, als t er maar uitkomt” is soms wel lastig.
    Ik heb gewoon een grote droom / wens na de traumatische bevalling van mijn zoontje. Dus ik wil graag nu wel gehoord worden met mij wensen.

Share This Page