Hey meiden, Ik kom even klagen hoor Als sinds week 26 heb ik erg veel pijn in de onderrug, onderbuik en liezen. Soms zoveel dat ik mijn bed bijna niet uit kan komen zonder hulp van mijn man. Dingen hier in huis worden al zo min mogelijk gedaan, boodschapjes wordt ik mee geholpen enz. Nu is het zo dat ik nog een kleine rond heb scharrelen van bijna 2 jaar die hier de boel natuurlijk lekker op stelten zet Dus ik moet natuurlijk zelf wel aan de poets om het gebeuren hier een beetje netjes te houden. Nou vroeg ik mij dus af of de verlos de natuur een handje wil helpen mits natuurlijk mijn lichaam zelf al een beetje begonnen is met de voorbereidingen voor de bevalling zo rond de 38 weken. Heb geen zwangerschapssuiker, geen verhoogde bloeddruk, kindje is gezond en op gewicht en geen verdere medische noodzaak om de bevalling te laten inleiden, maar ik vroeg me af of het wel mogelijk is om het op gang te brengen door middel van strippen. Volgende week de 27ste moet ik weer naar de verlos toe, zou het dan raar zijn om dit gesprek te voeren? Ik hoor graag van jullie, reacties als, niet klagen, doorlopen wees blij dat je zwanger mag zijn enz zit ik niet op te wachten, wij hebben er 4 jaar over gedaan om zwanger te worden van de eerste, dus ik weet echt wel dat ik in mijn handen mag knijpen dat deze uk zo in mijn buik zit Liefs
vragen kan altijd. Niet elke verloskundige staat er positief tegenover. Ik ben zelf 2x gestript met net 39 weken. Had naast dat ik het gewoon zat was en jong grut had rondlopen ook geen echt reden. Gelukkig een vk die het wel wilde proberen. Ik had beide keren al wel een verstreken baarmoedermond en zelfs al zo'n 3 cm ontsluiting.
Bij mij hebben ze het geprobeerd met precies 38 weken zat volop in de weeen maar helaas kwam ze er nog net niet bij.. Toen met 38.1 nog steeds volop weeen kon ze er nog niet bij. Nu morgen weer controle en gaan ze het weer proberen. Zit al sinds week 18 op de bank dus ze willen me graag een handje helpen, werkt dit niet is het kind er gewoon niet klaar voor. Wil liever geen medische inleiding dus ja dan proberen we dit maar
Ik heb het met 40 weken aan de gyn gevraagd en die deed het niet. Met 40.6 weken nogmaals controle. Aangezien ik op 5 december al weeen kreeg was ik het spuugzat! Ik heb gesmeekt om een inleiding. De gyn heeft tijdens de controle nog even "gewoeld" van ondere en mocht me op 7 dec om half 7 melden bij de verloskamers. Al ging dat niet door, want 's nachts zetten mijn weeen goed door. Om half 6 zijn we vertrokken naar het ziekenhuis.
Hier doen ze het niet voor de 40 weken, ze voelen hier niet eens of er uberhaupt al wat aan het gebeuren is. Ik liep bij de tweede al 8 dagen overtijd en toen heeft ze wel gevoeld of er wat te strippen viel, maar alles zat nog potdicht, dus toen heeft ze het niet gedaan. Zou waarschijnlijk toch niet geholpen hebben. Uiteindelijk ben ik toen de 9e dag alsnog vanzelf bevallen. Maar vragen kan altijd, niet elke verloskundige is hetzelfde.
Hier doen ze ook niets voor de 40 weken als daar geen noodzaak voor is...na 40 weken wordt ik doorgestuurd naar de gyn daar gaan ze kijken of ze kunnen strippen... Maar vragen kun je het altijd.. Succes meid!
misschien dat de vk het wel wil, maar je hebt een opening nodig voor dat uberhaupt kan. De kans dat je gestript KAN worden met 38 weken is niet zo groot, de kans dat het iets doet ook niet.
Bedankt voor jullie reacties, mijn vraag is dus niet zo heel raar Ik snap dat ze zowiezo niks doen als het lichaam er niet klaar voor is, dat snap ik ook. Ik hoop maar dat ik eerder dan de 40 weken iets van ontsluiting heb en dat ze alles een beetje op gang kunnen helpen. Liefs!
vorige zwangerschap is heel zwaar geweest en ben ik ingeleid mey 38 weken en 6 dagen en tot nu toe verloopt deze zwangerschap heel goed maar de verloskundige heeft hier wel van begin af aan aangegeven vanaf 37 weken te willen proberen te strippen als het niet meer gaat. vorige keer had ik met 38 weken al 3 cm ontsluiting. dus dat vind ik een heel fijn idee dat er word geholpen als het nodig is. ik hoef het alleen maar aan te geven dat het niet meer gaat.
@ apenijn.. strippen is het los maken van de vliezen bij de baarmoedermond.. de verloskundige gaat dan naar binnen en probeert de vliezen een beetje los te maken zodat er een stofje vrij komt dat de bevalling in gang kan zetten. dit kan wel pas vanaf 1cm ontsluiting en je baarmoedermond zal een deel verweekt moeten zijn.
Tuurlijk kan je vragen of ze dat willen doen. Als je kindje voldragen is en goed kwa grote en alles doen ze er nietzo moeilijk over hier. Bij mij stelde ze het voor met 39+ weken bij de eerste. Maar heb het pas laten doen met 40+3 ofzo. Deze keer wil ik helemaal geen polonaise aan me lijf denk ik.. Meestal doet het niks, zeker niet als je lichaam er niet voor klaar is.