Wat betekend dit.

Discussion in 'De bevalling' started by flixbilly, Dec 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Hee meiden,

Ik ben nu 37 weken en 1 dag zwanger.
    Ik heb vandaag allemaal last van een drukkend gevoel in mijn onderbuik/schaamstreek. En erg last van mijn onderrug. Nu is het voor mij het eerste kindje dus ik weet allemaal niet hoe het voelt. Maar dat drukkende gevoel wat ik heb wat kan dit te betekenen hebben??. Ook voel ik de baby lager liggen dan een paar dagen geleden. De baby was bij 35 weken al volledig ingedaald en lag vast in mijn bekken dus het kan geen indalen zijn.

Ook heb ik de laatste 2 dagen ontzettend veel energie. Ik kan absoluut niet in slaap komen terwijl ik anders altijd al om 22.00 naar bed ging.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven zodat het allemaal duidelijker voor mij wordt wat het allemaal te betekenen heeft.

Zou dit eventueel te maken kunnen hebben met een nadere bevalling of niet? Ik weet dat je ook tot 42 weken kan lopen voordat je gaat bevallen maar dat gevoel moet toch ook ergens vandaan komen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Sabrina

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik denk toch dat het de baby is die op je bekken drukt...dus ook al lag die al ingedaald met 35 weken.. baby kan altijd nog wat dieper zakken :)
    het kan dat je bevalling niet lang meer op zich laat wachten, maar pin je daar niet op vast..hoop voor je dat je in elk geval geen weken hoeft door te lopen met pijntjes.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me hier bij aan..

4. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Okee dank jullie reactie's. Ik denk dat we niks anders kunnen doen dan afwachten tot dat de baby zich laat zien.

Vanacht alleen nog erg het gevoel gehad ongesteld te worden echt zo'n zeurderig gevoel in je buik.
    Ook heb ik veel meer slijmeriger afscheiding bij het afvegen. Sorry voor de vieze details:) maar het hoort er nu eenmaal bij.

Ben wel erg benieuwd naar de kleine;) We wachten rustig even af. En als de bevalling begint dan weet ik wel wanneer dat is.

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Wie herkent dit.
    Ik heb vandaag het gevoel steeds vocht te verliezen uit mijn vagina, ook is mijn onderbroek dan een beetje nat.
    Sorry voor de vieze details maar ik hoop dat iemand weet wat dit kan zijn en wat ik nu moet doen.

Morgen avond gaan we naar de verloskundige en dan wilde ik het ook daar aangeven.

Groetjes Sabrina

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Kan het niet zijn dat je al wat vruchtwater verliest? Ruikt het een beetje zoetig? Als je op je hand blaast, komt het er dan ook uit? Probeer wat op te vangen in een potje... De verloskundige kan je zo vertellen of het vruchtwater is...

Ik heb verder geen ervaring aangezien de kleine van mij is gehaald door een keizersnee dus heb nooit vruchtwater verloren maar hier op het forum lees je nog eens wat hihi...

Succes... Ik denk dat het niet lang meer gaat duren voor je (maar don't blame me if I am wrong)!

7. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook iedere week meer afscheiding.. En ben een paar dagen verder dan jij, dus ik denk dat het er bij hoort. En ja, dat is ook slijmeriger/plakkeriger. Ik hoop ook iedere keer dat het vruchtwater is of dat er bloed bij zit, maar helaas:)
    Het kan trouwens ook urine zijn. Maar dat ruik je wel denk ik.

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Hoi,

Als het urine zou zijn zou ik dit inderdaad ruiken. maar het ruikt nergens naar vind ik. :)

Ik zal het eens proberen op te vangen zodat de verloskundige dit kan testen.

Net geblazen op mijn handpalm maar dan lijkt er niks te gebeuren.

Groetjes Sabrina

9. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    tja moeilijk te zeggen...is bij iedereen anders.
    Bij mij begon het zo...drukkend gevoel en menstruatieachtige krampjes.
    Die nacht braken mijn vliezen...iig heel veek succes!

10. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Dank je wel.

Ik wacht gewoon rustig af. Ben wel erg benieuwd wanneer de kleine geboren wordt. In iederegeval zijn zowel ik als de vader er helemaal klaar voor en hebben ontzetten veel zin om ons kindje in ons armen te kunnen sluiten.

Groetjes Sabrina

11. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    #11 flixbilly, Dec 7, 2010
    Last edited: Dec 7, 2010
    Ook vandaag weer dat er vocht uit mijn vagina loop. En veel slijmerige afscheiding. Ik heb net op mijn vuist geblazen en dan voel ik het ook lopen.
    Het ruikt wel ergens naar maar ik zou zo gauw niet kunnen bedenken waar het op lijkt. Zou dit vruchtwater kunnen zijn en is dit niet ernstig dat ik vruchtwater verlies?

Het gaat overigens wel druppelsgewijs dus niet met straaltjes tegelijk.

Vanavond naar de verloskundige ben benieuwd wat ze zeg.

Maar misschien dat jullie mij al een beetje kunnen helpen door een antwoord te geven op de volgende vraag: Zou dit vruchtwater kunnen zijn en is dit niet ernstig dat ik vruchtwater verlies?

Groetjes Sabrina

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Het lijkt mij dat het vruchtwater is;) Ma zou je de vk niet eens opbellen! Ik zie dat je daar al sinds gisteren mee loopt, is wel slim om even te bellen, nog voor je naar de vk gaat vanavond!
    Bij mij zijn de vliezen snachts in 1x helemaal gebroken en het kwam er als een golf uit dus ik heb zelf geen ervaring met druppeltjes, ma dat komt wel veel voor dat het druppelgewijs komt. Als het niet naar urine ruikt en het echt waterig is denk ik persoonlijk dat het vruchtwater is. Als het je lukt om het op te vangen zou je eens moete kijken of er vlokjes in zitten, in vruchtwater zit meestal vlokjes van het huidvet en donshaartjes van de baby wat eruit komt.
    Succes alvast met de bevalling! Laat je hier nog weten hoe het is gegaan bij de vk?:)

Liefss Adorable

13. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    #13 flixbilly, Dec 7, 2010
    Last edited: Dec 7, 2010
    Ik dacht dat het wel kon wachten tot vanavond we moeten er om 17.00 zijn. Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het afloopt. Ik krijg nu wel het gevoel dat de bevalling steeds dichter bij komt. Ook al heb ik geen kramp en buik of rug pijn meer. Maar dat kan in eens
    komen.

Als ik het afveeg van onder lijkt het of er veel slijm op de wc papier zit. Als ik dit tussen m'n vingers pak blijkt het geen slijm te zijn waar wat waterigs maar op het wc papier lijkt het op een hoop te zitten net als slijm. Zou dit ook het vocht zijn wat ik verlies als ik gewoon loop op zit?

Even kijken hoe ik het kan opvangen om te controleren op witte vlokjes. Iemand tips hoe dit te doen?

Ben benieuwd.

Groetjes Sabrina

14. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ik ben bij de verloskundige geweest. En het vocht wat ik verlies is waterige afscheiding. Als het verergerd dan moet ik opnieuw telefonisch contact opnemen met de verloskundige.

Verder was alles goed. De baby lag mooi met zijn hoofdje in mijn bekken en ligt helemaal vast.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sabrina

15. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    De laatste loodjes wegen het zwaarst en ik begin nu te merken dat dat ook echt zo is.

Heel de nacht heb ik lage rugpijn gehad. En ik ben opgestaan met menstruatiekramp die maar niet weg wilt gaan.

Bij wie begon de bevalling op deze manier. Of zijn dit geen voorbode's voor een eventuele bevalling?

Ik snap dat jullie niet kunnen vertellen wanneer een bevalling begint, maar ik zou toch graag jullie ervaringen willen weten bij wie de bevaling ook begon met menstruatiekramp. En hoe lang het daarna duurde voordat het echte weeen werden.

Groetjes Sabrina

16. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het voorweeën zijn.. Heb er ook last van en aangezien die pijn bij jou niet weggaat, is de kans groter dat voorweeën zijn, dan echte weeën. Bij een wee moet je namelijk een harde buik krijgen (in de meeste gevallen).
    Bij mij was het begonnen met een vage buikpijn, ook een soort menstruatiepijn, maar ik was de 40 weken al gepasseerd en daarbij had ik bloedverlies. Ik weet ook niet meer of mijn buik toen elke keer hard werd.
    Als je zit te hopen op een bevalling, valt het meestal tegen. Dus ik ga er nu maar vanuit dat ik de 42 weken ga halen, dan valt het niet tegen:)

17. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ja dat is waar. Ik ga mezelf ook maar wijsmaken dat het 42 weken wordt voordat de kleine geboren wordt.

De menstuatiekramp is gelukkig weer gezakt. Zouden wel voorweeen zijn net zoals jij zegt.

Wat kan je lichaam je toch allemaal wijsmaken tijdens de zwangerschap.

Groetjes

18. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Vandaag bij de 38 weken aangeland. En ik heb nog een vraagje, ik heb erg veel last van witte plakkerige afscheiding. Het jeukt niet en het ruikt ook niet.

Wat kan de witte plakkerige afscheiding betekenen? En is het normaal tijdens dit termijn van de zwangerschap.

Ook heb ik nog steeds regelmatig het gevoel ongesteld te moeten worden.

Gisteravond in bed was ik erg misselijk en dacht dat het begonnen was. Maar het is later op de nacht afgezakt. Ik heb wel diarree gehad en een erg rommelige buik.
    Bij wie begon de bevalling met misselijkheid?

Sorry voor alle details.
    Groetjes Sabrina

19. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik zit in jouw zelfde situatie, maar geen ontsluiting nog. Misschien een blaasontsteking of buikgriep. Bij mij is er niets aan de hand en heb ik sinds gisteren bijna nergens last van. Het hoort allemaal bij de laatste loodjes, maar kan zeker ook nog 4 weken duren.

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik heb ook zulke waterige afscheiding, en ben pas 35 weken... Ik had het mijn vorige zwangerschap ook, het zegt helaas niet zoveel. Ook heel veel voorweeen, menstruatiekrampen, rugpijn, eigenlijk alles wat jij omschrijft. Ik had het de laatste twee maanden bij mijn dochter ook. Jammer dat het niet hoeft te betekenen dat de baby eraan komt. Ik zou het ergens wel willen, alhoewel liefst nog twee weken wachten want ik wil graag thuis bevallen.

Succes, hopelijk hoef je niet te lang te wachten!

Share This Page