Hoi dames, Voor aanstaande dinsdag heb ik een afspraak staan om me te gaan inleiden met een ballonkatheter. (als de baby zichzelf nog niet heeft aangediend) Wie heeft hier ervaring mee? Pijnlijk? Hoe lang duurde het voordat je 3 cm ontsluiting had? De verloskundige zei dat dit wel 3 tot 4 dagen kon duren?? Ik lees graag jullie ervaringen. Bedankt!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik al aan het einde 3 cm ontsluiting en dat ook nog eens zonder weeen. Dus werd ik meteen aan de infuus gelegd en ingeleid.
Bij de één gaat het heel snel, bij de ander duurt het 2-3 dagen... Daar is, ben ik bang, vooraf niks over te zeggen. Weet je al of je misschien ontsluiting hebt nu? Ik ben ingeleid, weliswaar niet met een ballonkatheter, maar met gel (ook primen), dit duurde 1,5 dag, daarna had ik 3 cm ontsluiting en kreeg er vanzelf (zonder infuus dus) weeën van. Binnen 5 uurtjes bevallen uiteindelijk. En een prima bevalling gehad. Succes!
Ik kreeg op maandagochtend de ballonkatheter. 's Avonds is deze eruit gevallen, maar had ik nog net niet voldoende ontsluiting dus kreeg ik er nog een. Dinsdagochtend viel deze met opstaan er meteen weer uit, had toen ruim 3 cm. Vliezen zijn gebroken, maar ik kreeg geen weeën, dus weeopwekkers. Uiteindelijk heeft het 17 uur geduurd voordat Jesse geboren is en was het inmiddels net woensdag (0.43 uur geboren).
Pfff je moet er dus wel een dag voor uittrekken voor dat je minstens 3 cm hebt? Of is dat al snel? Die 17 uur mag ik niet halen.... Heb al een keizersnee gehad, dus ontsluiting moet nu vlotten.
ik lees ook mee krijg er zondagmorgen 1. zit nog wel helemaal dicht dus ben benieuwd hoe snel het gaat bij de eerste 2 dagen veter gehad dag 3 weeen maar bleef op 4cm steken en toch keizersnede geworden hoop dat ze me niet lang door laten lopen en dan maar een keizersnede
Eigenlijk dezelfde situatie waar ik ook in zit... Zie je er tegen op? Ze zullen toch wel niet zo lang wachten... Hier zeggen ze dat ik bij de vorige bevalling al heb 'bewezen' dat ontsluiten niet snel gaat. Als het nu niet snel genoeg gaat, wordt het een keizersnee. Ben de vorige keer wel zelf begonnen met gebroken vliezen.
Ik kreeg hem maandagochtend ingebracht, en woensdag in de middag kreeg ik pas weeen met behulp van infuus. Het is dus veel geduld hebben, maar tot de weeen begonnen heb ik er niet veel pijn van gehad.
Ben ingeleid met een ballonkatheter bij ruim 41 weken. Bij mij zat alles nog potdicht. Het inbrengen was wel pijnlijk. Maar dat kwam misschien bij mij omdat de baarmoedermond ook nog wat naar achteren zat, maar dat weet ik niet zeker. Ook hadden ze in het begin de ballon met teveel water gevuld en kreeg ik erge pijn in mijn buik. Dat hebben ze toen opgelost door een van de ballonnen (want het zijn er twee) wat leeg te laten lopen. Vanaf toen was het eigenlijk pijnloos. Als ik even liep dan voelde ik wel wat zeuren maar verder geen last. Op dinsdagochtend ingebracht en 24 uur blijven zitten. De volgende ochtend heeft de gyneacoloog de ballon eruit gehaald (met slijmprop en al) en had ik 4cm ontsluiting. Genoeg om de vliezen te breken en vervolgens is de bevalling met weeenopwekkers voortgezet. Uiteindelijk op woensdagavond 22.07 is mijn dochter geboren.
eeehm ik begon met 1 a 2 cm ontsluiting. Om 7 uur werd ik ingeleid. Rond 12 uur haalde ze hem eruit maar toen had ik al 4-5 cm ontsluiting maar hij was er niet vanzelf uitgevallen, hij zat ergens anders vast. Ik kreeg wel bijna direct ook het infuus. Denk een uurtje later ofzo.
Hoi dames, Deze ervaring zal ik dinsdag niet meer meemaken Ben gisteren bevallen van een prachtige dochter. (wel een hele andere zware bevalling) Succes wie dit nog wel krijgt...