Badbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door red88, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Hier bij de eerste in bad bevallen en vond het super. Was echt relaxed.
    Had dan ook de intentie om de tweede keer ook in bad te bevallen. Maar naast het feit dat er bacteriën in de leidingen van het ZH zaten en het bad niet vrijgegeven was, is de bevalling gewoonweg te snel gegaan om in bad te kunnen bevallen...

Maar ik blijf het bij iedereen promoten!

2. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn bevalling was op zich niet heel snel, maar mijn man had gewoon niet door dat het ik echt bijna zou gaan bevallen. We waren de hele nacht samen, om 7 uur 's ochtends kwam mijn moeder en die zei tegen hem dat hij snel het bad vol moest laten lopen. Om 8 uur mocht ik persen, dus toen was het net vol.
    Ik heb ± 4 uur lang weeën gehad (van 0-10 cm) en dat waren 4 super super heftige uren met een weeënstorm aan het einde, dat de lieve aanstaande papa nogal overdonderd was en niet bij mij weg durfde te gaan.

En of het de pijn echt verlicht.. ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond de uitdrijving echt niet pijnlijk, heel fijn eigenlijk allemaal. De ontsluitingsweeen had ik ook graag in bad opgevangen, maar dat ging dus niet. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat ik de weeën opvangen in bad helemaal niet prettig zou vinden, ik wilde alleen maar opgekruld op het bed liggen met een kussen tussen mijn benen.

Ohh. zl wakker...

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heb je al met D gepraat? Zij is natuurlijk 3 keer in bad bevallen en kan je er vast ook veel over vertellen.
    Ben je als kv wel eens bij een badbevalling geweest?

4. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik zat me trouwens nog wel af te vragen: Zou de VK goed genoeg kunnen zien als navelstreng om nekje zit terwijl je in bad zit?
    Is bij ons nl. nogal een familiekwaaltje (officieel is het niet genetisch zegt VK maar ik had em 3x om nek, mijn zusjes en broertje ook en kind van mn zus ook)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    @child. Dat denk ik wel (daarom moet er ook genoeg werkruimte zijn om het bad voor de vk, om te kunnen ingrijpen wanneer nodig), maar dit is een hele goede vraag om voor te leggen aan je vk!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Child, dat lijkt mij wel hoor!
    @Dinges, ik ga idd even met D erover hebben. Zij komt hier ook kramen. Ze hoopt dat D. de borst nog even blijft doen, is benieuwd naar het tandemen haha.
    Heb nog geen badbevalling meegemaakt, was 2x te laat. Helaas!

Deel Deze Pagina