Dochter bij me op de uitslaapkamer

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eden28, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik heb al 2 maal een ks gehad en heb bij beide mijn kids niet al op de uitslaapkamer gehad. Bij mijn oudste merkte ik niet dat wat voor hem gedaan had maar mijn tweede heeft hier echt wel last van gehad. Hij zat echt niet goed in zijn vel en kon hem werkelijk geen seconde aan ieman geven.

De kans dat dit weer een ks wordt is groot (stuitliggers). Ik
    KrIjg nu al de zenuwen ervan en wil echt perse mijn dochter op de uitslaapkamer bij me. Door drukte hebben ze me
    Beide keren een uur laten liggen. Ook heb ik bij beide hier last van gehad na de bevalling tot net geen depressie. Dit is echt mijn laatste zwangerschap.

Wie had zijn zoon of dochter gelijk bij zich en kan je dit überhaupt eisen? Uitgaande dat alles goed gaat natuurlijk?????

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik kreeg mijn zoontje bij me hoor. Alleen hij moest even naar boven voor het wassen en wegen etc. Maar op de uitslaapkamer kreeg ik hem heerlijk erbij.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb het toen gevraagd, als mijn bevalling (weer) in een KS zou eindigen of het mocht. Mijn gyn gaf toen aan dat het bij ons in het ziekenhuis afhankelijk is van wie er dienst heeft. Ik zou het dus echt aan je gyn vragen, althans, vertellen dat je het wilt en dat er geen bezwaren voor zijn want baby is warm bij jou onder de deken, goed voor de borstvoeding, goed voor de binding etc.

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier wassen ze niet de eerste dag en wegen mag van mij ook later want dat vind ik echt niet belangrijk. De check van de kinderarts wel natuurlijk maar dat gebeurd in de OK.

Pffff kan er nu al zenuwen van krijgen. Ben gewoon bang op een herhaling van mijn tweede

5. nathalie85

25 jun 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kiezersnede gehad. Inderdaad heb ik ook ruim een uur daar gelegen. Ook zonder mijn dochter. Ik wist niet eens dat dat ook kon? Zal het onthouden voor de eventueel 2de

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik hoor dat het vaker gebeurd ook in verband met de borstvoeding en helemaal als een ziekenhuis een bv certificaat heeft/wilt. Ik kan geen bv geven maar vind niet dat het een voorwaarden moet zijn of minder recht heb op gelijk huid op huid contact

7. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    zodra ik op de uitslaapkamer was kreeg ik ook meteen mijn zoon!

8. nathalie85

25 jun 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad Eden, dat vind ik ook niet mogen.

Ik heb haar wel gemist, ik heb mijn dochter denk ik een minuutje gezien op de operatiekamer. Mijn man hield mijn dochter vlak bij me. Daarna dus naar de uitslaapkamer. Wat vond ik dat erg! Ik wou zo graag naar mn man en dochter!

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar bevalling ;)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ach, wat lijkt me dat akelig, zeg. Daar moet je toch niet aan denken. Ik zou idd erg de nadruk erop leggen tijdens de voorbereiding op de ks, dat je dat wilt. Ook vragen of je man voor je op wil komen, als het uiteindelijk toch niet zo gaat, want ik denk dat je op dat moment zelf misschien niet zoveel kunt doen of zeggen (geen ervaring gelukkig). En idd, wel of geen bv moet natuurlijk niks ermee te maken hebben.

11. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Ook ik heb dit meegemaakt en nog doet het me erg zeer. Mijn man heeft een filmpje gemaakt van het moment dat hij met onze zoon in de couveuse naar de kamer ging, als ik dat zie doet me dat zon pijn. Hij hapt de hele tijd en is ontzettend wakker. Hij heeft mijn man zijn tepel gepakt, de mijne helaas daarna nooit meer... Bv is dus hier ook mislukt. Ik was 5 uur op de verkoever, om iets voor 6 uur pas kreeg ik mijn zoon voor het eerst op mijn borst. Vervolgens komt er zon oude verpleegkundige die eerst de opmerking maakt dat ik wel erg grote tepels heb, dan pakt ze een stukje van mijn tepel vast en duwt mijn zoon erop.:( Dat gebeurt een flink aantal keren, ze laat hem ook een keer op mijn borst liggen een moment waardoor hij geen adem krijgt. En dat ziekenhuis heeft een bv protocol... :$
    Ik heb net een gesprek gehad met de gyn hierover, zij reageerde wel goed gelukkig en wil heel graag dat de baby niet meer weggaat van de moeder. Maar dat is nu nog niet het protocol.
    Ons ziekenhuis had van mij echt geen bv protocol mogen hebben. Ik weet dat sommige ziekenhuizen het al wel doen: de baby niet meer weg van moeder. Veel beter. Ik heb het er ook nog erg moeilijk mee zoals je merkt:x
    Nooit zal me dit meer gebeuren!

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wij hebben volgende week een keizersnee gepland staan vanwege een stuitligging. Gelukkig is dit ziekenhuis helemaal gefocusd op het bij elkaar blijven van het gezin (mama, papa, kindje). Als alles goed gaat tijdens de KS, blijft onze dochter de hele operatie bij mij liggen (tijdens het hechten). Daarna gaan we met z'n drietjes naar de kraamsuite waar we 3-4 dagen verblijven. Een kamer voor ons alleen, en manlief heeft de mogelijkheid om elke nacht te blijven slapen.

Ik moet er niet aan denken dat onze dochter ergens anders ligt dan ik! Tenzij er iets niet goed is, dan gaat papa met dochter mee naar de kinderafdeling en volg ik later. Maar als hopelijk alles goed gaat zijn we meteen vanaf de geboorte onafscheidelijk ♥.

Zou het zeker vragen en ook je ervaringen van de vorige keizersnedes uitleggen. Hoop echt dat je meisje meteen bij je mag blijven!

13. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik zou zeker vragen hoe het in jouw ziekenhuis werkt. Bij mij kon de baby niet blijven tijdens het hechten omdat de ok te koud is. Mijn vriend is dus bij hem gebleven en heeft gebuideld. Zoon is niet aangekleed of gewassen, alleen een luier aangekregen en is bij me gekomen zodra ik op de verkoever lag.

14. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze tijdens de ks de ruggeprik verkeerd gezet en mijn zoontje moest onder controle naar de couveuseafdeling. Dit met gevolg dat ik 5uur op.de verkoever heb gelegen zonder zoon en hem zelfs pas toen, 5uur later voor t eerst echt kon bekijken. Als ik daaraan terugdenk.....Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als daar op.die verkoever. Ik hoop zelf ook vurig dat straks bij de 2e wat waarschijnlijk ook ks wordt, dit heeeel anders zal gaan

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik kreeg een onverwachte ks. Spoed wil ik het niet noemen aangezien het niet om leven of dood ging. Daniel wilde niet zakken, had gepoept en weeën waren niet sterk genoeg. Toen hij eruit was is hij even boven het doek gehouden, ging toen in een kamertje ernaast voor controles, daarna bij papa in de armen tot ik op een gewoon bed lag en daar heeft hij gelegen tot we op de kamer waren en we allebei gewassen werden

Deel Deze Pagina