Tweede keer inleiden --> snellere bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Kitty07, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dag dames,

Ik ben vanochtend weer voor de tweede keer gestript maar tot nu toe echt totaal geen enkel krampje of pijntje te bespeuren...;)
    Vrijdag ben ik 41 weken en heb ik een consult bij de gyn om te kijken of alles nog goed functioneert.

Van mijn zoontje ben ik met 41 weken ingeleid omdat ze dachten dat hij toch wel erg groot zou zijn.
    Viel uiteindelijk nog wel mee maar ik vond de bevalling best lang duren voor een inleiding. (ong. 16 uur)
    Ik had al 2 cm ontsluiting dus ze konden meteen de vliezen breken maar na 10 uur had ik pas 5 cm ontsluiting ofzo....(en dat met infuus op hoogste stand).
    De laatste paar cm gingen dan wel heel snel en persen duurde dan weer lang.

Nu begin ik mezelf er toch wel stiekem weer op voor te bereiden dat het dit keer ook mss weer inleiden wordt.....want wie weet hoe lang mijn zoontje nog gezeten had als ik toen niet was ingeleid. ;)

Op dit moment voelde alles wel heel soepel en verweekt aan en heb ik al een kleine week 1.5 cm ontsluiting.

Zijn er hier dames die van beide bevallingen zijn ingeleid?
    En ging dat de tweede keer wel sneller?
    Ik hoop uiteraard dat het nog spontaan gaat beginnen maar wil er toch op voorbereid zijn in het geval dat...:)

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Ben de vorige keer ook ingeleid en dat heeft zelfs 36 uur geduurd.... Volgende week (40 weken precies) wordt ik gestript maar hou er ook rekening mee dat het toch weer inleiden wordt dus ben heel benieuwd naar de ervaringen...

3. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    ik ben bij beide dochter ingeleid, bij de oudste s'avonds om 22.00 uur ingeleid en ze is de volgende ochtend 09.00 uur geboren. bij de tweede s'ochtends 10.00 uur ingeleid en zij is s'avonds om 19.00 uur geboren. scheelt dus 2 uurtjes.
    bij deze zwangerschap wordt ik waarschijnlijk ook weer ingeleid dus ben ook wel benieuwd hoelang het nu gaat duren.

hopelijk begint het idd spontaan, succes met bevallen en hopelijk duurt het niet zo lang.

4. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    verschil is misschien wel dat ik bij beide meiden wel al ruim een week met 2 cm ontsluiting liep.

5. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik ben bij alledrie ingeleid. De bevallingen gingen iedere keer wel sneller:

De oudste 5 uur, waarvan 1 uur persen
    De middelste 4,5 uur, waarvan 5 minuten persen
    De jongste 1 uur, waarvan 7 minuten persen

Waarbij ik erbij moet zeggen dat ik bij de jongste geen infuus heb gehad en ze alleen maar gegeld hebben en mijn vliezen gebroken hebben. De weeën kwamen bij hem spontaan binnen 5 minuten op gang.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bij mij kwamen de weeen ook spontaan op gang na het breken van de vliezen (duurde 15 min) maar schijnbaar vonden ze het niet sterk genoeg....kreeg vrijwel direct een pompje en dit ging elk uur omhoog.
    Eerste gedeelte van de bevalling duurde met pompje dan ook erg lang en met name daar kijk ik tegenop..:(

Ik had trouwens ook 2 cm ontsluiting (nu weer bijna) dus over de volgende 3 heb ik bijna 10 uur gedaan....;)

7. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    oh dat is wel lang idd 10 uur voor 3 cm. ik heb vooraf een ruggenprik gehad en toen pas catheter en infuus. dus dan merk je niet zo goed dat het lang duurt.

hopelijk is het niet nodig en vorderd de ontsluiting vanzelf nu.

8. noensje

noensje Bekend lid

Jul 25, 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    En heeft het strippen wat gedaan? ik werd ook ingeleid heeft lang geduurd zeg en maar die weenopwekkers omhoog, bleef uren steken op 5 cm uiteindelijk is hij savonds geboren om 22.21 en dan al door het strippen de avond ervoor de hele nacht niet geslapen en maar rommelen brr, hoop met en 2de er sneller over te doen.

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Helaas...strippen heeft opnieuw niets opgeleverd..:(
    Dit keer nog niet eens krampen oid gehad! ;)
    De VK zei wel nog dat onze meid tijdens het strippen steeds haar vinger bleef wegduwen met haar hoofdje.....die heeft dus echt geen zin om te komen! :D

Wel nu af en toe wat bloedverlies bij afvegen en elke dag raak ik wel iets van de slijmprop kwijt maar daar blijft het dan ook bij...
    Morgen nog een keer strippen en vijdag een afspraak bij de gyn omdat ik dan 41 weken ben.
    Hopelijk is het CTG en de echo goed zodat ik nog even een spontane bevalling mag afwachten! :)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Beide keren ingeleid. Eerste bevalling duurde 4 uur, waarvan de laatste 6cm ontsluiting drie kwartier.

Bij bevalling nummer twee had ik 4cm. ontsluiting toen ik aan het infuus ging. 2 uur later was ze er.

Tweede keer ging wel sneller. Allebei de keren ook echt een goede bevalling gehad. Succes met de laatste loodjes!

11. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    de eerste duurde 24u met infuus, bij de 2e zijn alleen de vliezen gebroken en was ze er binnen 4 uurtjes..

12. giraf

giraf Niet meer actief

Beide bevallingen ingeleid (beide weeenopwekkers)

1e bevalling 4 uurtjes
    2e bevalling net geen 2 uurtjes

(vanaf 1e wee tot aan baby-op-de-buik)

Succes met de laatste loodjes en ik hoop voor jullie dat ze alsnog spontaan komt :)

Share This Page