Vraagjes voor de dames met 3 keizersnedes

Discussion in 'De bevalling' started by Warboel, Aug 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Een paar vraagjes de dames die een derde keizersnede hebben ondergaan, aangezien ik (als alles goed mag gaan) April 2015 zal bevallen van ons 3de kindje. Beide geboren d.m.v. een spoedkeizersnede.

1. Hoe hebben jullie een geplande keizersnede ervaren.
    2. Bij een derde keizersnede; hoe verliep het herstel? Ik heb (gelukkig) twee maal een relatief rap lichamelijk herstel doorgemaakt. Is dit bij een derde keizersnede anders?
    3. Na hoeveel weken werd de keizersnede gepland. Mijn tweede diende zich aan na 38 weken en 3 dagen. Het liefste zou ik de keizersnede willen plannen rond de 39 weken (dit is toch beter heb ik me laten vertellen).

2. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan geen antwoord geven op je vraag... En dus een beetje of topic... maar mag ik vragen waarom je 2x een spoedkeizersnede hebt gehad? Ik heb namelijk ook een spoedkeizersnede gehad bij mijn dochter en wil nu weer proberen natuurlijk te bevallen. Dit kan natuurlijk weer uitlopen op een spoed ks! Wat was bij jou de reden dat het wederom niet lukte? En mag je nu niet meer kiezen voor een natuurlijke bevalling (waarschijnlijk wil je dat niet maar gewoon even nieuwsgierig!)?

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en een geplande keizersnede is vaak vanaf 39 weken. Maar dit kan per regio verschillend zijn.
    Toch nog eenantwoord op een vraag!

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik heb een poging gedaan tot normaal bevallen. Helaas dipte mijn zoon zijn hartslag teveel bij het indalen, waardoor ik bij 8.5 centimer alsnog een op de OK belandde. Dit had dus niets met mijn vorige keizersnede te maken. Maar na 2 keizersneden heb je dus geen keuze. Ik moet dus onder het mes;).

5. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

May 15, 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah balen ja. Mijn dochter wilde er niet uit tijdens persen... Ze zakte niet... Er is eigenlijk geen oorzaak gevonden. Ik ga het dus maar weer proberen. Mijn kindjes zijn wel boven gemiddeld, maar niet abnormaal (3800 gram). Ik hoop dat het dit keer wel lukt en anders ga ik ook 'gewoon' weer onder het mes. Als hij maar gezond ter wereld komt!

6. droniva

droniva Lid

Aug 19, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    1. Mijn 2e keizersnee was gepland. Was een gentle sectio. Heb dit als heel prettig ervaren. Herstel was zeer snel. Fijnste was dat de kleine meid meteen bij mij kwam liggen en daar de eerste 3 uren ook is blijven liggen.

2. Over een week of 2 a 3 krijg ik mijn 3e keizersnee en als ik na die tijd niet te druk ben met de kleine en het niet vergeet (grote kans ;S ) zal ik dan nog een antwoord geven op je vraag ;)

3. Hier plannen ze nu ook in vanaf 39 weken. Bij mn tweede was dit nog wel met 38+4. Ik denk persoonlijk dat die paar dagen echt niet zoveel uitmaken als de groei en alles verder goed is. Apgar was meteen een 10...

7. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb geen 3 keizersnedes gehad, maar 2. De eerste spoed en de tweede gepland.
    Mijn eerste bevalling begon spontaan met 38.0 weken. Omdat mijn zoontje uiteindelijk niet bleek te passen, heb ik een ks gehad. Dit pas na 17u proberen. Bij de tweede heb ik direct aangegeven niet natuurlijk te willen bevallen. De gynaecoloog ging hiermee akkoord en de ks werd gepland op 39.3. Ik zou een gentle sectio krijgen. Maar aangezien ik met 38+6 met volledige ontsluiting in het zkh aankwam, werd het alsnog spoed. Natuurlijk bevallen durfde ik echt niet. Stom he..

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :)

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hier net de derde gehad. Bij de eerste twee snel hersteld en nu weer. Bij mijn ziekenhuis plannen ze dit rond de 39 weken. Komt ie eerder dan wordt het een spoed keizersnede.

9. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Ik heb er ook 3 gehad. Vanwege versmalde bekken. Er zou nooit een voldragen kind doorheen passen. Bij alle 3 verliep het herstel super snel. Nu zat er tussen de tweede en derde wel 4 jaar. Na een week zat ik alweer op de fiets. Terwijl de kraamzorg op mijn baby paste. Moest naar de dokter met de oudste

10. Vek

Vek Actief lid

May 10, 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ziezo: hoe weten ze dat jouw bekken versmald was? Ik vraag dat me af omdat ze mij gezegd hebben dat niet in te kunnen schatten maar het paste bij de eerste ook niet...

Share This Page