wiegdekentjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door spruitjes, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    hoi. Hoeveel wiegdekentjes hebben jullie? Die zullen niet zo snel vies worden toch?
    dezelfde vraag eigenlijk ook voor ledikantdekentje?

2. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Ik heb maar 1 ledikantdeken nu, weet niet of ik nog bij ga haken want heb wel paar lakentjes. En die gooi je eerder in de was dan het dekentje lijkt mij.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik heb twee ledikantdekens (geen wieg) die was ik zelden. Stuk of drie lakentjes, die gaan wel regelmatig de wasmachine in.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ja dat leek mij ook. Vandaar de vraag.

5. Wij hebben 4 wiegdekentjes en die worden ook allemaal gebruikt. Ze heeft last van reflux en spuugt regelmatig, dus vies worden ze zeker ;)

6. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Hier maar eentje van elk, er zit gewoon een lakentje tussen die wel steeds gewassen word.
    Als er al gespuugd word zit het op de hydrofiel onder het hoofd en bijna nooit op het lakentje, laat staan op de deken.

7. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Ik heb van mijn dochter nog 2 witte/ecru kleurige dekentjes.
    Heb er nu 1 in de wieg en 1 in de kinderwagen. Wanneer het kindje er is wil ik er nog 1 roze of blauwe (afhankelijk van het geslacht).

Voor het ledikant heb ik nog een roze deken, maar gebruiken hem eerste tijd toch niet. Dus die gaan we pas aanschaffen als het kindje er is! Bij dochterlief had ik 2 dekens, meer dan voldoende!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb voor het ledikantje, 2 matrasbeschermers en 2 hoeslakens, dan de aerosleep met 3 aerosleep-hoeslakens, 5 lakentjes en 4 dekentjes.

Ik moet alleen nog kijken voor de kinderwagen, daar moet ik ook nog hoeslakentjes voor kopen, waar kan ik die goedkoop vandaan halen?

9. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Voor in de kinderwagenbak past vaak een aankleedkussenhoes het beste om het matrasje. Ik weet niet welke kinderwagen je hebt?

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

2 wiegdekens, 1 ledikantdeken.

11. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb 2 wiegdekentjes en 3 lakentjes, maar ik gebruik ze in de kinderwagen.
    Voor het ledikantje ook 2 dekens en 3 lakentjes.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Handige topic, ik ga in de kerstvakantie dekentjes shoppen..

Voor de wieg wou ik er zowiezo 3 of 4 kopen omdat ik die ook in de kinderwagen kan gebruiken..

Ledikant wou ik een 4 seizoenendeken kopen van Koeka en dan nog 2 gewone dekens

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb nog geen kinderwagen, die bestellen we in Januari via een website, die wordt de volgende dag dan al geleverd dus is gemakkelijk ;)
    We gaan eind deze maand nog naar Van Asten Superstore in Tilburg dus zal daar ook eens snuffelen die hebben echt wel goede aanbiedingen vaak.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Toen met mijn dochter had ik twee wiegdekentjes en twee ledikantdekentjes. Het is 1 keer voorgekomen dat die wiegdekentjes vies waren geworden door een enorme spuitluier. Toen hebben we een badlaken als deken gebruikt. Dat kon prima voor 1 dagje. Ik zou daar niet reserve dekentjes voor kopen. Zonde van het geld.

Nu heb ik koeka dekentjes gekocht voor de tweeling, van die dubbele wafeldekens. Deze vind ik niets niet warm als ik het vergelijk met de Jolein dekentjes die ik met mijn dochter gebruikte. Aangezien onze dochter haar dekentjes nog gebruikt (passen ook in een peuterbedje en ze zijn roze terwijl wij de geslachten van onze tweeling nog niet weten) ga ik wel nog voor beide een dekentje bij kopen.

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 2 ledikantdekens en 1 wiegdeken.

Het wiegje willen we echt alleen maar voor de eerste week hooguit weken gebruiken. Dus vond het niet nodig om er 2 te kopen. Mocht er een ongelukje gebeuren, dan kan zien we wel hoe we dat dan oplossen;)

En als we het wiegje toch langer gaan gebruiken dan gepland, is er ook zo een dekentje bijgekocht.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Snap je denkwijze. Maar mijn dochter had echt twee dekens nodig in de wieg omdat ze zich anders niet goed warm kon houden. Misschien handig om in je achterhoofd te houden.

17. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ik heb nu 1 voor het wiegje, maargoed. we hebben ook alleen een kinderwagen en geen wiegje ;)
    voor het ledikantje hebben we wel 2 dekens, weet niet of het perse nodig is; maar 1 schoon & 1 op bed of in de was leek mij toch wel handig. Maar we zullen het straks in praktijk ondervinden :p

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier kopen we twee wiegdekens en twee ledikantdekens... De wiegdekens gaan we ook in de kinderwagen gebruiken en het lijkt mij makkelijk als er altijd 1 schoon in de kast ligt!

Denk 3 lakentjes voor de wieg en 3 voor het ledikant!

19. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    3 wiegdekentjes (ook voor de kinderwagen) en 2 ledikant dekentjes.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had nooit een wieg, maar in het ledikant 2 dekens. Wel had ik nog allerlei lieve babydekentjes die ik er soms bij op gooi als het wat fris is ofzo, of voor beneden. Dus meer dekentjes is wel lekker, maar zeker die grote ledikantdekens hoef je er niet meer dan 2 te hebben. Voor het wiegje maak ik nu zelf een deken en koop ik er eentje bij denk ik.

Deel Deze Pagina