Ik las in het andere topic dat prenatal rompers worden afgeraden omdat ze na een paar keer wassen geen goede pasvorm meer zouden hebben. Nou heb ik van prenatal een aantal overslagrompers gehaald, omdat ze bij de hema niet mouwloze overslagrompers hebben(tenminste ik heb ze alleen met korte en lange mouw gezien) en ik zelf het idee heb dat mouwloze rompers fijner zijn. Zijn die van de prenatal echt zo slecht? (kan ze nog terug brengen natuurlijk) Ik heb alleen voor de maten 50 en 56 die van de prenatal, voor 62 wil ik overstappen op de stretch rompers van de hema, maar als het kindje nog maar net geboren is, lijken die overslag rompers me handiger. En dan die rompers met korte of lange mouwen, is dat niet heel lastig als de babytjes nog heel klein zijn met truitjes enzo aantrekken? Gaat het dan niet als een 'prop' onder de kleding zitten? Wat raden jullie mij aan voor de maatjes 50 en 56 qua rompers, ik ben in nov. uitgerekent.
ik ben in oktober uitgerekend en heb en rompertjes zonder mouwen en rompertjes met lange mouwen. Van alles een klein beetje dus en tegen die tijd zie ik wel wat ik veel gebruik en dat koop ik dan wel bij. Hangt ook een beetje van het weer af, het kan in nov. prachtig weer zijn maar het kan ook al een keer gevroren hebben bij wijze van. gewoon van alles een beetje kopen zou ik zeggen en tegen die tijd zien of je iets te kort komt. Ik heb trouwens al mijn rompertjes van hema dus over prénatal kan ik niets zinnigs zeggen, maar ik heb gewoon bij onze hema overslagrompertjes gevonden.
zou ze gewoon houden hoor zolang zitten zen iet in die maat. en overslag is idd heel erg handig in het begin heoft het niet steeds over het koppie heen. en lang of kort tjah heb ook vanalles wat. tis jah gewoon een hemd en hoeft dus niet lang te zijn maar kan in de winter wel lekekr zijn als je niet een te dikke trui aan wil doe nwant dan kunne nze zo weinig bewegen.
Mijn ervaring is dat ik korte mouwen rompertjes het lekkerst vind. Je moet het echt zien als een hemd en zo zit het ook dus die mouwtjes rolen nietop onder de armpjes ofzo hoor. hema stretch romper zijn erg fijn , maar prenatal rompers zijn ook prima.. Het grote vershil is ik doe niets in de droger en daardoor blijft pasvorm en maat behouden..
Ik had ook overslag rompertjes van de prenatal. En ik vond ze echt heel erg fijn! Ik had helemaal geen problemen met de pasvorm.
in de winter vond ik de korte mouwen rompers het fijnst. Die sluiten namelijk wel de rug nog goed af (ook als het rompertje wat ruimer is) maar je hebt geen geprop met de mouwtjes, zoals bij lange mouwen. Nu in de zomer, merk ik alleen dat ik te veel korte mouwen rompers heb en geen meer zonder mouwen, want nu komen de mouwtjes van de romper soms onder shirtjes met korte mouwen uit .
aha, dus het is handig om de kleine maatjes met kort mouwtje te kiezen of met lange mouw en dan shirtje erover met korte mouw, en dan voor de zomer (dat zal dan maat 68-74 worden schat ik) juist mouwloze rompers. Handig, weet ik een beetje wat ik moet kopen!
Koop nog geen grote maten. Want je weet nooit wanneer ze er in passen. Andere tip: hema overslagrompers met lange mouw voor in de winter. Mijn kind is ook van november en ze waren ideaal. Ik had alleen maar witte zodat ze allemaal in kookwas konden
Ik vond overslag rompers verschrikkelijk, die drukkertjes overal... Maar prenatal is goede kwaliteit hoor, alleen groeien ze er zo snel uit, ze vallen erg klein vind ik... hema is echt het fijnst mett alle baby uitzetspullen...
ach, wat geeft het? Ooit groeien ze er in en je kan het maar hebben liggen. Zeker in de grotere maten zitten ze wel wat langer in.
De overslagrompertjes van Prenatal zijn mij heel goed bevallen. Iemand merkt op dat ze erg klein vallen. Het is heel gek, maar wat ik heb "ontdekt" is dat bij Prenatal het ene modelletje erg klein is, en een ander weer iets groter. Het ligt er dus maar aan welke je hebt. Ik had rompers met Nijntje en die vielen iets groter, die setjes met Boy of Girl op de voorkant vielen juist weer kleiner. Later heb ik ook winterrompers (was erg dikke stof) met lange mouwen van Prenatal gehad. Deze hadden meteen al een vreemde pasvorm. Ik kan niet zeggen hoe ze in de was bleven want ik heb ze vrij snel weggegooid. Maar de overslagrompers bleven mooi en de stof bleef lekker zacht.
Met de pasvorm van de Prenatalrompers heb ik geen problemen gehad (maar ik doe rompers ook nooit in de droger, scheelt al misschien). Wat ik wel waardeloos vond, waren de drukknopen, die snel kapot gingen. Van de overslagrompers ging dat ding aan de zijkant er binnen 3 keer gebruiken ofzo af en bij een hoop rompers lieten ze aan de onderkant los/braken af. Hier dus geen prenatalrompers meer. Ik gebruik vooral Hemarompers en die van Frendz (V&D). Al zit er tussen de rompers van de Hema ook wel duidelijk verschil met wel type je neemt. Heb voornamelijk rompers met korte mouwen of geen mouwen.
Ik vind die van H&M erg goed!! Hema jip en janneke vind ik maar niks, maar van badstof weer wel goed. maar voornamelijk haal ik ze bij h&m, het is zo een pak met 7 rompertjes erin. in het begin had ik lange mouwen, nu gebruik korte en helemaal geen mouwen. mijn zoonjte is in oktober geboren, het was wel frisjes..
Hoeveel rompers houden jullie ongeveer aan? Ik heb er nu 6 in maat 50-56 en 1 in maat 50.. Zou dat genoeg zijn? En daarnaast nog 2 in maat 62-68, maar daar koop ik sowieso nog niets van bij..
Ik had er wel 1000 in maat 50/56 @Athina, tuurlijk groeien ze erin, maar als je ze nu koopt heb je straks niks meer te kopen