Badder schema

Discussie in 'Verzorging' gestart door Yuntje, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik wil eens weten wanneer doen jullie je kindjes in bad?
    vast ritueel? vast tijdstip? etc.

Doordat wij een hele oude CV hadden (dus niet echt warm water) heb ik mezelf en onze Dylan geen routine aangeleerd voor het badderen....(was een half uur bezig om het badje op de juiste temp te krijgen)
    Nu hebben we een nieuwe CV dus wil ik hem met regelmaat weer gaan badderen....

Is een vast ritme voor het badderen echt belangrijk?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    neuh.. Tenminste dat ligt aan je kindje.
    C had geen probleem met wat variatie. Soms deed ik hem in bad voor zijn ochtendslaapje, soms 's avonds. En dan zo'n 2 keer per week (droog huidje).
    Of hij ging mee onder de douche. In ieder geval wel een washandje even elke dag..

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier ook geen schema hoor.
    De kids gaan in bad als mama daar tijd voor heeft en dat kan 's ochtends zijn 's middags of 's avonds.

Heb nog geen klachten gekregen ;)

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Als ik haar in bad doe, dan doe ik dat 's avonds voor haar laatste fles. Overdag maak ik me er de tijd gewoon niet voor. Niet echt een vast ritueel...

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat maakt voor je kindje niet veel uit denk ik. Hier gaat Louiza om de dag in haar badje rond 18u, voor de laatste voeding en voor het slapengaan.

6. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oh okeej! Voelde me al zo'n ontaarde moeder omdat ik niet zo consequent was met in bad doen, hahahha

Thnx voor de reactie.... las bij forum baby's ook al een topic hierover.

7. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Soms ga ik met de oudste smiddags als de kleinste slaapt of met de jongste als de oudste met papa op stap is eigenlijk maar hoe het uit komt.
    En toen ze heel klein waren gingen ze zeker niet elke dag in bad.Nu trouwens nog steeds niet het is zo'n beetje om de dag tenzij ze echt vies zijn van in het zand spelen ofzo.
    Maar anders gewoon lekker met een washandje.
    Gr Juul

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena gaat om de dag in bad, soms gebruik ik de tummytub. Ik doe het vaker 's ochtends want dan heb ik de meeste tijd en zin om dat even te doen.

9. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Hier helemaal geen schema / ritme. Soms in de ochtend, middag of avond. Maar net wanneer het uitkomt of als ze echt vies is van het spugen of poepen.
    Ze gaat wel echt om de dag, niet vaker.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    De ene keer 's ochtends en de andere keer 's avonds. Maar net hoe het uitkomt.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier gaat en ging ze iedere avond. Soms sla ik een dagje over maar meestal even in bad voor het naar bed gaan. Ze heeft ook nooit een droog huidje gehad.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier is het ook om de dag, voor haar laatste flesje.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ohja, ik doe het zelf altijd na de fles anders krijg ik ongelofelijke ruzie met 'r ;)
    Dus een flesje, badderen en daarvan wordt ze lekker moe en ontspannen dus direct door naar bed. Jammer is dan alleen dat ze een pesthekel heeft aan aan -en uitkleden, dus zet ze het behoorlijk op een krijsen als ze aangekleed wordt. Even lekker warm tegen me aanhouden in de badcape en warm wrijven wil dan niet helpen.

14. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Om de dag, maar net hoe het uitkomt. Ik vind het nl. prettig als er nog iemand bij is (gewoon voor het geval dat). Papa is wel altijd 's avonds thuis, maar mijn zus komt meestal eind van de middag even langs en vind het prachtig om Romy in bad te doen. Romy vind het allemaal prima zolang ze maar gebadderd wordt.

Deel Deze Pagina