Even goed lezen : Snoopy1979 schreef: Water in de douche alvast heet aan, badkamerdeur dicht, dan wordt het al wat warmer. Badje in bad zetten, handdoeken erin, dan lekker douchen met z'n tweetjes en als je klaar bent kan je Thirza eerst lekker warm in dat badje leggen, jezelf afdrogen en uit bad stappen en dan Thirza op haar kamer afdrogen. Weet niet of het bij jullie thuis zo kan hoor, maar ik zou het denk ik zo doen. En graag gedaan voor degenen die iets aan mijn tip hadden!
Er zit geen water in het badje, je gebruikt he zoals dat jij je aankleedkussen op de grond legt. @Snoopy, ik deed het ook altijd zo . Alleen had ik leeg badje op standaard .
Ik ga dus ook het badje met handdoeken erin op de standaard in de badkamer zetten, want wij douchen in de badkuip, Als ik daar het badje bij zet, wordt ze alsnog zeiknat en koud... LOL Maar vanavond dus maar ff proberen, dan ruiken we beiden weer lekker na ons rookbezoek M'n schoonouders doen overigens wel hun best hoor: afgelopen zondag waren we er en dan hebben ze de hele nacht en ochtend een raam open gehad en roken ze buiten, (zelfs dus met deze vrieskou!). Maarja, het blijft wel naar rook ruiken. Daar doe ik dan maar even niet te moeilijk over: zij ruiken het niet meer en probeer een roker dan maar eens aan het verstand te brengen dat het nog steeds naar rook ruikt... En zo vaak komen we er niet, dus nouja... @Melloncollie: dat muziekdoosje is ook nog een idee idd... Als al het andere niet helpt. Ze is overigens rustig totdat ze in het water ligt. Uitkleden is nog niet zo'n ramp, als haar maag vol is (niet te vol, direct na het voeden ga ik natuurlijk niet badderen, dan spuugt ze zo alles weer uit), wil dat allemaal wel. Zodra ze in het water komt, begint ze te brullen en dan blijft het brullen totdat ze weer warm aangekleed is.... Nouja, we gaan eens aan het vogelen met de dame,
Mijn dochtertje vond er ook helemaal niets aan! Totdat ze 2 of 3 maanden oud was en toen gerbruikten wij ook het zitje wat je in het badje kunt klikken. Wat ze wel al lekker vond, uitgeprobeerd met 5 weken oud, was een soort badkussen met bepaalde korreltjes erin (zodat kussen op water blijft drijven) en dan mee met papa of mama in het grote bad. Dan kun je zelf lekker in bed met een normale hoeveelheid water en het kleintje kan ook mee! Dat badkussen is ook te koop bij Prenetal voor ongeveer EUR 15. We gebruiken het kussen nu ook met ons zoontje.
He meiden, Nou, douchen met het badje met handdoeken erbij ging super! Had Thirza klaargezet in het badje, lekker warm in een baddoek gewikkeld. Zelf haren gewassen enzo, Thirza erbij gepakt en gewassen, terug in het badje en lekker warm weer in de handdoek. Zelf afgedroogd, Thirza afgedroogd en aangekleed en dat alles zonder gehuil of wat. Heerlijk, dus was echt weer even genieten! En nu eindelijk haar haartjes weer eens goed gewassen waren, kwam het beetje krul dat ze er in heeft, ook weer terug, (ja, ik ben een mazzelaar: dikke bos haar en nog wat kleine krulletjes erin ook. Dat tesamen met het feit dat het nog rood is ook, maakt onze dochter wel een heel uniek meisje, :-D Of ben ik nu een beetje een te trotse mama?) Ben er ondertussen denk ik wel achter wat nou het probleem is: toen ik tijdens het douchen even de fles babyshampoo pakte, schrok ze en klampte zich helemaal aan me vast. Denk dat als ze in haar eigen badje gaat, ze gewoon te los in het water drijft dus, dat die ene arm en hand van mij dan te weinig ondersteuning voor haar zijn, dus ik ga deze week maar eens zo'n badzitje of kussen halen, kijken of daarmee het huilprobleem in bad verholpen is, Thanks voor alle tips in ieder geval!
das wel een goed idee ! zat zelf ook al te denken , hoor sommige wel es dat ze met z'n 2 onder de douch gaan , maaar vroeg me altijd af , hoe doen ze dat ? zal het uitproberen.. !
Nou, we hebben hier weer een paar opties nu, Dat samen douchen gaat dus goed, maar ik heb dinsdag ook zo'n badzitje gekocht en daarin zat ze prins(es)heerlijk te genieten van haar badje. Geen traantje gelaten, helemaal niets, alleen maar heerlijk rustig aan het genieten. En mama dus ook, :-D