Vroeger als kind had ik een vormenstoof (zo schijnt het te heten) Een kubus met aan alle zijden gaten in allerlei simpele vormen (driehoek, cirkel, rechthoek e.d.) waar dan weer bijpassende vormpjes inpassen. Wie kent ze niet.. Ik wil er een voor mijn zoontje kopen maar zie alleen versies met ingewikkelde vormpjes als bloemen, auto's e.d. en/of veel te veel andere toeters en bellen. Wie weet waar de simpele/ouderwetse vormenstoven verkrijgbaar zijn?
Ik heb er een gekocht van de tupperware. "de hollebol" Milou vindt het helemaal geweldig. Ze heeft er ook een met bloemen e.d. maar daar vindt ze niet veel aan.
Wij hebben bij de prenatal 1 gekocht, daar zitten 12 vormen bij. Dus al redelijk ingewikkeld. Later zag ik bij onze plaatselijk houten-speelgoed-winkel ook een vormenstoof met 4 of 5 vormpjes. Gewoon rechthoek, cirkel, driehoek, plus. Echt die simpele..
Wij hebben ook een 'simpele' gekocht gewoon bij de prenatal! Zitten ca. 8 vormpjes bij; vierkant, rondje, driehoek etc. En verschillende kleurtjes, hartstikke leuk en heel erg betaalbaar!