Hey Meiden, Ik heb het idee dat kyano echt veel eet ( als ik soms wel eens naar andere schema's hier kijkt ) Dit heeft hij gisteren gegeten: 08.00 - Fles 210 water en 7 schepjes voeding (mijn boterham met jam ) 10.00 - 2 liga's geprakt in sinaasappel sap zeg 3 sinaasappels.. + pakje sap uit een rietje 12.00 - Fles 210 cc met 7 schepjes + een boterham met smeerworst 14.00 - rijstewafeltjes ( 2,5 stuks, echt die ini mini met pakje sap 17.00 - Potje groente + een bakje yoghurt 19.00 - half potje fruit 21.00 - Fles 210 cc met 7 schepjes Hij eet alles tot op het laatste druppeltje op en slaap van 20.00 tot 08.00 Geef ik hem nou teveel of heeft hij het gewoon nodig? Want hij ligt ook gewoon met zijn gewicht onder het gemiddelde, nou moet ik er ook bij zeggen dat het een heel actief ventje is maar toch... Aan het cb vraag ik niets meer want ik krijg elke keer weer een ander antwoord iedereen spreekt zich daar tegen....helaas..... Wat zijn jullie schema's ? Kyano is trouwens van 31 maart 2007
Hoi, Ties is iets ouder, van 17 februari, maar hij eet al een tijd hetzelfde..... dit is ons schema: 07.30 fles 180cc met 6 schepjes 09.30 grote pot fruit (12 mnd.) 11.30 2 boterhammen met beker melk 14.30 2 nijntje koekjes 16.00 soepstengel 17.30 eet hij met ons mee, een goed bord vol, helemaal leeg en yoghurt 19.00 fles 180cc met 6 schepjes Dus heb niet echt het idee dat het zoveel verschilt, Ties heeft het gewoon nodig, dus ik denk jouw mannetje ook, ik zou gewoon doorgaan zoals jij het wil, jij kent je kindje het best toch? En ongezone dingen staan er niet bij dus zou het best vinden en je niks aantrekken van wat anderen vinden.
nou youri is van 25 mrt hij eet dit: smorgens papfles van 210ml met 7 schepjes + 3schepjes rijstebloem smorgens tussendoor fruithapjes met flesje diksap van ongveer 200ml smiddags halve boterham want hij eet nog niet meer samen met n half kommetje bambix groeipap smiddags tussen door 2 rijstewafels met diksap/water 150ml etenstyd half potje met n flesje water 150ml en n danoontje na rond 7u half 8 laatste fles van 210ml met 7schapjes en 3rijstebloem dit is van youri
Ik heb er hier ook eentje die heel erg veel eet maar ik heb zoiets van het zijn allemaal gezonde dingen dus ik zie het probleem niet. Stijn geeft zelf nu heel erg goed aan als hij niet meer wilt ( hij roept dan op en doet zijn handjes in de lucht )
Weet je wat het is ook al doet het met niet veel wat het CB zegt toch ga je er later over na denken en twijfelen, eigenlijk best stom maar goed... Thanx voor de reacties...
Thyron is ongeveer de zelfde leeftijd als jou kindje en die eet: 07.00 Fles 180 water+ 6 schepjes en nutrix 11.00 2 boterhammen met wat drinken 14.00 Fruihapje tussendoor 1 nijntje koekje (soms) 16.30 Groentenhap 17.45 Fles met nutrix Je kan denk ik wel al beginnen met 1 fles wegtelaten, persoonlijk vind ik 2 boterhammen 2 liga's en nog eens een rijstwafel wel best veel, maar als hij het allemaal gwoon eet is het toch geen probleem. Die van mij wil het liefst ook de hele dag door eten maar dat gaat dus mooi niet door, ze lopen op cb al te zeiken en te vragen wat ik hem te eten geef niks bijzonders dus hij is gewoon lekker stevig!
Mijn zoontje is 2 maand ouder en die eet: - 3x150cc moedermelk - 2 à 4 stuks fruit - 2 `a 3 boterhammen - rijstwafel (een grote) en/of soepstengel - een halve rietjesbeker thee - tussendoor water En als hij de kans zou krijgen zou hij de hele dag door eten .
Hoi, Ik heb ook ongeveer het zelfde, alleen zijn er een paar dingetjes... zoals brood + fles.. dat hoeft dan eigenlijk niet.. volgens mij kun je makkelijk op 2 flessen zitten rond die tijd.. mijn dochter zit daar nu al bijna op en is 9 maanden.... En tevens de liga + sinaasappel.... liga is een dikmakertje... zeggen ze bij 't consultatiebureau.. je kunt beter rijstewafel of soepstengels geven.. wat ze zelf kunnen kauwen. Maar doe wat jij denkt dat goed is! :-D
Vergeleken met Linne (11,5 maanden) is het best veel ja, maar zolang hij niet te zwaar is, lijkt het me geen probleem. Dit eet Linne - bord Bambix (180 ml + 6 schepjes + 7 eetlepels bambix) - fruithapje - 1 a 2 boterhammen + wat yoghurt - soepstengel (soms meerdere) en wat roosvicee of thee - groente hap - fles 210 + 7 + 3 schepjes nutrix maar dat gaat niet op Van mijn cb zou ik eigenlijk nog maar 300 ml melkproducten mogen geven incl yoghurt! En moet die laatste fles er dus af. Groeten Maaike
Kyano zijn gewicht is nu 8200 gr en dat ligt nog best ver onder het gemiddelde van zijn leeftijd... En ik kan op zich ook wel een fles weg laten maar zo lang hij die nog drinkt denk ik dat hij het nodig heeft.... en hij krijgt ook niet iedere dag 2 liga's maar zo af en toe een liga, en rijstewafels eet hij wel veel maar dat is geen dikmaker....
Misschien nog een tip als gezond tussendoortje Rozijntjes Finn vind ze erg lekker en heeft er vaak aan 4/5 genoeg hij kauwt er aardig lang op dus het houdt hem lekker bezig. Probeer anders de ochtendfles te vervangen door pap gelepeld met gewone melk. Finn vind het heerlijk en omdat hij er langer overdoet hoor je hem de hele ochtend niet meer. Bij Finn moeten we er ook de stop op zetten hoor anders eet hij door. Hij krijgt nu ontbijt 180 halfvolle melk aangemaakt met pap Lunch 2 boterhammen met verschillende beleg beker melk licht eraan wat hij drinkt. tussendoor fruit of yoghurt avondeten 200-250 gram Fles voor slapen 180 cc met 5 scheppen