Traanbuisje doorspoelen/doorprikken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lexxie, May 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Onze kleine meid van 7,5 maand heeft nu al vanaf eind november een ontstoken oogje.
    Ze heeft al verschillende druppels en zalfjes gehad. Nu wil de oogarts haar traanbuisje doorprikken/doorspoelen.

Op zich een heel kleine ingreep en snel achter de rug, maar toch.
    Ze krijgt een lichte narcose.. Bah!

Iemand ervaringen??

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,505
    13,998
    113
    Female
    Geen ervaring maar hier sinds de geboorte al het zelfde probleem. De oogarts hier doen dat pas vanaf 1 jaar dus tot die tijd moeten wij zelf masseren. Bij mijn zoontje heb ik het zelfde probleem gehad en die was er met 11 maanden spontaan vanaf.

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Oh vervelend zeg bij je kleine meid! Krijgt ze echt een narcose zoals bij keel neusamandelen of een roesje waarbij ze nog wel bij is maar t niet echt meemaakt? Sterkte ermee.

Liefs

4. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft het echt heel erg extreem. Moet haar ogenleden soms 4 keer per dag van elkaar halen zeg maar, zit helemaal dichtgeplakt. Masseren ed doen we al die tijd al, maar het heeft geen effect.
    In principe doen ze het pas vanaf 1 jaar, maar omdat ze het zo extreem heeft wil de oogarts het toch gaan doen.

@ hooyo; ja, heel vervelend. Ik neem aan gewoon een roesje, maar de assistente van de oogarts belde vrijdag en zei dat ze onder algehele narcose moet.
    Ik krijg nu een oproep voor het pre operatieve spreekuur en een gesprek met de pedagochisch medewerker.

Ben benieuwd!

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ja dan is het idd echt een narcose. Getsie en wat vervelend zeg. Lijkt me voor haar ook niet leuk. Hier heeft de kleine ookal paar keer flink ontstoken ogen gehad en ze raakt dan helemaal in paniek als ze ze niet open krijgt als ze wakker is. En jou meisje heeft zo vaak

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Bij mijn mannetje gaan ze het volgende week doen, bij hem doen ze het onder een roesje

7. combijn

combijn Lid

Nov 17, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    het valt echt reuze mee 4 jaar geleden heeft mijn zoon hetzelfde gehad is toen gedaan met 8 maanden omdat het ook vrij extreem was hij kreeg met een kapje een roesje en een kwartier later mocht ik al weer bij hem. hij werd wel boos wakker dus lekker knuffelen en had nog een dag of wat last van bloederig slijm uit zijn neus maar het had wel gelijk effect nooit geen prutoog meer gehad, ook ik heb me toen ontzettend druk gemaakt en achteraf gezien eigenlijk voor niks sterkte en beterschap

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen inderdaad dat het heel snel klaar is. Maar je ogen hè? Die heb je er maar twee, wil daar wel zuinig op zijn ;)

F. Vind het ook erg onprettig om met dichte ogen wakker te worden, dus hoop echt dat het over is. Want na ruim een half jaar druppelen, zalven en smeren mag dat wel..

Bedankt meiden!

9. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    Mijn zoontje heeft het ook gehad en is doorgeprikt. Wel onder volledige narcose met infuus en al. Was een fluitje van een cent! Hij was 8,5 maand uit mijn hoofd.

Share This Page